Web Analytics Made Easy - Statcounter

حریف آمریکایی فیروزجا می‌گوید که دوری ۹ ماهه فیروزجا از میادین شطرنج برای آمادگی مسابقات کاندیداها اشتباه بوده است.

به گزارش ایران اکونومیست، علیرضا فیروزجا که در رقابت‌های کاندیداهای شطرنج شرکت کرده است در دور دهم این مسابقات به مصاف ناکامورا نماینده آمریکا رفت و در یک بازی ضعیف نتیجه را به حریف واگذار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیروزجا درحالی شکست خورد که  که با ریتینگ ۲۷۹۳ در این مسابقات دست به مهره شد ولی حریف آمریکایی او با ریتینگ ۲۷۶۰ در این مسابقات حضور دارد.  

فدراسیون جهانی شطرنج پس از شکست فیروزجا نوشت: ناکامورا مقابل علیرضا فیروزجا به پیروزی مهمی دست یافت. فوق ستاره جوان فرانسوی که در نهایت در اولین بازی خود در دور قبل پیروز شد، در دوئل با ناکامورا کاملا شکست خورد. این شکست برای فیروزجا در حالی بود که او مسیری را انتخاب کرد که او را به موقعیتی پایین‌تری رساند.

پس از بازی، ناکامورا گفت که فکر می‌کند فیروزجا تحت فشار زیادی بوده و این اشتباه بود که فیروزجا به مدت ۹ ماه برای آماده‌سازی مسابقات کاندیدها بازی نمی‌کرد. از سوی دیگر، ناکامورا به پیروزی مهمی دست یافت زیرا اکنون با کاروآنا و دینگ لیرن در رده دوم مشترک قرار دارد.

فدراسیون جهانی ادامه داد: این بازی نوید یک نبرد سخت را می داد چرا که  دو بازیکن تیزبین و خلاق بودند.

به گزارش ایران اکونومیست، این رقابت‌ها در مادرید اسپانیا با حضور هشت شطرنج باز درحال پیگیری است. دین لیرن از چین، فیروزجا با پرچم فرانسه، کاروانا از آمریکا، نپومنیشی از روسیه، راپورت از مجارستان، ناکامورا از آمریکا، رجبوف از آذربایجان و دودا از لهستان هشت شطرنج باز این مسابقات هستند.

نفر اول این مسابقات می‌تواند ۴۸ هزار یورو جایزه بگیرد در حالی که نفر دوم ۳۶ هزار یورو برنده خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: شطرنج ، علیرضا فیروزجا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شطرنج علیرضا فیروزجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۷۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیرانوند به بازی با سپاهان نمی‌رسد

علیرضا بیرانوند به بازی با سپاهان نمی‌رسد.

طرفداری | طبق ادعای فارس، علیرضا بیرانوند بازی با سپاهان را احتمالا از دست می‌دهد.

بیرانوند بعد از باز کردن گچ دستش هنوز شرایط مطلوبی برای همراهی تیم ندارد و به این ترتیب او جدال با سپاهان را ناخواسته از دست داده است و این موضوع ربطی به تصمیم شخصی‌اش نداشته و توصیه پزشکی است.

بیرانوند نیز در توضیح کوتاهی که نسبت به این موضوع داشت خواستار این موضوع شد که حاشیه‌ای شکل ندهند و عدم حضورش در این بازی هیچ ارتباطی به تصمیم شخصی‌اش نداشته و بارها علی‌رغم مصدومیت‌هایی که داشته بنا به نیاز تیم (پرسپولیس و تیم ملی) در ترکیب به میدان رفته است.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • درخشش شطرنج باز خوزستان در مسابقات شهر‌های آسیا
  • نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • مصاف اراکی‌ها در اردکان با حریف لیگ یکی
  • ۴ پیروزی ملی‌پوشان امید بوکس در مسابقات آسیایی
  • بیرانوند به بازی با سپاهان نمی‌رسد
  • چهل و شش بازی بدون شکست: پادشاه شکست نمی‌خورد
  • وقتی تیم های حریف بایرلورکوزن فکر می کنند رکورد شکست ناپذیری این تیم را پایان داده اند (فان) / فیلم
  • فشار نظامی به حماس شکست خورده است