Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری چهارشنبه در نشستی با مسئولان اجرایی استان اظهار کرد: در جمهوری اسلامی، مسئولیت به معنای واقعی کلمه، مسئولیت است که می تواند برای تقرب به خدا و خدمت به مردم صرف شود و عبادت باشد و یا سبب خیانت و سوء مدیریت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرصت هایی که در اختیار داریم، بسیار محدود و گذرا هستند. مسئولیت در تفکر اسلامی عرصه ابتلا و آزمایش الهی است و در بررسی اعمال، لحظه لحظه آن در قیامت محاسبه می شود.

تولیت حرم مطهر یادآور شد: هرکسی در هر پست و مقامی، در قبال وظیفه ای که بر عهده دارد، مسئول است و همه ما در هر موقعیت و جایگاهی که در کشور عهده دار آن هستیم، در پیشگاه خدای تبارک و تعالی مسئولیت داریم. پیامبر اکرم(ص) در حدیث شریفی می‌فرمایند "کُلُّکُم راعٍ وَ کُلُّکُم مَسئول"، یعنی همه شما نسبت به آنچه عهده دار شده اید مسئولید. در جهان بینی اسلامی، حتی شهروند عادی نیز در جایگاه خودش، مسئول است و به طور کلی تمامی افراد جامعه نسبت به هم وظیفه و مسئولیت دارند.

وی ادامه داد: بر اساس آیات قرآن، ذره ذره‌ی اعمال و رفتار در آخرت حسابرسی می شود. "وَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ" (سوره زلزال/ آیه ۸). لذا همه این موضوع مهم را باید مدنظر قرار دهند، به ویژه آنها که در نظام اسلامی، عهده دار مسئولیت هستند.

تولیت حرم مطهر گفت: مسئولان توجه داشته باشند که در کنار انجام مسئولیت ها و امور معمول، باید سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری درست انجام داده و در صورت نیاز ریل‌گذاری های موجود را تغییر داده و اصلاح نمایند. بنا به فرمایش نبی مکرم اسلام(ص) "مَنْ سَنَّ سُنَّةً حَسَنَةً کَانَ لَهُ أَجْرُهَا وَ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إِلَی یَوْمِ اَلْقِیَامَة" هرکس طریق و سنت حسنه ای را پایه‌گذاری کند، اجر آن کار و همچنین ثواب هر کس که به آن تا روز قیامت عمل می‌کند برای او هست. عکس آن نیز وجود دارد؛ "وَ مَنْ سَنَّ سُنَّةً سَیِّئَةً کَانَ عَلَیْهِ وِزْرُهَا وَ وِزْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إِلَی یَوْمِ اَلْقِیَامَة" هرکس طریق بدی را پایه‌ریزی و ریل‌گذاری کند، هم خودش گناه کرده و هم گناه هر کس که در آینده به آن عمل کند برای او خواهد بود.
وی ادامه داد: یکی از فلسفه های وجود برزخ همین است؛ چراکه بعضی از انسان هایی که فوت کرده اند، کارهایی انجام داده اند و اعمالی مرتکب شده اند که ثواب و گناه آن اعمال تا بعد از مرگشان و تا روز قیامت برای آن ها نوشته می شود. پرونده انسان ها با مرگ بسته نمی شود و تا روز اتمام دنیا باز است. لذا مسئولان توجه داشته باشند که ما در بستر چارچوب های الهی، عهده دار مسئولیت هستیم و نمی توانیم از آن ها چشم‌پوشی کنیم.

تولیت حرم مطهر در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در استان فارس و شهر شیراز بحمدالله در حال حاظر، استاندار، شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر و مدیران کل، همه انقلابی و دلسوز هستند و بدین ترتیب حجت برای خدمت رسانی هرچه بیشتر و بهتر به مردم تمام است.

برچسب‌ها شیراز فارس شاه‌چراغ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز فارس شاه چراغ شیراز فارس شاه چراغ تولیت حرم مطهر عهده دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار چاه فاضلاب در تبریز ۴ مصدوم بر جای گذاشت

حادثه انفجار، در پی بی‌احتیاطی جمعی از جوانان و روشن کردن آتش در جوار چاه فاضلاب در کوی پرواز تبریز ۴ مصدوم بر جای گذاشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، در پی بی‌احتیاطی جمعی از جوانان و روشن کردن آتش در جوار چاه فاضلاب، به دلیل وجود گازهای ناشی از فاضلاب، انفجاری رخ داد که منجر به مصدومیت 4 نفر از شهروندان تبریزی شد.

 سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌شرقی در پی وقوع این حادثه گفت: مصدومان این حادثه توسط اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انتقال یافتند.

موسی علیپور، شهردار منطقه 2 تبریز نیز گفت: این چاه فاضلاب محل تخلیه فاضلاب اماکن تجاری کوی پرواز بوده که متاسفانه به فاضلاب شهری وصل نشده بود و ربطی به چاه‌های جذبی شهرداری ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در این حادثه سنگی به وزن 50 کیلو  چندین متر به بالا پرتاب و موجب زخمی شدن 4 نفر از همشهریان شد و سنگ روی یک خودروی رانا فرود آمد و به خودروهای پارک شده در نزدیکی محل وقوع حادثه وارد آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • انفجار چاه فاضلاب در تبریز ۴ مصدوم بر جای گذاشت
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • فیلم| حال خوش مردم در جوار دریاچه ارومیه
  • آغاز بلیت‌فروشی «آن‌ها دروغ می‌گویند» از ظهر امروز
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد