Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در جریان اجلاس سه روزه کمیسیون مشترک حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای در شهر مسکو، یادداشت تفاهم توسعه مناسبات حمل‌ونقل جاده‌ای امضا کردند.

به گزارش ایران اکونومیست از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، «داریوش امانی» معاون وزیر و رئیس این سازمان و همچنین رئیس هیئت ایرانی اظهار داشت: در این نشست که بعد از سه سال وقفه به دلیل شیوع پاندمی کرونا برگزار شد، طرفین به منظور گسترش مناسبات حمل‌ونقلی و در یک فضای تعاملی و صمیمانه، همه موانع و مشکلات موجود در مسیر تحقق این امر را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند و در خصوص رفع آنها با یکدیگر به توافقاتی دست یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این اجلاس، طرفین از رشد حجم مبادلات جاده‌ای در سال ۲۰۲۲ ابراز رضایت کرده و با توجه به اهمیت نیل به توازن متقابل شمار کامیونهای دو کشور متردد به قلمرو یکدیگر، بر ضرورت رفع هر گونه موانع جاری و روانسازی تردد کامیون های طرفین به قلمرو یکدیگر، تسهیل رویه‌های دریافت روادید رانندگان طرفین متردد به قلمرو یکدیگر، بحث و تبادل نظر داشتند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای همچنین با مثبت ارزیابی کردن نتایج مذاکرات، اذعان کرد: در نشست مذکور طرفین در خصوص استفاده از مجوزهای تردد و هماهنگی شمار آنها، تسهیل تردد در گذرگاه های مرزی مشترک و توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه و منطقه در چارچوب راهگذر حمل‌ونقل بین‌المللی شمال - جنوب و همچنین بهبود حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای مسافری به توافقاتی دست یافتند و مقرر شد به‌ منظور توسعه روابط و همکاریهای مشترک حمل‌ونقلی و تجاری طرفین، ایجاد و تقویت همکاریهای لجستیکی بین فعالان و بخش های خصوصی حمل‌ونقلی دو کشور، در قالب تشکیل کارگروه واکنش سریع جهت حل‌وفصل موارد فوری اقدام کنند.

در این اجلاس کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، مدیر امور کارنه تیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تعدادی از نمایندگان بخش خصوصی تشکلهای صنفی حمل و نقل بین‌المللی کالا و مسافر نیز حضور داشتند و در پایان نیز با حضور دکتر افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران که در راس هیئتی متشکل از سایر زیربخش‌های حمل‌و نقلی و بخش‌های خصوصی جهت شرکت در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک جامع حمل و نقل به مسکو عزیمت کرده بودند، سند مربوط به کمیته مشترک حمل و نقل جاده ای توسط مهندس امانی و همتای روس ایشان امضاء و مبادله شد.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: جمهوری اسلامی ایران ، روسیه ، ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران روسیه ایرنا جمهوری اسلامی ایران نقل بین المللی نقل جاده ای حمل و نقل حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۵۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو

محمد ثابت اقلیدی در حاشیه امضا تفاهم‌نامه همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با یک سرمایه‌گذار درزمینهٔ گردشگری و میراث فرهنگی در نمایشگاه ایران اکسپو گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارائه‌شده در این نمایشگاه شامل ایجاد مراکز اقامتی، تفریحات آبی، زیستگاه‌های عشایری، تفرجگاه‌های بومی و بهره‌برداری از عناصر بافت تاریخی شیراز به‌عنوان تأسیسات گردشگری و فرهنگی است که توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ارائه‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با اشاره به رونمایی چند کمپین گردشگری ازجمله خلیج‌فارس، مثلت کرامت نور و مثلت طلایی و همچنین امضای شش تفاهم‌نامه بین استانداران استان‌های مدنظر این کمپین‌ها و مدیران کل میراث فرهنگی افزود: در این نمایشگاه مذاکرات متنوعی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی انجام‌شده است.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه اجرای کمپین‌های گردشگری نقش به سزایی در تکمیل زنجیره‌های ارزش دارد گفت: کمپین مثلت طلایی، خلیج‌فارس و کرامت نور همچنین برنامه‌های حوزه صنایع‌دستی به رشد و توسعه اقتصادی هر بخش نیز کمک خواهد کرد.

او در ادامه بابیان اینکه برای نمونه هم تفاهم‌نامه اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با یک سرمایه‌گذار پروژه هتل گردشگری در شهرستان فیروزآباد در این نمایشگاه منعقد شد، گفت: ساخت، تجهیز، راه‌اندازی هتل و همکاری سرمایه‌گذار در پروژه‌های میراث فرهنگی فارس ازجمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس به همکاری متقابل سرمایه‌گذار در ایجاد برخی از زیرساخت‌های گردشگری به‌عنوان دیگر موضوعات مطرح‌شده در این تفاهم‌نامه اشاره کرد و افزود: این پروژه سرمایه‌گذاری یک هتل در شهرستان فیروزآباد است که در حال حاضر نزدیک به ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او همچنین به یک توافق نامه دیگر هم در زمینه زیر ساخت تاسیات گردشگری در استان فارس هم اشاره کرد که در نمایشگاه ایران اکسپو به امضا رسید

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • توسعه مناسبات تبریز با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو