Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:36:37 GMT

۲ خبر فرهنگی و گردشگری از چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۵۱۵۰

۲ خبر فرهنگی و گردشگری از چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از استادان حوزه و دانشگاه در همایش سبک زندگی ایرانی اسلامی که با محوریت خانواده و در روز چهارشنبه در سالن غدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزار شد، با بیان اینکه خداوند بر اساس نیاز فطری زنان و مردان، حقوقی را برای آنان در نظر گرفته است، گفت: جریان فمینیسم در غرب با فشار بر دولت‌ها، قوانینی را به ظاهر در احقاق حق خانم‌ها به تصویب رسانده است که به طور عمده، غیرمنطقی و افراطی است و امروزه آسیب‌های آن پس از گذشت چند دهه به خوبی نمایان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام حسین دهنوی بی‌توجهی به ازدواج شرعی و قانونی در جوامع غربی را از اثرات تصویب قوانین افراطی و غیرمنطقی فمینیستی بیان و تصریح کرد: مردان این جوامع با آگاهی از شرایط سخت‌گیرانه ازدواج‌های قانونی دیگر تمایلی به ثبت ازدواج به شکل شرعی نداشته و با وجود زندگی مشترک و داشتن چندین فرزند باز هم خود را پایبند همسر نمی‌دانند.

وی یادآور شد: این نوع از زندگی مشترک بدون پایبندی به قوانین موجب شده است تا بنیان خانواده در دنیای غرب بیش از گذشته دچار تزلزل و بی‌ثباتی شود و امروز بسیاری از جامعه شناسان، روانشناسان و کارشناسان حوزه خانواده معتقدند باید قوانین افراطی که به ظاهر به حمایت از زنان می‌پردازد، تعدیل شود.

دهنوی در ادامه با تاکید بر کامل بودن دین اسلام در تدوین قوانین خانواده و حقوق زنان و مردان در برابر یکدیگر اظهار داشت: بر اساس آموزه‌های دینی و آیات قرآنی، همسران در مقابل یکدیگر موظف به رعایت حقوق مادی و معنوی هستند، حقوقی از زنان که بر عهده مردان است و حقوقی از مردان که زنان بر گردن دارند.

به گزارش ایرنا، در پایان این همایش علاوه بر بررسی برخی دیدگاه‌های طرح شده از سوی حاضران درباره حفظ حقوق زن و مرد در خانواده، کارشناس برنامه به سوالات شرکت‌کنندگان در همایش نیز پاسخ داد.

موافقت اصولی برای یک اقامتگاه بوم‌گردی در چهارمحال و بختیاری صادر شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه موافقت اصولی برای راه‌اندازی یک اقامتگاه بوم‌گردی در استان از سوی بخش خصوصی صادر شده است، گفت: برای راه‌اندازی این اقامتگاه بوم‌گردی ۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌شود.

علیرضا جیلان افزود: با بهره‌برداری از این اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان فارسان زمینه اشتغال مستقیم دو نفر فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری معروف به بام ایران، بیشترین ارتفاع از سطح دریا را دارد و سرچشمه رودخانه‌های بزرگی مانند زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز بوده که به‌ واسطه جاذبه‌های بی‌شمار در حوزه طبیعت‌گردی به‌عنوان "بهشت بوم‌گردی ایران" معروف شده است.

برچسب‌ها گردشگری فمینیسم حقوق زنان چهارمحال وبختیاری هنر عشق ورزیدن پیامبر اکرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری فمینیسم حقوق زنان گردشگری فمینیسم حقوق زنان چهارمحال وبختیاری هنر عشق ورزیدن پیامبر اکرم چهارمحال و بختیاری اقامتگاه بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۵۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در سال 1402 مردان 55/6 درصد و زنان 44/4 درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل  برابر 56/6 درصد برای مردان و 43/4 درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر 130 مرد فوت شده، 100 زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال 1402 تعداد 442 هزار و 213 رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  418 هزار و 741  رویداد فوت ثبت شده، 5/6 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود