Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالجلال ایری  روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: واگذاری ۵۰ هکتار از اراضی ساحلی شهرستان بندرگز به یک شرکت عمانی شائبه ها و مشکلات زیادی دارد که از حدود ۲ ماه قبل موضوع در کمیسیون اصل نود مجلس در حال پیگیری است.
وی اظهارداشت: عرصه مذکور به مستاجر واگذار شده اما تاکنون هیچ عملیات عمرانی و سرمایه گذاری ثمربخشی در منطقه رخ نداده است و هم اینک کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با مکاتبه ای با استانداری گلستان پیگیر مشکلات آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایری در خصوص عرصه واگذار شده به سرمایه گذار در بندرترکمن تصریح کرد: زمینی ساحلی به مساحت ۱۵ هکتار و به مدت ۴۵ سال به یکی از غیر ساکنان منطقه واگذار شده تا زیرساخت های گردشگری در منطقه احداث شود اما هیچ اقدام بنیادی و اساسی دیده نمی شود.

نماینده حوزه انتخابیه غرب استان گلستان یادآور شد : فرد مدعی سرمایه گذاری با احداث تعدادی غرفه کم دوام و اجاره آن به بومیان بیش از چند صد میلیارد ریال درآمد دارد و فقط کمتر از ۱۵ میلیون ریال به شهرداری بندرترکمن پرداخت می کند.
ایری ادامه داد : با وجود آنکه بیش از ۱۰ سال عرصه در اختیار فرد مدعی سرمایه گذاری قرار دارد اما بر اساس مفاد قرارداد زمان ۴۵ ساله واگذاری پس از اتمام ساخت واحدهای پایدار و صدور پروانه ساخت محاسبه می شود.
وی اضافه کرد : این قرارداد از نظر حقوقی مشکلات بسیاری داشته و ضرورت دارد که بازنگری در این قرارداد هرچه سریعتر اجرایی شود؛ به همین خاطر این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی طرح شکایت شده است.

استان ۲ نفری گلستان با ۱۴ شهرستان حدود ۱۳۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد.

برچسب‌ها استان گلستان بندرترکمن بندرگز نماینده مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان بندرترکمن بندرگز استان گلستان بندرترکمن بندرگز نماینده مجلس شورای اسلامی کمیسیون اصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان

علی موسی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان پنبه کشت شده بود که امسال پیش بینی می‌شود امسال این میزان به ۲۰ هزار هکتار برسد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان گلستانی می‌توانند برای بذر از ارقامی چون گلستان، لطیف، تابان و حکمت استفاده کنند، افزود: امسال ۳۰۰ تن بذر ضد عفونی شده توسط دو شرکت که در استان مستقر هستند برای کشاورزان گلستانی در نظر گرفته شد.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه قیمت هر کیلو بذر پنبه ۶۸ هزار تومان در نظر گرفته شده است، گفت: از این میزان قیمت بذر مبلغ ۲۰ هزار تومان تحت عنوان یارانه توسط دولت و مابقی توسط کشاورز پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: اکنون ۹۰ تن بذر وارداتی به استان انتقال داده شده و در حال توزیع است.

موسی خانی با اشاره به اینکه کشت پنبه در استان بعد از برداشت نخود و باقالا آغاز شده است، اظهار کرد: کشاورزان گلستانی تا اواخر خرداد فرصت دارند نسبت به کشت پنبه اقدام کنند.

وی یادآور شد: در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت همایشی تحت عنوان توسعه کشت محصولات کم آب بر با محوریت پنبه در استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088425

دیگر خبرها

  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان