Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گرمای بی‌سابقه در آمریکا در کنار مجموعه‌ای از عوامل دیگر موجب شده شرکت‌های تأمین برق در آمریکا با نگرانی برای تأمین برق در شهرها و روستاها مواجه باشند.

این در شرایطی است که تابستان تازه در آمریکا شروع شده و هوای ایالات متحده نیز امسال تاکنون حدود ۲۱ درصد گرم‌تر از سطح معمول ۳۰ ساله گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایطی که تابستان سال جاری در ایالات متحده ۲۱ درصد گرم‌تر از سطح ۳۰ سال گذشته است روزنامه واشنگتن‌پست نوشته شبکه برق آمریکا بیشتر از هر زمان دیگر تحت فشار قرار گرفته و سازمان‌های متولی تأمین برق هشدار داده‌اند قطعی‌های برق که در کالیفرنیا و تگزاس اتفاق افتاده‌اند ممکن است در بخش‌های وسیع‌تری تکرار شوند.

همزمان خبرگزاری رویترز می‌گوید شدت گرفتن گرمای هوا مشکلات عدیده‌ای را برای شبکه تأمین برق به ویژه در بخش‌های غربی ایالات متحده پدید آورده و مقام‌ها را نگران کرده که ممکن است مجبور شوند از خاموشی‌های چرخشی در مناطق مختلف به ویژه ایالت‌های غربی کمک بگیرند.

در ایالت‌های غربی، عوامل مختلفی نظیر تعطیلی نیروگاه‌های زغال‌سنگ و هسته‌ای و همچنین برنامه‌‌ریزی برای تعمیرات و خاموشی‌های اجباری در کنار عوامل فصلی دیگری نظیر وزش اندک باد ظرفیت تولید برق در تابستان را در معرض تهدید قرار داده است. 

کارشناسان انرژی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان بر نقش تغییرت جوی در این بحران تأکید می‌کنند. آنها می‌گویند در حالی که گرمای هوا در تابستان سال جاری بالاتر از حد معمول خواهد بود، ایالات‌ها فاقد توان لازم برای اجابت تقاضاها در چند ماه آینده هستند زیرا بسیاری از شرکت‌های تأمین برق، تغییرات جوی را در برنامه‌ریزی‌هایشان لحاظ نکرده‌اند.

این شبکه خبری در این خصوص نوشته است: «همه اینها به معنای آن است که خاموشی‌های بیشتر نه فقط در این تابستان بلکه در سال‌های آتی هم در راه است.»

«رامنی وب»، عضو مرکز تغییرات جوی در دانشگاه کلمبیا به سی‌ان‌ان می‌گوید: «واقعیت این است که سیستم برق آمریکا کهنه است و بخش زیادی از این زیرساخت‌ها بسیار قبل‌تر از آنکه ما به تغییرات جوی فکر کنیم ساخته شده‌اند.»

وی افزود: «شاهد بی‌میلی بسیاری از شرکت‌ها برای درنظر گرفتن تغییرات جوی در برنامه‌ریزی‌هایشان بوده‌ایم چون می‌گویند که اطمینان علمی چندانی به مسائل مربوط به تغییرات جوی وجود ندارد. اما واقعیت این است که ما اثرات تغییرات جوی را در قالب امواج شدید گرما، طوفان و خشکسالی شاهد هستیم و می‌دانیم که همه اینها بر سیستم برق اثر می‌گذارند بنابراین نادیده گرفتن این اثرات، مشکلات را وخیم‌تر خواهد کرد.»

جنگ اوکراین و بحران انرژی ایجادشده در نتیجه آن هم ماجرا را پیچیده‌تر کرده است. «کمیسیون فدرال تنظیم انرژی» بر همین اساس از یک ماه پیش، پیش‌بینی کرده بود که بهای برق ممکن است تا ۲۳۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند.  این جنگ، بعد از همه‌گیری ویروس کرونا باعث اخلال در زنجیره تأمین جهانی شده و به همین دلیل برخی شرکت‌های تأمین برق را با مشکل قطعات و تجهیزات روبرو کرده است.

در تگزاس، گرمای بی‌سابقه در اواسط ماه مه شرکت تأمین‌کننده شبکه برق را مجبور کرد از مشتری‌هایش در محدوده تحت پوشش خود درخواست کند در مصرف برق صرفه‌جویی کنند. پایگاه پولیتیکو نوشته ترکیبی از عوامل نظیر گرمای کم‌سابقه، تقاضای فراوان، وزش اندک باد و نقص فنی در ۶ ژنراتور تگزاس را با مشکلات عدیده‌ای برای تأمین برق روبرو کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مشکلات آمریکا تغییرات جوی تأمین برق شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۶۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، اعتراضات ضداسرائیلی دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین و مردم غزه در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا همچنان ادامه دارد.

اعتراضات دانشگاهیان آمریکایی در حمایت از غزه در حالی ادامه دارد که بازداشت‌ها نیز ادامه دارد، از جمله گزارش شده در دانشگاه کارولینای شمالی، ۳۶ معترضی که در محوطه دانشگاه تحصن کرده بودند، دستگیر شدند.

واشنگتن پست هم گزارش داده است که دانشگاه براون در حال بررسی خروج سرمایه گذاری از اسرائیل در سال جاری است.

وبگاه آکسیوس هم در گزارشی اعلام کرد که مجلس نمایندگان از روسای دانشگاه‌های ییل، میشیگان و کالیفرنیا می‌خواهد در مورد تظاهرات طرفداران فلسطین شهادت بدهند.

اعتراضات در دانشگاه کالیفرنیا هم همچنان ادامه دارد و مسئولان این دانشگاه برای معترضان دانشجو خط و نشان کشیده و هشدار داده‌اند: اگر دانشجویان در کلاس‌هایشان اختلال ایجاد کنند، اقدامات انضباطی شدیدی از جمله اخراج یا تعلیق درباره آن‌ها انجام خواهیم داد.

دانشگاه کالیفرنیا همچنین افزوده است که پرسنل خود برای اجرای قانون در محوطه دانشگاه را بیشتر کرده است.

دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا هم اعلام کردند: ما خواهان عدم ورود نیروهای پلیس به محوطه دانشگاه هستیم، چون مذاکرات با مدیریت دانشگاه شکست خورد و مدیریت دانشگاه با حسن نیت با ما مذاکره نکرد.

به گفته دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا، این دانشگاه نقش خود را در ارائه خدمات آموزشی تضعیف کرده است.

همچنین یک زن معترض در دانشگاه کلمبیا اعلام کرد: این همبستگی با فلسطین به مدت ۱۲ روز یک تظاهرات مسالمت آمیز بوده و شرکت کنندگان در معرض خطر اخراج و دستگیری قرار دارند.

خیزش دانشگاه‌های سراسر آمریکا در حمایت از مقاومت فلسطین و مخالفت با لشکرکشی رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح سبب شده است تا بار دیگر این سوال در محافل علمی و رسانه‌ها مطرح شود که چرا نسل جوان یا به عبارت دقیق‌تر «نسل z» برخلاف پدران خود حامی فلسطین بوده و هیچگونه همدلی با اشغالگران قدس ندارد؟ افراد یا نهادهای نزدیک به لابی‌های اسرائیل یا همسو با سیاست‌های کاخ سفید سعی دارند تا این تجمعات دانشجویی- خیابانی را ناشی از فریب و انحراف نسل جدید دانسته و خواهان برخورد نیروهای امنیتی با حامیان مقاومت شوند.

جامعه‌شناسان آمریکایی شکاف کنونی میان نسل جدید و قدیم آمریکایی‌ها در حمایت از اسرائیل را ناشی از پیامدهای جنگ عراق- افغانستان، افزایش نفوذ جنبش سیاه پوستان، سیاست‌های افراطی رژیم صهیونیستی، تغییرات جمعیتی و انتشار تصاویر غیرنظامیان فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی می‌دانند. در ادامه این یادداشت سعی خواهیم کرد تا با توجه به آخرین تحولات جاری در دانشگاه‌های آمریکا به بررسی گرایش‌های ضداسرائیلی نسل جوان در آمریکا بپردازیم.

امروز یکی از مهم‌ترین جلوه‌های همبستگی نسل جدید آمریکایی‌ها با مردم فلسطین، سلسله تظاهرات و اعتصابات دانشجویی در قلب ایالات متحده است. دانشجویان دانشگاه‌های کلمبیا، براون، امرسون، هاروارد، جرج واشنگتن، نیویورک، فلوریدا، اموری، اوهایو، رایس، ماساچوست، میشگیان، ییل، تگزاس و … همصدا با سایر جامعه آمریکا خواستار توقف نسل کشی در غزه و خودداری رژیم صهیونیستی از لشکرکشی به رفح هستند. در میان افراد شرکت کننده در این تجمعات علاوه بر مسلمانان، عرب- آمریکایی‌ها، سیاه پوستان؛ نسل جوان و سفیدپوست آمریکا نیز دیده می‌شود که بر خلاف پدران خود حقیقت را بدون واسطه دنبال کرده و مخالف آپارتاید حاکم در فلسطین اشغالی هستند.

کد خبر 6093679

دیگر خبرها

  • توضیحات فولاد ازنا در مورد یک خبر
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد
  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • بازنگری الگوریتم اینستاگرام به «محتوای اصیل» پاداش می‌دهد و کپی‌کاران را جریمه می‌کند
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • دست پر تلویزیون برای بهار و تابستان پیش رو / سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی