Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، احتمالا تاکنون خیلی این موضوع به گوشتان خورده است که «در پمپ بنزین از تلفن همراه استفاده نکنید» و یا «در پمپ بنزین تلفن همراه خود را خاموش کنید.»، اما آیا صحبت کردن یا ارسال پیامک با تلفن همراه در پمپ بنزین واقعا خطرناک است و ممکن است باعث انفجار شود؟

مایکل ماراندو، رابط کارکنان انجمن ملی حفاظت از آتش، به U.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

S. TODAY گفت: "خطر این مورد بسیار کم است. " ماراندو می‌گوید نمی‌داند دقیقا چه زمانی این هشدار منتشر شده است، اما استدلال این است که یک تلفن همراه انرژی کافی برای ایجاد جرقه دارد و هنگامی که با بنزین قابل اشتعال مخلوط می‌شود، می‌تواند باعث ایجاد جرقه و در نهایت منجر به آتش سوزی شود.

محققان این نظریه را بار‌ها آزمایش کردند تا ببینند آیا این نظریه واقعیت دارد یا خیر؟ اما هرگز آتش سوزی مشاهده نکردند. یک مؤسسه تجهیزات نفتی با استناد به مطالعات متعدد می‌گوید: «ما تا کنون نتوانسته‌ایم هیچ حادثه آتش سوزی توسط تلفن همراه در پمپ بنزین را ثبت کنیم. بسیاری از محققان تلاش کرده‌اند تا بخار سوخت را با استفاده از تلفن همراه مشتعل کنند. اما هیچ کدام موفق به این کار نشده اند.»

بنزین

حتی برگزار کنندگان نمایش «Mythbusters» نیز یک بار سعی کردند این کار را انجام دهند. اما موفق به ایجاد اشتعال نشدند و کمیسیون تجارت فدرال نیز این نظریه را محکوم کرد. با وجود اینکه این آزمایش‌ها هیچ جرقه‌ای ایجاد نکرده اند، اما ماراندو می‌گوید وقوع این اتفاق هنوز تا حدودی ممکن است. او می‌گوید: «من هنوز نمی‌توانم بگویم هیچ خطری وجود ندارد. زیرا ممکن است واقعاً یک در چند میلیارد احتمال وجود داشته باشد که این اتفاق بیفتد. فاکتور‌های زیادی برای وقوع این اتفاق باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند که فوق العاده نادر است.»

ماراندو می‌گوید دلیل اصلی توصیه برای استفاده نکردن از تلفن همراه در حین بنزین زدن، ایجاد حواس پرتی برای مردم است. بزرگترین نگرانی این است که پمپ به درستی داخل خودرو قرار نگیرد یا بنزین بیرون بریزد.

نشستن در خودرو در حین بنزین زدن می‌تواند باعث اشتعال شود

هشداری که اغلب نادیده گرفته می‌شود و ثابت شده است که می‌تواند باعث انفجار شود، نشستن در خودرو در حین بنزین زدن است: «اگر وارد خودر شوید، روی صندلی بنشینید، سپس از خودرو خارج شوید تا نازل گاز را لمس کنید، یک بار ساکن روی شما ایجاد می‌شود که می‌تواند منجر به ایجاد جرقه شود.» این پیام در گزارشی که توسط NFPA در آگوست ۲۰۲۱ منتشر شد، منعکس شده است و در آن چند حادثه که در آن الکتریسیته ساکن دلیل انفجار در پمپ بنزین بوده است، ذکر شده است.

" چار کارستنسن" که قبلا صاحب یک پمپ بنزین بود، می‌گوید این پمپ بنزین به دلیل آتش سوزی ناشی از الکتریسیته ساکن آسیب زیادی دیده است. او می‌گوید: «اگر دوباره وارد خودروی خود شدید، پیش از این که دوباره نازل را لمس کنید، فلز ماشین را لمس کنید.» برخی از پمپ بنزین‌ها نیز لمس فلز قبل از لمس مجدد نازل را به افراد توصیه می‌کنند. مؤسسه نفت آمریکا می‌گوید اگر آتش سوزی ناشی از الکتریسیته ساکن ایجاد شد، نازل را داخل خودرو بگذارید، از خودرو خارج دور شوید و به متصدی پمپ بنزین اطلاع دهید. مؤسسه امریکن پترولیوم لیستی از کار‌هایی که در هنگام بنزین زدن نباید انجام داد را منتشر کرده است:

• موتور خودرو را خاموش کنید. زیرا موتور داغ مخلوط با بخار گاز می‌تواند باعث انفجار شود.

• سیگار نکشید. این کار ممکن است باعث مشتعل شدن بخار گاز شود.

• گاز را در مخزن بنزین خود پر نکنید، زیرا می‌تواند منجر به ریختن گاز شود.

• گاز را در کیسه‌های پلاستیکی پر نکنید. پلاستیک جای امنی برای نگهداری آن نیست.

منبع: فرارو لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر آتش سوزی اخبار مرتبط آتش سوزی امروز تهران ۱۴۰۱/۴/۷ آتش سوزی امروز مترو ۱۴۰۱/۴/۷ آتش سوزی جایگاه سوخت در شیراز به خاطر یک تیبا + فیلم ۱۴۰۱/۴/۴ شدت گرمای اهواز یک خودرو را به آتش کشید! + فیلم ۱۴۰۱/۴/۲ آبشار مصنوعی گرگان در آتش سوخت + فیلم ۱۴۰۱/۴/۱ تلاش آتش نشانان برای خاموش کردن آتش در پاساژ لیدوما + فیلم ۱۴۰۱/۳/۳۰ آخرین ویدیو ها کنکور حذف شدنی نیست ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۲۳:۲۳ کلاهبرداری با ادعای فروش سوالات کنکور + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۲۳:۰۸ تمرین پرویز پرستویی با یک کشتی گیر + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۲۲:۵۴ صدور بلیت برای اتباع غیر ایرانی تنها از طریق شرکت های هواپیمایی ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۲۲:۴۳ جاده ای عجیب شبیه اژدها + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۲۲:۳۲ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۲۳:۲۹ آیا استفاده از تلفن همراه در پمپ بنزین واقعا خطرناک است؟ ۲۳:۲۷ تنها غذای بنفش جهان را بشناسید / با خواص طلایی این غذای بی نظیر ایرانی آشنا شوید ۲۳:۲۳ کنکور حذف شدنی نیست ۲۳:۲۰ ۱۰ کشور اول عصبانی دنیا را بشناسید / مردم این کشورها عصبانی ترین افراد جهان هستند ۲۳:۱۷ میزان تولید نفت اوپک پلاک تغییر نمی ‌کند ۲۳:۰۸ کلاهبرداری با ادعای فروش سوالات کنکور + فیلم ۲۳:۰۴ مذاکرات دوحه به پایان رسید ۲۳:۰۳ مورا: پیشرفت در مذاکرات به وجود نیامد ۲۳:۰۲ بهترین ماسک حنا برای درمان شوره، ریزش و پرپشتی مو + دستور ۲۲:۵۴ تمرین پرویز پرستویی با یک کشتی گیر + فیلم ۲۲:۵۱ تصویر بازیکن ملی پوش سوژه شد + عکس ۲۲:۴۷ روبوسی خبرساز پوتین و رییسی + عکس و فیلم ۲۲:۴۳ صدور بلیت برای اتباع غیر ایرانی تنها از طریق شرکت های هواپیمایی ۲۲:۳۸ بررسی خواص و فواید شیر الاغ + نظر پزشکان در مورد مصرف آن ۲۲:۳۲ جاده ای عجیب شبیه اژدها + فیلم ۲۲:۲۹ ۷ عدد مهم که سلامت و حیات شما در گروی میزان بودن آن است ۲۲:۲۶ آزمون: تیم ملی را با بازیکنانی که داریم می سازم ۲۲:۲۵ چطور یک خانم خوش تیپ و با وقار باشیم + رازهای مهم ۲۲:۲۳ پوشش کامل جام جهانی ۲۰۲۲ ۲۲:۱۴ دوستان ما بوی بدن شبیه به ما دارند ۲۲:۱۱ علائم بر جای مانده بر روی جوراب حاکی از مشکل قلب است ۲۲:۰۸ رفع سریع چین و چروک صورت در ۷ روز با سیر و عسل ۲۲:۰۳ روایتی کوتاه از شازده کوچولو و آنتوان دو سنت اگزوپری + فیلم ۲۱:۵۴ مذاکرات دوحه سازنده نبوده است ۲۱:۵۲ کرونا در خوزستان بی صدا در حال خیز برداشتن است ۲۱:۴۹ واقعا ایستاده غذا خوردن برامون ضرر داره؟ + پاسخ پزشک ۲۱:۳۰ طرز تهیه آب دوغ خیار + فیلم ۲۱:۳۰ هزینه ۶ شب اقامت در آلانیا چقدر است؟ + جدول ۲۱:۲۷ آمریکا نیازمند حل و فصل پرونده برجام است ۲۱:۲۲ گوشی جدیدی که حریم خصوصی را متحول می کند! ۲۱:۲۰ پاک آیین: آمریکا نیازمند حل و فصل پرونده برجام است ۲۱:۱۴ نکات مهم در استفاده از داروهای مغز و اعصاب + فیلم ۲۱:۰۲ مرگ ۱۲ نفر در عربستان به خاطر سقوط الاهلی! ۲۱:۰۰ نخستین واکنش شورای نگهبان به تشکیل وزارت بازرگانی ۲۰:۵۳ چرا نسبت به قبل، موهام نازک و ضعیف تر شده؟ ۲۰:۴۵ عبور بشقاب پرنده بر فراز اقیانوس آرام + فیلم ۲۰:۳۰ درمان خانگی و قطعی ترک کف پا با روش های فوری ۲۰:۲۱ راهکار‌های طب سنتی برای فرار از گرمازدگی ۲۰:۱۹ اصلی ترین علائم زخم معده و راههای تشخیص و پیشگیری ۲۰:۰۹ KMC J۷ ؛ سدان جدید کرمان موتور دیده شد ۲۰:۰۳ قهرمانپور: توافق نهایی در دوحه یا وین؟ ۱۹:۵۶ خبر خوب و بد به اونایی که زیاد سلفی میگیرن ۱۹:۵۵ تفاهم نامه همکاری مجمع عالی کارآفرینان و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ۱۹:۵۰ توافق نهایی در دوحه یا وین؟ ۱۹:۴۸ گزینه خط حمله پرسپولیس تمدید کرد ۱۹:۴۲ اتوبوس هایی که جای سوزن‌ انداختن ندارد + فیلم ۱۹:۴۱ هندبال ساحلی ایران با حمایت ایرانسل، جزء ۱۰ تیم برتر جهان شد ۱۹:۴۰ نحوه استفاده صحیح از تمام شوینده ها + نکات مهم ۱۹:۲۸ افزایش قیمت مسکن همه را غافلگیر کرد ۱۹:۲۵ لاغری با یونجه و اثرات چربی سوزی آن اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آتش سوزی تلفن همراه در پمپ بنزین تواند باعث تلفن همراه ۱۴۰۱ ۰۴ ۰۸ بنزین زدن فیلم ۱۴۰۱ آتش سوزی ۱۴۰۱ ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۶۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت

بررسی بازار موبایل نشان می دهد برخی از اقلام موبایل های دکمه ای موجود در بازار، نسبت به قیمت تمام شده با احتساب سود واردکننده و عوارض گمرکی، اختلاف قیمت قابل توجهی دارند. - اخبار اقتصادی -

مهدی عبقری، دبیر سابق انجمن موبایل در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ضمن اشاره به اهمیت تولید با کیفیت تلفن های همراه در داخل کشور گفت: در سال گذشته انجمن تولیدکنندگان تلفن همراه عنوان کرد که ظرفیت تامین 3 میلیون گوشی تلفن همراه را دارد و این تقاضا را مطرح کرد که واردات این دسته از تلفن های همراه ملغی شود.

عبقری ادامه داد: در نهایت نظر وزارت صمت بر این شد که برای حمایت از تولید داخل واردات به طور کامل ممنوع نشود اما محدودیت هایی ایجاد شود. البته با توجه به صحبت های اخیر وزیر صمت منتظر نظر نهایی این وزارت خانه و همچنین قوه قضاییه در خصوص اصالت گوشی های تولید شده در کشور با برند خارجی هستیم.

وی افزود: نکته ای که وجود دارد این است که برخی از شرکت هایی که در لیست رسمی خودشان یک گوشی از برند نوکیا را به قیمت 950 هزار تومان قیمت گذاشتند (که در بازار قیمت این گوشی به 1 میلیون و 300 هزار تومان هم می رسد) قیمت بسیار پایین تری باید عرضه کنند.

عبقری گفت: لازم به ذکر است، قیمت مدل اصلی این مدل تلفن همراه در بازار امارات 45 درهم است و مدل های کپی آن حدود 15 درهم قیمت دارد. بنابراین با نرخ درهم 11 هزار 200 تومانی در مرکز مبادله، احتساب عوارض گمرکی، و 18 درصد سود واردکننده این محصول، نهایت قیمت آن باید حدود 600 هزار تومان باشد.

وی ادامه داد: این در حالی است که هم اکنون در فاکتورهای رسمی این گوشی 950 هزار تومان و در بازار حدود 1 میلیون و 200 تا 300 هزار تومان به دست مشتری می رسد. البته این فروض برای زمانی است که از اصالت کالا اطمینان داشته باشیم چرا که همانطور که اشاره شد های کپی این محصول در بازار امارات 15 درهم است.

عبقری گفت: نکته ی دیگری که وجود دارد این است که قیمت این کالا در سامانه ارزش گذاری گمرک 60 درهم است در حالی که هم اکنون در بازار دوبی نهایت قیمت این محصول 45 درهم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری زوج جیب بر در منطقه ثامن مشهد
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت
  • ۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟
  • ویدیو/ جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری اپراتورهای تلفن همراه متخلف در آمریکا
  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • همراه پرخرج