Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در مراسمی با حضور جمعی از مسؤولان استان زنجان و همچنین معاون سازمان نوسازی و تجهیز مدارس ضمن تقدیر از زحمات جهانگیر صفری، حمید رضا اسلامی به عنوان سرپرست اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان معارفه شد.

حمید رضا تقی‌پور، معاون سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان یکی از استان‌های موفق در حوزه مدرسه‌سازی است، اظهار کرد: شرایط مدرسه‌سازی استان زنجان قابل قبولی است، اما مطلوب نیست و باید در این حوزه بیشتر کار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس با اشاره به اینکه مدیر کل جدید با توجه به عملکرد مدیر سابق مسؤولیت سنگین‌تری بر عهده دارد، بیان کرد: نمی‌توان به عقب برگشت، چرا که انتظارات از مدیران افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه نوسازی و تجهیز مدارس یک دستگاه تخصصی است که در کنار آموزش و پرورش فعالیت می‌کند، بیان کرد: نوسازی مدارس یکی از نهادهای عمرانی کشور بوده و در حوزه کیفیت استانداردهای آن بسیار بالا است.

تقی‌پور با اشاره به سلامت اداری کارکنان نوسازی و تجهیز مدارس بیان کرد: این سلامت در کنار حجم کار بالا در این نهاد مثال زدنی است.

وی با اشاره به سند تحول نظام آموزش و پرورش بیان کرد: این سند یک قانون اساسی در حوزه آموزش و پرورش و مطالبه جدی رهبر انقلاب اسلامی است.

معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس با اشاره به اینکه یکی از زیر نظام‌های سند تحول نظام آموزش و پرورش احداث مدارس است، بیان کرد: مراکز آموزشی و ورزشی را متناسب با سند تحول پیش ببریم موفقیت بزرگی کسب کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در همه جهان به دلیل بزرگی یک نظام است، عنوان کرد: این نهاد با توجه به تعدد و تکثر خدمات به تنهایی نمی‌تواند فعالیت کند.

تقی‌پور با اشاره به اینکه در دوران سخت اقتصادی خیرین یاری‌گر ما بودند، تاکید کرد: اگر خیرین حضور نداشتند سرنوشت پروژه‌های مدرسه‌سازی نامشخص بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس با اشاره به اینکه به مدیران نوسازی باید کارآفرین و نوآور باشند، افزود: نباید تنها به بودجه دولتی اکتفا کرد و تنها موجب زحمت به خیرین باشیم.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ظرفیت‌های زیادی دارد و ثروتمندترین و در عین حال فقیرترین نهاد در کشور است، اضافه کرد: یکی از علل این شرایط اتکا به بودجه کشوری است.

تقی‌پور با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که مدارس با ابعاد بزرگ احداث شود، گفت: باید تمام مدارس در قالب حیات طیبه ساخته شود.   

سید محمد شعاعی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان نیز در این مراسم با اشاره به مشکلات اقتصادی و شرایط اعتباری عنوان کرد: باید دست در دست هم در راستای احداث مدارس فعالیت کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به بحث نوسازی و تجهیز مدارس در استان زنجان تاکید کرد: نباید منتظر اعتبارات دولتی بمانیم اما در این حوزه آماده همراهی با دستگاه نوسازی و تجهیز مدارس هستیم.

جهانگیر صفری، مدیر کل سابق نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد چهار ساله این مجموعه اظهار کرد: در سال 1399 اعتبارات ملی این مجموعه 66 میلیارد و اعتبارات استانی 17 میلیارد تومان بوده که در سال 1400 اعتبارات ملی به 292 میلیارد و اعتبارات استانی 85 میلیارد تومان رسید.

مدیر کل سابق نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به اینکه در این مدت با توجه به رشد اعتبارات توانستیم با مدارس خشتی، گلی و سنگی خداحافظی کنیم، بیان کرد: همچنین استانداردسازی 4 هزار کلاس درس با 530 مدرسه با بخاری های برقی و نفتی نا ایمن در این مدت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه همواره اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان در طرح‌های کشوری پایلوت انتخاب شده است، ادامه داد: زنجان در طرح سامانه مکان‌یابی مدارس پایلوت شد و الان به جایی رسیده که در حال تدوین سناریو است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان مدرسه معارفه نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان کل نوسازی و تجهیز مدارس سازمان نوسازی آموزش و پرورش نوسازی مدارس تقی پور مدیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: هدف اصلی این طرح تجهیز سیستم گرمایشی مدارس مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، حمید شیرازیانی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی طرح شهید عرب اظهار کرد: در ابتدای کار، مدارسی در سطح استان شناسایی و بررسی می‌شود، این شناسایی نخستین مرحله از اجرای طرح شهید عرب است.

وی افزود: سهمیه تعیین شده از سوی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح، ۸۱ مدرسه است که ضرورت دارد کارشناسان ما برای بررسی و برآورد هزینه از این مدارس بازدید داشته باشند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان خاطرنشان کرد: سیستم گرمایش و سرمایش بیشتر این مدارس دارای نواقص و ایرادات کوچک و جزئی است؛ بعضی مدارس نیاز به تعویض شمعک و بعضی دیگر نیاز به تعویض رادیاتور دارند.

شیرازیانی اضافه کرد: قرار است از محل استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز خریداری و تحویل پیمانکار تعیین شده از سوی آموزش و پرورش شود.

در ادامه مجتبی قمری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی با اشاره به کلیات طرح، تصریح کرد: ارگان‌ها و نهادهای مختلفی پشتیبان این طرح هستند.

وی تصریح کرد: بعضی از این نهادها با تأمین بخشی از هزینه‌ها، بعضی با تأمین تجهیزات با کیفیت و ارزان قیمت، بعضی با کمک در اجرا و عملیاتی کردن طرح و بعضی نیز با معرفی و شناسایی مدارس، نقش خود را ایفا می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: از جمله این نهادها می‌توان به معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، جامعه خیران مدرسه‌ساز، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و قرارگاه جهادی عدالت تربیتی اشاره کرد.

قمری گفت: بسط فرهنگ نیکوکاری، ترویج روحیه جهادی، ایجاد بستر آشنایی دانش‌آموزان با گروه‌های جهادی و بهینه‌سازی و استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی از اهداف طرح شهید عرب است.

به گزارش ایمنا، شهید علی عرب ملقب به ققنوس دفاع مقدس، سال ۱۳۴۹ در زرند کرمان متولد شد و در روز دوم عملیات کربلای یک در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، با افتادن در آتش خود را فدای هم‌رزمانش کرد.

کد خبر 747856

دیگر خبرها

  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر