Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از برگزاری 70 عنوان برنامه فرهنگی هم‌زمان با هفته ازدواج در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حمید سیفی ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و هفته ازدواج، اظهار کرد: ازدواج سنتی حسنه و ارزشمند بوده و لازمه ازدواج به‌موقع، توجه خانواده‌ها به جوانان و امر ازدواج، فراهم‌کردن زمینه ازدواج آسان و پیروی از سیره بزرگان دین و ائمه اطهار (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ازدواج بهنگام جوان، در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر بوده و ایجاد تعهد و ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه نقش‌آفرین است، گفت: امروزه شاهد هستیم که دشمنان نظام جمهوری اسلامی با ابزارهای مختلف در صدد به گمراهی کشاندن جوانان و رواج بی‌بندوباری و افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستند و یکی از این عوامل بالارفتن سن ازدواج جوان، اعتیاد جوان و عدم تعهد نسبت به خانواده و افزایش مفاسد اخلاقی و اجتماعی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی امری مهم برای پرداختن به مسئله ازدواج جوانان است و در این راستا باید آثار و برکات ازدواج به‌موقع و آسان در جامعه تبیین و به عوامل و نتایج ازدواج دیرهنگام که در جامعه آثار مخربی بر جای می‌گذارد، پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه منظور از رواج ازدواج آسان، عجله کردن در اصل ازدواج نیست، گفت: آنچه دراین‌خصوص باید موردتوجه جوانان و خانواده‌ها باشد آسان گرفتن برگزاری مراسم و تشریفات ازدواج است.

سیفی با تأکید بر اینکه جوانان در ازدواج باید انتخاب درست داشته باشند چراکه این مهم در تحکیم پایه زندگی نقش‌آفرین است، گفت: ازدواج باید بر مبنای شناخت اولیه و هم سطح بودن خانواده‌ها شکل بگیرد تا جلوی مشکلات و آسیب‌های پس از تشکیل خانواده گرفته شود.

وی افزود: ورود خیران در زمینه ازدواج جوانان امری مهم و ضروری برای ترویج ازدواج آسان است لذا باید با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و تبلیغی همچون سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه ازدواج و رسانه خیران را به فعالیت در حوزه ازدواج جوانان تشویق کرد چراکه در سایه حضور خیران بسیاری از مشکلات ازدواج جوانان حل می‌شود و در نتیجه سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، خاطرنشان کرد: جوانان افزون بر الگوگیری از سیره حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در تشکیل خانواده، باید در رفتار با یکدیگر و تربیت فرزند نیز از این بزرگان الگو بگیرند، زن نقش کلیدی در آرامش و استحکام بنیان خانواده دارد و زنان جامعه اسلامی برای ایفای نقش مهم خود در کانون خانواده باید از حضرت فاطمه (س) الگو بگیرند.

وی در ادامه به برگزاری 70 عنوان برنامه فرهنگی و آموزشی در حوزه ازدواج هم‌زمان این هفته در استان همدان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و بهره‌گیری از ظرفیت جوانان فعال در سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان در هفته ازدواج برنامه‌های متنوع بسیار خوبی برای ترویج و فرهنگ‌سازی امر مهم ازدواج تدارک‌دیده‌شده است.

سیفی برگزاری جشن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) همراه با عقد زوجین، برگزاری گلریزان با حمایت و همراهی خیرین، برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل از ازدواج، کمپین آموزش و مشاوره رایگان، برگزاری کمپین‌های رسانه‌ای جهت ترویج ازدواج آسان، برگزاری نشست‌های تخصصی با صاحب‌نظران توسط رسانه‌ها و خبرگزاری‌های استانی، برگزاری گفتگوها و نشست‌های آنلاین در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با طرح دغدغه‌های جوانان در خصوص ازدواج و تشکیل خانواده و حضور صاحب‌نظران، برگزاری جلسات کارشناسی با حضور صاحب‌نظران، مدیران مراکز مشاوره، روان‌شناسان و مشاوران فعال مراکز، جامعه‌شناسان، مربیان کارگاه‌های آموزشی و سایر اساتید در بحث ازدواج و خانواده در شبکه‌های استانی و آسیب‌شناسی موضوعات ازدواج، خانواده و جمعیت در استان اهم برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در این هفته عنوان کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های مشاوره فردی و گروهی توسط سازمان‌های مردم‌نهاد، برگزاری نشست با مبلغین، برگزاری جلسه با خیرین، ازدواج، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه ازدواج در بین جوانان و تهیه و تولید محتوای و انتشار در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های استان همدان در هفته ازدواج است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم در این بتوانیم برنامه‌های خوب و متنوعی در این حوزه اجرا و نتایج مثبت آن را در جامعه شاهد باشیم.

حسین بحیرایی

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: همدان هفته ازدواج مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان حمید سیفی ورزش و جوانان استان همدان حوزه ازدواج ازدواج جوانان ازدواج آسان هفته ازدواج حضرت فاطمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۷۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که هشتاد و شش درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر عصر دیروز در گرگان گفت : سال گذشته یکصد و شصت هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۳۰ هزار نفر از استان همدان به اردوی راهیان نور
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در لرستان
  • برگزاری نشست‌ های بصیرتی جهاد تبیین همزمان با هفته عقیدتی در فومن
  • تهاجم فرهنگی در کمین جوانان و خانواده هاست
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور