Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیمیتری پولیانسکی معاون سفیر روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت خواستار توقف بدون شرط حملات رژیم صهیونیستی به سوریه و پایان یافتن حضور غیر قانونی نظامیان خارجی در این کشور شد.

به گزارش ایران اکونومیست از خبرگزاری "تاس"، وی چهارشنبه شب گفت: تهدیدهای اصلی امنیتی برای سوریه مراکز امن تروریست‌ها در مناطقی است که از کنترل دولت سوریه خارج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با انتقاد از مخالفت کشورهای غربی با مطرح شدن بیانیه این کشور در شورای امنیت که حملات رژیم صهیونیستی در سوریه را محکوم می‌کند گفت: برای حل بحران سوریه، حضور نظامی غیرقانونی خارجی در این کشور باید پایان یابد. همچنین، حملات هوایی نیروی هوایی اسرائیل باید بدون قید و شرط متوقف شود. 

معاون سفیر روسیه ادامه داد، وضعیت وخیم اوضاع اقتصادی و انسانی در سوریه نتیجه مستقیم تحریم‌های مخرب یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا است.

به گزارش ایران اکونومیست، فیصل مقداد وزیر امورخارجه سوریه دوشنبه شب با بیان اینکه هر کس که به دنبال توجیهی برای حملات ترکیه و غرب به سوریه است باید به وجدان و احساس خود مراجعه کند، گفت: اشغال اراضی سوریه توسط ترکیه و آمریکا، نقض حاکمیت دمشق است. 

در حالی سنتکام مدعی حمله به یکی از سرکرده‌های القاعده در سوریه شده است که این کشور در طی بحران سوریه از تروریست‌ها حمایت کرده و به آن‌ها در پایگاه‌های خود در جنوب و شمال شرق سوریه آموزش می‌دهد. 

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر سال ۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین آن‌ها شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت و منابع سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان تحت حمایت واشنگتن موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه»  (قسد) در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراض‌های شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است. 

دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند و حضور آنان غیر قانونی است. 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: روسیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۶۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان در صفحه ایکس خود نوشت: در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا با آقای سامح شکری، همتایم از مصر در خصوص آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به خصوص اوضاع غزه و تلاش‌های جاری جهت توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان رایزنی و تبادل نظر کردیم.

وی افزود: در ادامه به تشریح ابعاد حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت کشورمان در دمشق و واکنش نیروهای مسلح ایران در چارچوب دفاع مشروع پرداختم.

امیرعبداللهیان در ادامه گفت: از موضع مصر در محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی تشکر کردم. تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.

آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیمآنروا از شهادت 10 هزار زن در جنگ غزه خبر دادگفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • فیلم/ حزب‌الله مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه