Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ تحلیلگر ارشد سیاسی با تاکید بر لزوم برداشته‌شدن تحریم‌ها علیه ایران جهت اجرای دوباره توافق هسته‌ای، گفت آمریکایی‌ها باید تضمین‌هایی را که تهران می‌خواهد ارائه کند.

«محمد مرندی» تحلیلگر ارشد سیاسی و متخصص مطالعات آمریکا بامداد پنجشنبه گفت که مذاکرات دوحه به منظور گفت‌وگو درباره موضوعات اختلافی باقیمانده از وین، شکست نخورده و ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرندی در گفتگو با شبکه «المیادین» توضیح داد: «انتظار نمی‌رفت که مذاکرات با یک راهکار مثبت، تنها در دو روز به پایان برسد. ما اظهارات رسانه‌ای مقامات آمریکا را جدی نمی‌گیریم».

وی تصریح کرد: «آمریکایی‌ها باید تضمین‌هایی را که ایران می‌خواهد ارائه دهند تا مطمئن شویم که مانند گذشته از پشت به ما خنجر نمی‌زنند. اروپایی‌ها امروز بیشتر به ایران علاقه دارند زیرا به دلیل جنگ در اوکراین به نفت آن نیاز دارند».

به نوشته وبگاه المیادین، این تحلیلگر ارشد سیاسی ایرانی ادامه داد: «باید تحریم‌ها برداشته شود تا بتوانیم دوباره توافق هسته‌ای را اجرا کنیم. مذاکرات در دوحه شکست نخورد و ادامه خواهد داشت».

مرندی همچنین افزود: «پس از تعلیق مذاکرات وین، ارتباطات متوقف نشد، اما آنچه در دو روز گذشته شاهد بودیم، مذاکرات متمرکز بود».

وی با بیان اینکه فشار اروپا برای ترغیب آمریکایی‌ها به برداشتن گام‌های جدی افزایش می‌یابد، گفت: «بایدن تحت فشار شدید مخالفان توافق است اما در عین حال از بحران انرژی و نفت رنج می‌برد و خواهیم دید کدام یک از دو طرف پیروز خواهد شد».

شامگاه دوشنبه بود که مذاکرات رفع تحریم‌ها در دوحه پایتخت قطر پایان یافت. در همین زمینه خبرنگار فارس اطلاع یافت که «علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه امشب به تهران بازمی‌گردند.

این دور از مذاکرات از روز سه‌شنبه در شهر دوحه برگزار و باقری بدین منظور در رأس هیأتی به دوحه سفر کرد. وی دیروز و امروز با انریکه مورا هماهنگ کننده گفت‌وگوها به گفت‌وگو نشست. پیش از او هم «رابرت مالی» وارد دوحه شده بود. نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دوشنبه شب وارد دوحه شد و روز سه‌شنبه نیز با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در این باره دیدار و گفت‌وگو کرد. 

براساس توافق اخیر صورت گرفته در پی سفر جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و موافقت ایران و آمریکا، قرار شد مذاکرات رفع تحریم‌ها از سر گرفته شود. بدین منظور شهر دوحه پایتخت قطر طی دیروز و امروز (سه‌شنبه و چهارشنبه/ هفتم و هشتم تیرماه) میزبان این دور از مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و آمریکا با واسطه اتحادیه اروپا بود.

طبق گزارش فارس، «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با فشرده خواندن مذاکرات در دوحه، گفت: «همکاری‌ها را با فوریت بیشتر برای به آنکه توافق کلیدی برای منع اشاعه و ثبات منطقه را به مسیر بازگردانیم ادامه خواهیم داد».

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا تحریم های ایران محمد مرندی مذاکرات برجام مذاکرات وین مذاکرات برجامی انریکه مورا مذاکرات دوحه افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۶۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات

روزنامه های عبری زبان امروز، سه شنبه ۱۱ اردیبهشت، به آخرین تحولات در رابطه با مذاکرات حماس و تیم مذاکره کننده صهیونیست پرداختند.

یدیعوت آحارانوت به شرایط مبهم در داخل سرزمین های اشغالی پرداخت:

تهدیدات امنیتی و آشفتگی سیاسی

روزهای سرنوشت ساز

این روزنامه به افزایش قیمت ها در اسرائیل نیز اشاره کرد:

عید تمام شد، قیمت ها رفت بالا: قیمت تولیدات لبنی و سوخت افزایش یافت

اسرائیل هیوم به میانجیگری قطر در مذاکرات اشاره کرد:

منابع آگاه از مذاکرات با انتقاد از دولت قطر به عنوان دولت میانجی: قطر به جمع بندی هایی که قبلا اعلام کرده بود، عمل نکرده است

قطر اعلام کرده بود که اگر مقامات حماس به سمت توافق و تبادل اسرا نروند، رهبران آنها از دوحه اخراج و برخی از حساب های بانکی آنها مسدود خواهد شد

معاریو به فشار سنگین برای توافق در مذاکرات اشاره کرد:

فشار سنگین برای توافق

جامعه بین المللی فشار زیادی برای رسیدن به توافق اعمال میکند

از سوی دیگر، اسموتریچ و بن گویر تهدید می کنند: بدون ادامه عملیات و اشغال رفح، دولتی نخواهد بود

هاآرتص نیز به مسئله مذاکرات پرداخت:

انتظار می رود یک هیئت اسرائیلی برای گفتگو در مورد پیشنهاد مصر برای رسیدن به توافق با حماس، به قاهره برود

بایدن: پیشرفت هایی وجود داشته است

دیگر خبرها

  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • ادامه حمایت دانشگاهیان استان از خیزش دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • عذرخواهی رسمی روبن آموریم به خاطر سفر به لندن و مذاکره با وست هم
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟