Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@22:06:03 GMT

افزایش وبا در مریوان/25 بیمار شناسایی شدند

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۷۷۱۸

افزایش وبا در مریوان/25 بیمار شناسایی شدند

بهرام کندایی مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد، در پی تشدید غربالگری افراد دارای علایم بیماری‌های روده‌ای و اسهال ، 3 مورد دیگر بیمار مبتلا به وبا شناسایی شد.

وی بیشترین تعداد مبتلایان به وبا در کردستان را مربوط به شهرستان مریوان با 22 مورد اعلام کرد.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان،  در سقز، سنندج و کامیاارن هم هر کدام یک نفر بیمار مبتلا به وبا شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اعلام اینکه، از این افراد یک نفر در مریوان بستری و بقیه به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته‌اند، افزود: با توجه به اینکه مهمترین و در عین حال ساده‌ترین راه مقابله با بیماری و جلوگیری از گسترش آن رعایت بهداشت فردی و پرهیز از خوردن آب، غذا، سبزیجات و میوه آلوده است به تمام هم استانیها سفارش می شود تا توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

منبع: فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: کردستان وبا بیماری وبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۷۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • معلمان نمونه کردستان معرفی شدند
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست