Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا علی‌محمد زنگانه شامگاه چهارشنبه در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان اظهارداشت: اگر ثبتی بعد از کشف انبار ثبت نشده صورت گیرد، بدون شک مصادیق بارز فساد است و نیروی انتظامی باید آن را به دستگاه‌ قضایی معرفی کند.

استاندار گلستان بیان کرد: این موضوع بدون شک توسط جریان سازمان یافته فساد و خلاف صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در حوزه پرونده قاچاق سوخت نیروگاه علی‌آباد کتول امیدواریم زودتر برای متخلفان این پرونده رای نهایی شود اما در واقع وقتی یک سری تعارض منافع مشاهده می‌شود که خود آن را درست کرده‌ایم، افراد دست به تخلفاتی می‌زنند که دور از انتظار نیست.

استاندار گلستان گفت: در خصوص نیروگاه مصوبه سفر رییس جمهور به استان را داریم که در آن راستا اهتمام جدی به اجرای مصوبات داریم.

زنگانه افزود: بای کنترل مبادی ورودی و خروجی استان در بحث قاچاق کالا همچون قاچاق مواد مخدر بر اساس توافق با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز سالانه یک مبادی ورودی و خروجی بر اساس حجم اولویت اول استان تجهیز خواهد شد.

وی بر استفاده از تکنولوژی نوین در کنترل‌ها تاکید کرد و افزود: باید همه دستگاه‌ها به سمت هوشمندسازی بروند و از ظرفیت‌های موجود در این حوزه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در بحث تفکیک کالاهای قاچاق و تقلبی، باید بر اساس تصمیمات ستاد مرکزی عمل کنیم و متاسفانه در گلستان به وفور لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی دیده می‌شود که آن را به عنوان کالای قاچاق لحاظ می‌کنند.

استاندار گلستان گفت: در حوزه قاچاق چوب و مواد مشابه باید پیشگیری‌های نخستین انجام شود وقتی تقاضاهایی در این زمینه وجود دارد نمی‌توان از سیاست‌های انقباضی استفاده کرد.

زنگانه اظهارداشت: وقتی نیروی انتظامی به عنوان کمیته اطلاعات و عملیات مشغول فعالیت است باید ادارات دسترسی به سامانه‌های خود را برای پلیس مهیا کنند تا آنان با کسب اطلاعات لازم عملیات‌های مربوطه را انجام دهند.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: با تشکیل پلیس امنیت اقتصادی حرکت رو به روشدی در مبارزه با قاچاق کالا در استان داشتیم اما رویکرد اصلی ما تعامل با همه دستگاه‌هاست.

سردار سرتیپ دوم ستاد محمدسعید فاضل‌دادگر در این جلسه اظهارداشت: مهمترین مشکل ما در کنترل مبادی‌های ورودی و خروجی استان است که زمینه استقرار پلیس در دستور کار قرار دارد و مردم نیز در این حوزه همکاری لازم را با نیروی انتظامی انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: در پرداخت پاداش به همکاران در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز با خلاء‌هایی مواجه هستیم و همچنین برخی خلاءهای قانونی در کنترل و نظارت وجود دارد که انتظار داریم این مسائل نیز پیگیری شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: سال ۹۹ تعداد هزار و ۱۷۳ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز داشتیم که این آمار سال گذشته به ۲ هزار و ۱۷۸ فقره رسید.

تقی حسام در این جلسه بیان کرد: محکومیت پرونده‌های سال ۹۹ در مجموع ۳۵۰ میلیارد ریال و سال گذشته ۷۳۰ میلیارد ریال بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان  یادآور شد: مدت زمان رسیدگی از ۱۷.۲۴ روز در سال ۱۴۰۰ به ۱۵ روز در سال جاری و مدت زمان اجرای احکام از ۲۴.۲۷ روز به ۱۳ روز کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۴۷۱ فقره پرونده قاچاق داشتیم که سال گذشته در همین زمان ۵۵۸ فقره بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: به لحاظ فراوانی پرونده‌های حمل چوب و زغال قاچاق و مواد خوراکی و آشامیدنی در رتبه‌های اول و دوم هستند، اما مشکل اساسی ما این است برخی پرونده‌ها که کالاهای آن به اموال تملیکی داده می‌شود هیچ ارسالی به این اداره کل نمی‌شود.

حسام یادآور شد: در پرونده سوخت نیروگاه علی‌آباد کتول در بحث کسب مال نامشروع بخشی از پرونده در دادسرا رسیدگی می‌شود اما در حوزه اقتصادی و رسیدگی در تعزیرات که در ابتدا ۱۴ متهم داشت، ۲ نفر از آنان حکم برائت گرفتند و ۱۲ نفر در دادگاه بدوی در مجموع به ۱۹۰ میلیارد ریال محکوم شدند که هشت از آنان به این رای اعتراض داشتند.

برچسب‌ها سامانه جامع انبارها گرگان علی محمد زنگانه گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سامانه جامع انبارها گرگان علی محمد زنگانه سامانه جامع انبارها گرگان علی محمد زنگانه گلستان استاندار گلستان گلستان گفت قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۵۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حسین رحیمی اظهار کرد: در فروردین سال جاری، ۸۵۰۵ پرونده در حوزه‌های مختلف تشکیل شد که نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشتیم.

وی افزود: سال جاری شاهد رشد ۷۷ درصدی برخورد و مقابله با پرونده‌های کلان و سازمان یافته اقتصادی هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا ادامه داد: در فروردین امسال، پلیس امنیت اقتصادی توانست ۵۲ مرحله عملیات در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز و جرایم اقتصادی سازمان یافته در کشور به انجام برساند.

سردار رحیمی با اشاره به تشکیل ۹۲۵ فقره پرونده برای مجرمان و مفسدان اقتصادی گفت: در مجموع از این تعداد پرونده، ۹۴۵ متهم اقتصادی دستگیر شدند، همچنین ۶۳۲ خودرو حامل کالای قاچاق توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع این عملیات‌ها، ۲۰ همت کالای قاچاق کشف و ضبط شد که بر اساس اعلام کارشناسان، نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۵۲۳ درصدی هستیم.

کد خبر 751155

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • جریمه ۸۷ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهدات ارزی
  • ضبط ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق در میاندوآب
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز