Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس خانه معدن ایران گفت: گردشگری معدنی به‌عنوان راهی جدید برای کسب درآمد و معرفی جاذبه‌های خود به‌منظور جذب توریست و سرمایه‌گذار است. «محمدرضا بهرامن» افزود: امروز مبحث ژئوتوریسم معدنی در سیاست‌های کلان بخش معدن دیده شده است و ظرفیت‌های بالای اشتغال و خلق سرمایه در آن وجود دارد.

وی بیان‌داشت: امروز شاهدیم این مهم مورد توجه کشور‌های معدن‌خیز جهان نیز قرارگرفته است و کشور‌های زیادی از این ظرفیت شناخته‌شده به‌عنوان راهی جدید برای کسب درآمد و معرفی جاذبه‌های خود به‌منظور جذب توریست و سرمایه‌گذار بهره می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بهرامن خاطرنشان‌کرد: از بین جاذبه‌های ژئوتوریستی هر کشوری، معادن از اهمیت و جاذبه‌ای خاص برخوردارند که با عنوان ژئوتوریسم معادن موردتوجه قرار می‌گیرند.

وی ادامه‌داد: دیدن معادن، روش‌های اکتشاف و استخراج آنها، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مورد استفاده برای استخراج معادن و مشاهده انواع سنگ‌ها به‌ویژه سنگ‌های قیمتی و جواهری برای مردم جذابیت خاصی دارد.

رییس خانه معدن ایران ادامه‌داد: درک مواهب خدادادی به‌صورت معادن و ظرفیت مناطق و روش‌های معدن‌کاری و تاریخچه معدن‌کاری هر منطقه از گذشته‌های دور تا زمان حال و کمک به درک و استفاده درست از مواهب و حفظ محیط‌زیست از رویکرد‌های جدید جهان است که خود می‌تواند نقش مهمی در کارآفرینی برای مهندسان معدن و افزایش درآمد جنبی معادن بخش‌خصوصی و حفظ و رونق و زیباسازی طبیعت بی‌جان بعد از عملیات معدنکاری داشته باشد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: گردشگری گردشگری معدنی گردشگری سلامت معدن اقتصاد ایران کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استاندار لرستان روز سه شنبه در بازدید از معدن سنگ گوهره نرگسه چگنی با قدردانی ازکارگران معادن استان گفت: سنگ گوهره یکی از سنگ‌های باارزش کشور است که از معادن لرستان تولید و استخراج می‌شود و در بازار سنگ کشور به فروش می‌رسد.
ابوطالب شفقت با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت خدمتگزار و دولت کار و تلاش است افزود: باید در راستای جهش تولید و افزایش کیفیت محصول وفرآوری سنگ وجلوگیری ازخام فروشی این سرمایه عظیم تلاش بیشتری کنیم.
شفقت با لزوم توجه به مشکلات کارگران در لرستان، یادآور شد: سنگ‌های معدنی باید توسط صنعتگران بومی در داخل این استان فرآوری شود و از خام‌فروشی سنگ‌های معدنی باید جلوگیری کنیم.
میزان ذخایر سنگ لرستان ۶۸.۵ میلیون تن و میزان استخراج سالیانه هم یک میلیون ۲۶۹ هزار تن است.

دیگر خبرها

  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد