Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:19:17 GMT

درمان ناباروری بدون محدودیت خواهد بود

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۷۰۲۰

درمان ناباروری بدون محدودیت خواهد بود

ایسنا/زنجان رئیس اداره رسیدگی به اسناد پزشکی استان زنجان گفت: محدودیت‌های درمان زوج‌های نابارور در سال‌جاری برداشته شده است.

فاطمه شاه‌محمدی شامگاه دیروز (۸ تیرماه) در حاشیه شورای اطلاع‌رسانی بیمه سلامت استان در جمع خبرنگاران، با اشاره به محدودیت‌های ناباروری در گذشته، اظهار کرد: پارسال در چهار بسته خدمتی IVF، ICSI، IUI و FET ارائه خدمات به صورت گلوبال بود (یعنی یک مبلغ مشخصی برای هر خدمت پرداخت می‌کردیم).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق قانون هر خدمت سالانه سه بار برای هر بیمار پرداخت می‌شد که خوشبختانه در سال‌جاری این محدویت‌ها برداشته شده و در هرچند بار خدمتی که مریض می‌تواند بگیرد، هزینه‌ها پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه لوازم و تجهیزات پزشکی این زوج‌ها نیز از دو قلم به ۲۰ قلم، داروهای تحت پوشش نیز از ۱۲ قلم به ۲۸ قلم افزایش یافته است، ادامه داد: فرانشیز این بیماران به صورت ۹۰ درصد پرداخت شد؛ همچنین سال گذشته سقط‌های مکرر، رحم اجاره‌ای و تخمک‌های اهدایی بدون توجه به شخص ثالث که تحت تعهد بیمه نبود، انجام می‌شد اما امسال مبنا بر این قرار گرفته که همه خدمات درمانی برای این قسمت‌ها انجام شود و تحت تعهد خدمات قرار گیرند.

وی اضافه کرد: اگر بیماران سابقه ناباروری تا یک سال را داشتند، این بیماران را نشان‌دار می‌کردیم و ارائه خدمات و پرداخت هزینه‌ها را داشتیم که با حمایت سازمان بهداشت این‌ محدودیت را امسال از یک سال به شش ماه کاهش دادیم که این خود نوعی تسهیل‌گیری در راستای افزایش و جوانی جمعیت است؛ چرا که با نشان‌دار کردن این افراد، می‌توان در همه قسمت‌ها هرگونه خدمتی که مربوط به این بیماران است را اعمال کرد.

معاون بیمه و خدمات سلامت زنجان نیز در جمع خبرنگاران، در خصوص ریزخدمات به زوجین نابارور، گفت: طبق مصوبه ابلاغی سازمان بهداشت صد درصد موارد آزمایش، دارو و بستری تحت پوشش بیمه بوده که با دریافت دستور اجرایی این خدمات رایگان در مراکز درمانی ارائه خواهد شد.

سعید کرمی با اشاره به اینکه هزینه‌های درمان ناباروری شامل آزمایش‌ها و داروها مورد پوشش بیمه سلامت قرار دارد و محدودیتی در میزان پوشش هزینه وجود ندارد، افزود: در مورد خدمات دندان‌پزشکی نه تنها بیمه سلامت، بلکه سایر بیمه‌ها نیز به دلیل هزینه‌های سنگین خدمات دندان‌پزشکی محدودیت‌هایی در ارائه این خدمات دارند. این سازمان امسال در حال تنظیم تفاهم‌نامه‌ای با وزارت بهداشت بوده و خدمات ویژه‌ای را در زمینه‌ دندان‌پزشکی لحاظ کردند که فعلاً جزئیات برنامه مشخص نشده است همچنین در سال جدید میزان پوشش خدمات دندانپزشکی بهبود پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ۱۰۳ نفر از زوج‌های نابارور برای درمان مراجعه کرده‌اند و درمان زوج‌های نابارور، پروسه‌ای زمان‌بر است، یادآور شد: اداره‌کل بیمه سلامت استان در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اقداماتی انجام داده است. قبلاً تعهدات ما در سال گذشته صرفاً درمان‌های دارویی و خدمات پاراکلینیکی بود ولی با توجه به ابلاغیه قانون و تاکیداتی که در ارتباط با تعهدات ناباروری که هم‌راستا با قانون خانواده و جوانی جمعیت است، صورت گرفت. همچنین در راستای تسهیل‌گیری ارائه خدمات به بیمه‌شدگان با همه بیمارستان‌هایی که در پروانه بهره‌برداری خود مجوز بخش‌های زنان و زایمان دارند، در ارتباط و شروع و عقد قرارداد برای ارائه خدمات نازایی، اطلاع‌رسانی داشته‌ایم‌.

این مسئول اضافه کرد: تسهیل‌گری نیز در نحوه ارسال اسناد به مراکز تحت پوشش قرارداد به طریق سامانه «رز» که سامانه کامل‌تری است، حاصل شده تا با سرعت بیشتری اسناد را از طرف بخش قرارداد دریافت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان ناباروري سازمان بیمه سلامت استانی اجتماعی ارائه خدمات بیمه سلامت هزینه ها زوج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۷۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه

رضا تحویلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، اظهار کرد: یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد.

تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند.

کد خبر 6088321

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد