Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@20:38:50 GMT

صادرات واکسن"کوو ایران برکت"به ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۷۳۳۸

با امضای تفاهم نامه بین « اکبر برندگی » رئیس گروه دارویی بنیاد برکت و «پدرو فرناندز »معاون وزیر بهداشت ونزوئلا در تاریخ ۸ تیرماه، اولین محموله ۱۰۰ هزار دوز واکسن «کوو ایران برکت» به این کشور آمریکای لاتین ارسال و تحویل مقامات ذیربط شد . ناطقان: در سفر هیات دارویی بنیاد برکت به ونزوئلا، علاوه بر بسترسازی صادرات واکسن ایرانی به این منطقه، درباره صادرات دارو و تجهیزات پزشکی کشورمان نیز با مقامات وزارت بهداشت و شرکت های خصوصی فعال در حوزه سلامت مذاکرات مفصلی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منبع: ایسنا برچسب ها: صادرات ، واکسن کوو ایران برکت ، ونزوئلا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: صادرات واکسن کوو ایران برکت ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۳ میلیاردی بنیاد علم ایران از طرح‌های نوظهور و ۱.۵ میلیاردی از ریاضی‌دانان

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مالک نادری عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم بزرگداشت روز استاد با گرامیداشت این روز گفت: معمولا در کشور‌های دنیا گرنت‌هایی وجود دارد که از حوزه‌های علم و بنیاد‌های علمی حمایت می‌کند و به نوعی ریشه حرکت‌های فناوری را در جایگاه علم تقویت می‌کند.

نادری با اشاره به بنیاد‌های علم موجود در دنیا خاطر نشان کرد: در ایران نهادی از سال ۸۳ به نام صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور تاسیس شد ولی نگرش بنیانگذاران این بنیاد از روز اول، تاسیس بنیاد علم بوده است.

مدیر پژوهش، نظارت و ارزیابی بنیاد علم ایران اظهار کرد: در سال گذشته با پیگیری‌های رئیس بنیاد علم و حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی، این نام صندوق به بنیاد علم ایران تبدیل شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: بنیاد علم ایران در سال‌های گذشته حمایت‌هایی را از رساله‌های دکتری، محققان پسادکتری، طرح‌های پژوهشی، حمایت از کرسی‌ها و اعطای گرنت را داشته است.

نادری یادآور شد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ با توجه به حمایت‌هایی که معاونت علمی به عمل آورد و برنامه ریزی‌هایی که در بنیاد علم صورت گرفت، برنامه‌ای تحت عنوان برنامه " هشتاد_بیست" پیگیری کردیم. به این معنا که ۲۰ درصد بودجه بنیاد برای ۸۰ درصد طرح‌هایی که هر استاد علاقه‌مند به اجرا تحقیقات پایه و ابتدایی است، اختصاص داده شود.

به گفته وی بر اساس این طرح ۸۰ درصد بودجه‌ها برای ۲۰ درصد از تحقیقاتی که نیاز به بودجه بیشتری دارد، اختصاص یابد تا حرکت علمی قوی را ایجاد کند.
مدیر پژوهش، نظارت و ارزیابی بنیاد علم ایران ارتقا سطح حمایت‌ها را از دیگر تحولات این بنیاد ذکر کرد و گفت: در حوزه رساله‌های دکتری نیز اعلام شده است که اگر دانشجویان از پروپوزال‌های خود تا سال ۱۴۰۰ دفاع کرده باشند می‌توانند نسبت به دریافت حمایت‌ها اقدام کنند. ما مشکل اعتبارات نداریم ولی علاقه‌مند به دریافت طرح‌ها هستیم.

نادری اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۱۳۵ میلیون تومان از هر رساله دکتری حمایت می‌شود که بخشی از آن به استاد راهنما پرداخت می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر به محققان پسادکتری به میزان ۸۰ درصد حقوق استادیار پایه ۱ که مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان می‌شود، پرداخت خواهد شد ضمن آنکه ۹۰ میلیون تومان گرنت برای مواد اولیه و ازمایشگاه‌ها و ... اعطا می‌شود.

مدیر پژوهش، نظارت و ارزیابی بنیاد علم ایران یادآور شد: برای طرح‌های پژوهشی تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود و اگر همکاری خارجی در این طرح‌ها حضور داشته باشند، ۱۰۰ میلیون تومان دیگر نیز اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به قابلیت‌های بین المللی بنیاد علم ایران گفت: بنیاد علم چین با طرح راه ابریشم یکی از این زمینه‌های همکاری بین‌المللی است که مبالغ خوبی (۱.۵ تا ۲ میلیاردتومان) از طرح‌ها حمایت می‌کند.

نادری خاطرنشان کرد: همچنین با همکاری بنیاد علم روسیه دو فراخوان منتشر کردیم و یک فراخوان دیگر نیز در دستور کار داریم و طی آن تا حدود ۲ میلیارد تومان از طرح‌ها حمایت می‌شود ضمن آنکه برنامه همکاری با بنیاد علم ازبکستان را نیز اجرا شده و فراخوان مشترک منتشر شده همچنان در حال پذیرش طرح‌های تحقیقاتی است.

به گفته وی در برنامه همکاری با بنیاد علم ازبکستان تا ۲ میلیارد تومان از طرح‌ها حمایت می‌شود.

نادری ادامه داد: از یک سال قبل همکاری با ستاد‌های معاونت علمی را آغاز کردیم، بر اساس تقسیم کاری که در معاونت علمی صورت گرفته به این صورت است که بر طبق آن حمایت از تحقیقات بنیادی و پایه تا TRL‌های ۴ تا ۵ به بنیاد علم ایران واگذار شده است.

وی افزود: ستاد‌های معاونت علمی که می‌خواهند طرح‌های در TRL‌های ۴ تا ۵ اجرایی کنند از طریق بنیاد علم اقدام می‌کنند. از این رو فراخوان‌هایی را با ستاد علوم زیستی، نانو، علوم شناختی و هوش مصنوعی را منتشر کردیم و سقف حمایت‌های ما تا سقف یک میلیارد تومان است.

نادری اعطای گرنت را از دیگر زمینه‌های حمایتی بنیاد علم ایران نام برد و اظهار کرد: این گرنت‌ها دارای انواع مختلفی است از جمله گرنت آغاز است و بر اساس آن اگر دانشگاهی از ۵۰ دانشگاه اول دنیا، هیات علمی جوانی را استخدام کنند، به مدت ۲ سال و هر سال به مبلغ ۴۲۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود تا استاد بتواند زیر ساخت آزمایشگاهی برای خود فراهم کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از گرنت استقرار به عنوان یکی دیگر از حمایت‌های این بنیاد یاد کرد و گفت: دانشگاهی که اقدام به استخدام فارغ التحصیلان زیر ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا کنند مبالغ قابل توجهی را برای دو سال پرداخت خواهیم کرد.

مدیر پژوهش، نظارت و ارزیابی بنیاد علم ایران با بیان اینکه کار‌های دیگری را در دستور کار داریم یکی از آنها را حرکت در مرز‌های دانش جهانی دانست و توضیح داد: افرای که مقاله آنها در ژورنال‌های معتبری، چون نیچر و Science و ۵۰ مجله برتر دیگر منتشر شود بین ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان حمایت می‌شود. در سال گذشته ۶ نفر موفق به دریافت این گرنت شدند.

وی با اشاره به اجرای برنامه بدیع الظهور توضیح داد: در این برنامه تا سقف ۳ میلیارد تومان برای کسانی که فناوری‌هایی که در دنیا اجرایی نشده است را تا TRL ۵ توسعه دهند، پرداخت می‌شود.

به گفته وی تاکنون ۱۵ طرح در قالب طرح بدیع الظهور حمایت شده است.

نادری با بیان اینکه اجرای برنامه حرکت در مرز ریاضی را شروع کردیم گفت: این برنامه تا ۱۵ خرداد جاری باز است و تا سقف ۱.۵ میلیارد تومان از ریاضیدانان و محققان حوزه ریاضی حمایت خواهد شد.

نادری گفت؛ برنامه خوشه‌های ما برنامه‌ای است که افراد به صورت تیمی برنامه ملی را دنبال و نیاز مرز دانش را برای کشور برطرف کنند تا سقف ۴.۵ میلیارد تومان حمایت می‌شوند.

وی با اشاره به حمایت از کرسی‌های علمی گفت: در هر کشوری بالاترین رده علمی، حمایت از کرسی‌ها است که به اساتید نامدار تعلق می‌گیرد. هر استاد شناخته شده‌ای که یک بسته پژوهشی ۵ ساله را اجرایی کند می‌تواند نسبت به دریافت کرسی اقدام کند و سقف حمایت‌ها برای ۳ تا ۵ سال بین ۴.۵ تا ۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی تولیدات فاخر علمی است
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی مرجعیت علمی 
  • حمایت ۳ میلیاردی بنیاد علم ایران از طرح‌های نوظهور و ۱.۵ میلیاردی از ریاضی‌دانان
  • حمایت ۳ میلیاردی بنیاد علم ایران از طرح‌های نوظهور و ۱.۵ میلیاردی از ریاضیدانان
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب به خانواده سرلشکر زاهدی
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست