Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین ویژه‌نامه‌ی آرتچارت با عنوان «بازار هنر معاصر» منتشر شد.

 به گزارش گروه  فرهنگ و هنر برنا؛ آرت‌چارت در ادامه‌ی فعالیت‌های پژوهشی خود در حوزه‌ی اقتصاد هنر و به بهانه‌ی برگزاری شانزدهمین دوره‌ی حراج تهران، در این ویژه‌نامه به سراغ  بررسی بازار هنر معاصر ایران رفته است. بخش مقالات این ویژه‌نامه به مباحث اقتصاد هنر معاصر اختصاص یافته و به معرفی جریان کلی هنر معاصر ایران، روندهای قیمت‌گذاری آثار هنر معاصر و چالش‌های پیش‌روی هنرمندان، دیلرها، گالری‌ها، کارشناسان قیمت‌گذاری و دیگر بازیگران این حوزه می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این در  شماره جدید، عملکرد اقتصادی 9 هنرمند مدرن و معاصر ایرانی که در حراج‌های داخلی و خارجی بازار گسترده و فعال داشته‌اند، بررسی شده است. 

مجموع فروش هنرمندان، نرخ رشد، تغییرات ارزش آثار در سال‌های متمادی و عملکرد خانه‌های حراج بین‌المللی در خرید و فروش آثار این هنرمندان از جمله موضوعاتی است که آرتچارت با استفاده از داده‌ها و تحلیل‌های آماری خود به آن‌ها پرداخته شده است. بازار آثار هنرمندان شاخصی نظیر عباس کیارستمی، رضا مشیری، شهریار احمدی، واحد خاکدان، فریده لاشایی، کوروش شیشه‌گران، مسعود قندریز و .... موضوع بررسی‌های این مجله بوده‌ است. این مجموعه در قالب یک نسخه‌ پی‌دی‌اف به‌ صورت رایگان در دسترس عموم هنردوستان و علاقه‌مندان این عرصه قرار گرفته است.   

آنچه در ویژه‌نامه‌ی «بازار هنر معاصر» می‌خوانیم: «هنر نوگرای ایرانی؛ از مدرنیسم تا هنر معاصر»، «تحلیل آماری عملکرد اقتصادی 9 هنرمند مدرن و معاصر ایرانی»، «رویه‌‌های بازار هنر معاصر»، «هنرِ قیمت‌گذاریِ آثار هنری»، «سردرگمی در ارزش‌گذاری هنر معاصر»، «تفاوت قیمت‌گذاری آثار هنرمندان جوان و هنرمندان باسابقه»، «چگونگی افزایش قیمت آثار هنرمندان»، «تابوی کاهش قیمت برای دیلرها و هنرمندان».

 ویژه‌نامه آرتچارت را از طریق لینک زیر و به صورت رایگان در اختیار علاقمندان به هنر و بازار هنر قرار دارد: https://b2n.ir/u69531

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازار هنر معاصر اقتصاد و هنر بازار هنر معاصر قیمت گذاری ویژه نامه آثار هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم

محمدمهدی اسماعیلی روز شنبه -هشتم اردیبهشت- در حاشیه نشست با مدیران و دبیران جشنواره بیست و یکم امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران بدون ذکر نام کارگردان فیلم سینمایی «اقبال لاهوری» شاعر ملی و مشهور پاکستانی اظهار داشت: کارگردان در حال آماده‌سازی فیلم‌نامه است، تا قرارداد بسته نشود، اسمش را نمی‌آورم. بنیاد سینمایی فارابی در حال منعقد کردن قرارداد آن است و تا آخر سال و یا اوایل سال آینده اثر ساخته می‌شود، می‌خواهیم یک فیلم با کیفیت و خوب بسازیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر پیگیری ویژه برنامه‌های زبان فارسی ادامه داد: ما ۶ خانه فرهنگ در پاکستان از جمله لاهور، کراچی و کویته و دیگر شهرها داریم که باید تقویت شود. در این سفر، آقای رئیس جمهوری عنایت ویژه‌ای روی بحث گسترش فرهنگی در پاکستان داشتند و ان‌شالله این کار را به سرانجام می‌رسانیم.

وی گفت: در سریلانکا هم با استقبال بسیار بالای هنرمندان و اهالی فرهنگ آنجا روبه‌رو بودیم. چهار تفاهم‌نامه همکاری از پنج تفاهم دو کشور در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‌های رسانه‌ای، سینما، فرهنگی به معنای خاص خود و همچنین در زمینه تعاملات میان هنرمندان و برگزاری اجلاس‌های مشترک بود.

اسماعیلی اظهار داشت: در حال تجربه فضای ویژه‌ای در حوزه بین‌الملل هستیم، شاید برای اولین بار است که همزمان با حرکت در حوزه حل مسائل فرهنگی در داخل کشور، این دیپلماسی فرهنگی را به صورت برجسته پیش می‌بریم.

سفر به دو کشور همسایه در روزهای آینده

اسماعیلی گفت: در روزهای آینده نیز دو سفر به کشورهای منطقه خواهیم داشت، مقصد احتمالا جمهوری آذربایجان و یکی دیگر از کشورهای آسیای مرکزی است که برنامه‌های آن را هماهنگ می‌کنند.

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها