Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا صفاری در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به برگزاری هجدهمین نشست سراسری فن بازارهای منطقه‌ای و تخصصی کشور بعد از دو سال به دلیل شیوع کرونا و میزبانی استان قزوین در روز نخست این نشست با حضور ۸۶ میهمان از ۲۹ نمایندگی فن بازارهای کشور اظهار کرد: روز دوم این نشست در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران همزمان با برپایی نمایشگاه صنایع کوچک و دهه تولید و تجارت با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد و نقطه نظرات لازم ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این نشست‌ها، برنامه‌های امسال با توجه به شعار امسال برای فن بازارهای کشور تدوین شد تا با اثربخشی و قدرت بیشتر برنامه‌ها دقیقتر اجرا شود؛ علاوه بر مطرح کردن موانع و مشکلات به مسئولان دولتی و بیان نیازها و قوانین مورد نیاز، مقرر شد منابع خوبی به فن بازارها تزریق شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین ادامه داد: مدل‌های موفق فن بازارها در این نشست‌ها ارائه شد که از استان قزوین تجربیات رویداد لوازم خانگی و نیازهای فن آورانه شرکت ویتانا ارائه شد.

صفاری اضافه کرد: در این نشست تمام فن بازارهای کشور گرد هم آمده بودند و تبادل نظر و تجربیات و اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته را به اشتراک گذاشتند و مشکلات و موانع را مطرح کردند تا بتوانند با اثربخشی بیشتری فعالیت کنند.

وی به نخستین فن بازار کشور به نام فن بازار ملی ایران زیر مجموعه پارک فناوری پردیس که مستقیما زیر نظر معاونت علم و فناوری ریاست‌ جمهوری است، اشاره و خاطرنشان کرد: به صورت نمایندگی ۲۹ نمایندگی در استان‌های کشور داده شده که به نام نماینده فن بازار در منطقه زیر نظر فن بازار ملی ایران فعالیت می‌کنند. 

این مسئول مبادله فن آوری را یکی از مشکلات ارتباط بین حوزه صنعت و دانشگاه ذکر و تصریح کرد: دانشگاه ها نیازی که واحدهای صنعتی به فن آوری دارند را خوب نمی‌توانند عرضه کنند از سویی دانشگاه ها هم نمی‌توانند علم خودشان را به نحو احسن ارائه دهند تا صنعت بتواند از آنها استفاده کند بنابراین واسطه‌ای نیاز است تا زبان مشترک بین عرضه فن آوری و درخواست آن باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین افزود: تجربه خوبی در صنعت حاکم است که قرار است بین دانشگاه و صنعت با استفاده از تجربه، ارتباط برقرار کنیم و فن آوری را به تجربه اضافه کنیم. 

صفاری ادامه داد: فن بازارها یکی از ابزارهایی هستند که می‌توانند به طور تخصصی نیازهای فن آورانه واحدهای صنعتی را شناسایی و به دانشگاه ارائه دهد که در واقع، فن بازارها می‌توانند اتصال یا به هم رسانی عرضه و تقاضای فن آوری را انجام دهند.

وی با اشاره به وجود شورای راهبری در استان قزوین و عضویت تمام اثرگذاران حوزه فن آوری و اجرا در این شورا بیان کرد: با حمایت پیله فروش معاون اقتصادی استاندار قزوین جلسات این شورا هر ماه برگزار می‌شود و تصمیم‌گیری های لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین فن بازار صنعت تولید دانشگاه شهرکهای صنعتی فن بازارهای کشور استان قزوین فن بازارها فن بازار فن آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات الکترونیک « ۷ در ۲۴ » به شهروندان اصفهان + فیلم

یکی از رویکردهای مدیریت شهری در دوره جدید هوشمندسازی و ارائه غیر حضوری خدمات به‌ویژه در حوزه شهرسازی است؛ در این راستا تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است و خدمات الکترونیک در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز به شهروندان اصفهانی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، موضوع شهرسازی الکترونیک و نهایی‌سازی فرایندهای قابل انتقال به این سامانه یکی از اهداف معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان بوده که در این راستا اقدامات مهم و قابل توجهی صورت گرفته و بخشی دیگر نیز در حال نهایی‌سازی است.

علاوه بر «اصنو» به‌عنوان سامانه هوشمند توسعه شهری، یکی از خدمات شهری بر بستر اینترنت و از طریق درگاه «اصفهان من» است که روند خدمت‌رسانی شفاف، سریع و غیرحضوری را برای شهروندان فراهم می‌کند و امکان دریافت نقشه هوایی در قسمت شهرسازی آن وجود دارد.

کد خبر 751429

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات الکترونیک « ۷ در ۲۴ » به شهروندان اصفهان + فیلم
  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»
  • اسلامی: با صدور دانش هسته‌ای حصارها را می‌شکنیم
  • جمع آوری بیش از ۴۵۰ مورد زوائد بصری در قزوین
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • بارش‌های بهاری میهمان استان قزوین 
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • ادعای دلارزدایی و قرارداد دلاری/کشور‌های اسلامی؛ از نشست‌های نمایشی تا اقدامات عملی/عملیات وعده صادق و تحول در تاریخ غرب آسیا
  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد