Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی نظری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای توسعه فضاهای آموزشی، اداری، فرهنگی و خوابگاهی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: علاوه بر این میزان اعتبار ۳۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل پروژه حیات طیبه که توسط اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان ساخته خواهد شد و در اختیار دانشگاه قرار می گیرد نیز اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این فضاها متعلق به‌ آموزش و پرورش است اما به علت کمبود فضا به صورت موقت در اختیار دانشگاه قرار گرفته است.

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی در خصوص پردیس خواهران گفت: این مرکز یک ساختمان آموزشی- اداری و خوابگاهی در اختیار دارد که متعلق به‌ آموزش و پرورش است و دانشگاه فرهنگیان هیچ فضایی ندارد.

نظری افزود: پردیس برادران نیز دارای ۲ فضا است که یک مجموعه چهار هکتاری وجود دارد که ساختمان اصلی دانشگاه قرار دارد که مابقی فضاهای این مرکز آموزش عالی نیز به صورت موقت از آموزش و پرورش تحویل گرفته ایم.

وی گفت: اعتباری که از محل سفر رییس جمهور به این دانشگاه اختصاص یافته است برای توسعه فضاهای آموزشی هزینه خواهد شد و بعد از ساخت و ساز و تکمیل فضاهایی ملکی فضاهایی که از آموزش موقت گرفته ایم تحویل آنان خواهد شد.

به گزارش ایرنا حدود ۲ هزار  دانشجوی دختر و پسر در ۲ پردیس جداگانه تحصیل می کنند که با توجه به ماموریت این مرکز آموزش عالی تمامی دانشجویان باید شبانه روزی باشند.

دانشگاه فرهنگیان بخصوص پردیس خواهران با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است، دانشجویان دختر در فضایی مدرسه‌ای در داخل شهر تحصیل می‌کنند  و دانشجویان پسر نیز در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر بجنورد، در محل اصلی سایت دانشگاه اسکان یافته و به تحصیل مشغولند.

زیرساخت‌های این مرکز آموزش عالی پاسخگوی نیاز دانشجویان نیست چرا که دانشگاه فرهنگیان ماهیت شبانه روزی دارد و باید مراکز رفاهی، غذاخوری و خوابگاه در درون پردیس باشد و همچنین به دلیل اینکه این دانشجویان دوره‌های کارورزی نیز دارند باید به راحتی به مرکز شهر دسترسی داشته باشند.

شمار دانشجویان دانشگاه‌های استان حدود ۲۸ هزار است که این تعداد دانشجو در ۳۴ مرکز آموزش عالی تحصیل می‌کنند.

سرانه جمعیت دانشجویی در کشور حدود نیم درصد است که این سرانه در استان کمتر از این میزان است.

۳۴ مرکز آموزش عالی شامل دانشگاه های دولتی،  فنی و حرفه ای،  پیام نور، مراکز علمی کاربردی، فرهنگیان، علوم قرآنی، تک جنسیتی کوثر و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از مهم‌ترین مراکز آموزش عالی استان هستند.

برچسب‌ها بجنورد خراسان شمالی دانشگاه فرهنگیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی دانشگاه بجنورد خراسان شمالی دانشگاه فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان مرکز آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۶۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»

ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»  که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، از سوی سیدابراهیم رئیسی، به شرح زیر خطاب به «وزارت آموزش و پرورش»، «دانشگاه فرهنگیان» و «هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه­‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی» ابلاغ شد:

«ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۴۶۶ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می‌­گردد:‌

«ماده واحده - با استناد به بند «ج» ماده ۲ مصوبه سیاست‌­ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان (مصوب جلسه ۸۷۹ مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی)، ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان به شرح بندهای ذیل تعیین می‌­شود:

الف- اعضای حقوقی:

وزیر آموزش و پرورش (رئیس هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان)

رئیس دانشگاه فرهنگیان (نائب رئیس و دبیر هیأت مرکزی جذب دانشگاه فرهنگیان)

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­ها یا نماینده تام الاختیار وی

دبیر ستاد نظارت و راهبری تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

ب- اعضای حقیقی:

اسدالله اسدی گرمارودی

سعید غیاثی ندوشن

سیدنقی موسوی

فهیمه فرهمندپور

فخرالسادات نصیری

تبصره- مدت زمان عضویت اعضای حقیقی ۴ سال است».

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟
  • رییس عدلیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان
  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد