Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@06:05:29 GMT

دبیرکل ناتو: چین دشمن نیست، اما یک چالش جدی است

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۶۵۹۱

دبیرکل ناتو: چین دشمن نیست، اما یک چالش جدی است

به گزارش ایرنا از الجزیره، وی چهارشنبه‌شب گفت: ما اکنون با عصر رقابت راهبردی مواجه هستیم. 

دبیرکل ناتو تصریح کرد: چین به طور قابل توجهی در حال افزایش نیروهای خود از جمله سلاح‌های هسته‌ای است و همسایگان خود مانند تایوان را مورد آزار قرار می‌دهد. 

استولتنبرگ تاکید کرد: چین دشمن ما نیست، اما ما باید در مورد چالش‌های جدی نشات گرفته از پکن آگاه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش ایرنا، چین و جزایر سلیمان در اقیانوس آرام جنوبی توافق امنیتی را امضا کرده‌اند که گفته می‌شود اجازه می‌دهد سربازان چینی در این منطقه مستقر شوند؛ تحولی که در صورت محقق شدن نگرانی‌هایی را در بین قدرت‌هایی شامل استرالیا، نیوزلند، آمریکا و ژاپن برخواهد انگیخت. 

ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و نیوزلند کشورهای عضو ناتو نیستند اما به عنوان کشورهای شریک در اجلاس ناتو در کشور اسپانیا شرکت کرده‌اند. 

دبیرکل ناتو روز چهارشنبه و در آستانه برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو در مادرید اسپانیا پیش‌بینی کرد، فنلاند و سوئد به سرعت عضو این سازمان نظامی خواهند شد. 

رئیس ناتو در ادامه سخنان خود بار دیگر چین را چالشی علیه ارزش‌ها و منافع ناتو خواند و گفت که این سازمان باید پیامدهای امنیتی سرمایه‌گذاری چین در سلاح‌های دور برد را لحاظ کند. 

به گفته استولتنبرگ، در پی جنگ اوکراین، ناتو با "بزرگترین چالش" از زمان جنگ جهانی دوم مواجه شده و روسیه تهدیدی مستقیم علیه امنیت این پیمان به شمار می‌رود. وی اجلاس مادرید را "تاریخی و دگرگون کننده" دانست و خبر داد که کشورهای عضو با استقرار یگان‌های رزمی بیشتر در شرق اروپا موافقت خواهند کرد. 

برچسب‌ها اوکراین روسیه ناتو چین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه ناتو اوکراین روسیه ناتو چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۶۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان

دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با حضور روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی و اتاق‌های بازرگانی ایران روز دوشنبه به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان آغاز به کار کرد.نمایشگاه منتخب توانمندی‌های صادراتی استان اصفهان و نشست نمایندگان اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا از برنامه‌های جنبی این رویداد بود. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077137 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • حضور سرزده دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح