Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@04:05:59 GMT

مذاکرات قطر بدون نتیجه پایان یافت

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۶۳۰۳

مذاکرات قطر بدون نتیجه پایان یافت

فرارو- مذاکرات سه جانبه احیای برجام دقایقی قبل در دوحه پایتخت قطر پایان یافت.

انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتر نوشت: «دو روز مذاکرات فشرده و با واسطه در دوحه در خصوص برجام [داشتیم]. متأسفانه، هنوز پیشرفتی که تیم اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده امیدوار به آن بود حاصل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همکاری‌ها را با فوریت بیشتر برای به آنکه توافق کلیدی برای منع اشاعه و ثبات منطقه را به مسیر بازگردانیم ادامه خواهیم داد.»

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (چهارشنبه) در توئیتر درباره روند مذاکرات دوحه نوشت: «در ادامه روند مذاکرات رفع تحریم‌ها، گفت‌وگوهای فشرده‌ای طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با وساطت انریکه مورا در دوحه برگزار شد. نظرات و پیشنهادهای عملیاتی ایران درباره موارد باقیمانده طرح شد و طرف مقابل نیز ملاحظات خود را ارائه کرد.»

او افزود: «در مورد ادامه مسیر و مرحله بعدی گفت‌وگوها، طبق روال همیشه باقری و مورا در تماس خواهند بود.»

همچنین یک مقام ارشد آمریکایی به وب‌سایت اکسیوس گفت که دور جدید مذاکرات احیای برجام بدون هیچ پیشرفتی پایان یافت.

این مقام آمریکایی مدعی شد: «ایرانی‌ها هیچ احساس فوریتی از خود نشان ندادند و مسائل قدیمی را که ماه‌هاست حل و فصل شده و همچنین موضوعات جدیدی را که با برجام ارتباطی ندارد، مطرح کردند.»

این دور از مذاکرات از دیروز (سه‌شنبه) در شهر دوحه قطر برگزار و علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران بدین منظور در رأس هیأتی به دوحه سفر کرد.

او دیروز و امروز با انریکه مورا هماهنگ کننده گفت‌وگوها به گفت‌وگو نشست. پیش از او هم «رابرت مالی» وارد دوحه شده بود. نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دوشنبه شب وارد دوحه شد و روز سه‌شنبه نیز با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در این باره دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مذاکرات قطر برجام انریکه مورا علی باقری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۶۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکونام به دنبال چهارمین برد پیاپی مقابل تراکتور

به گزارش "ورزش سه"، جواد نکونام سرمربی محبوب آبی‌ها تاکنون با سه تیم مختلف مقابل تراکتور مربیگری کرده است و موفق به کسب چهار برد نیز شده است.

سرمربی ۴۴ ساله استقلال نخستین بار تیم نساجی را مقابل تراکتور در لیگ هجدهم هدایت کرد که آن دیدار در پایان با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

نکونام سپس به فولاد پیوست و در بازی رفت لیگ نوزدهم مقابل تراکتور با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. شکستی که در بازی برگشت با همان نتیجه یک هیچ جبران شد تا اولین برد نکونام مقابل تراکتور رقم بخورد.

فولاد و تراکتور در لیگ بیستم در هر دو بازی رفت و برگشت به تساوی رضایت دادند. در لیگ بیست و یکم نیز بازی رفت دو تیم با تساوی به پایان رسید اما در بازی برگشت شاگردان نکونام با نتیجه دو بر یک از سد تراکتور گذشتند تا دومین برد نکو مقابل تی‌تی‌ها رقم بخورد‌.

در لیگ بیست و دوم بود که یکی از شیرین‌ترین پیروزی‌های نکونام در تیم فولاد با برتری ۳ بر ۲ برابر تراکتور در اهواز رقم خورد. سرانجام در بازی رفت امسال استقلال و تراکتور، جواد نکونام و تیمش با نتیجه ۲ بر ۰ از سد تراکتور گذشتند تا نکونام برنده هر سه تقابل اخیرش مقابل تراکتور باشد و به دنبال کسب چهارمین برد پیاپی باشد.

دیگر خبرها

  • حماس : پایان هر توافقی باید تضمین‌ کننده آتش‌ بس دائمی باشد
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • حماس: پایان هر توافقی باید تضمین‌کننده آتش‌بس دائمی باشد
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ذوب‌آهن به‌دنبال سومین برد خانگی مقابل نساجی
  • ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نکونام به دنبال چهارمین برد پیاپی مقابل تراکتور
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است