Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@09:54:46 GMT

ضرورت تقویت برنامه‌های مقابله با اپیدمی احتمالی

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۷۹۲۹

ضرورت تقویت برنامه‌های مقابله با اپیدمی احتمالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، محمدمهدی گویا در کارگاه ملی نهایی سازی برنامه ارتقای آمادگی و پاسخ به پاندمی کووید -۱۹، آنفلوآنزا و سایر بیماری‌های حاد تنفسی واگیردار (نوپدید و بازپدید) که با حضور نمایندگانی از سازمان بهداشت جهانی در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: تجربه دو ونیم ساله اپیدمی کرونا، یکسری تلخی‌ها و دستاوردهایی با خود به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزان بسیاری را در این دوران از دست دادیم که اگر آمادگی مقابله با این شرایط بود، اینگونه دچار خسارت‌های جانی نمی‌شدیم.

وی، با اشاره به خسارت‌های اقتصادی، علمی و آموزشی، تضعیف مشاغل، تعطیلی فعالیت‌ها، آثار بد روانی و اجتماعی و … در دوران کرونا در سطح دنیا، افزود: یکی از عوارض این پاندمی، طولانی شدن عوارض آن است. بخشی از مبتلایان کرونا علی رغم بهبودی مدت زیادی است که درگیر عوارض آن هستند و هنوز به بهبودی کامل دست نیافته‌اند.

وی، با اشاره به اقدامات مطلوب کشور در حوزه مدیریت این شرایط، ادامه داد: طی کمتر از سه ماه، یک شبکه تشخیص آزمایشگاهی کرونا که قبل از آن وجود نداشت، با مشارکت بیش از ۵۰۰ آزمایشگاه در کشور راه اندازی شد. ظرف شش ماه بعد از تولید اولین واکسن در دنیا نیز شش کمپانی تولید واکسن بخش خصوصی و دولتی کشور توانستند با امکانات داخلی به واکسن ضدکرونا دست یابند که مطالعات ما نشان می‌دهد، برخی از این واکسن‌ها حتی بهتر از مشابه خارجی خود عمل می‌کنند.

گویا، با بیان این‌که ایران در عرصه تولید داروهای ضدکرونا نیز به موفقیت‌های بسیاری دست یافته است، گفت: اکنون کرونا در دنیا رو به فروکش است اما صاحب نظران دنیا معتقد هستند هنوز نمی‌توان گفت که کرونا تمام شده است.

وی، افزود: تجربه نشان می‌دهد که با کاهش محدودیت‌های بهداشتی، وضعیت بیماری تشدید می‌شود و امروز نیز با سویه جدیدی در جهان مواجه هستیم که بر اساس نظر سازمان بهداشت جهانی می‌تواند از نظر بیماری زایی با سویه دلتا کرونا برابری کند.

وی، افزود: کرونا، آخرین همه گیری جهانی نیست و بر اساس اطلاعات جهانی، امکان تکرار بیماری با خسارت‌های اقتصادی و سلامتی بیشتر وجود دارد و لازمه آن این است که هماهنگی لازم برای آمادگی بیشتر به این پاندمی‌ها ایجاد شود.

کد خبر 5527253

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محمد مهدی گویا بوشهر کرمانشاه مشهد خراسان رضوی مواد مخدر ایلام بیرجند ویروس کرونا شیراز اردبیل سنندج قوه قضاییه آمار کرونا شهدای هفتم تیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۷۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان

محمد خانچی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسات مدیریت بحران برای مقابله با خسارت های احتمالی بارش های اخیر از هماهنگی های صورت گرفته بین دستگاه هلی خدمت رسان خبر داد و افزود: بعد از اعلام سازمان هواشناسی در خصوص بارندگی های پیش رو جلسات هماهنگی مقابله با خسارت های ناشی از بارندگی در استانداری خوزستان آغاز و تمامی دستگاه های اجرایی به حالت آماده باش درآمده و تمامی امکانات آنها برای جلوگیری از خسارت بسیج شده اند.

خانچی عنوان کرد: امیدواریم بارش اخیر موجب برکات فراوانی برای استان و مقابله با تنش های آبی پایین دست کرخه شده و تابستان اخیر با کمترین مشکل سپری شود.

خانچی در ادامه به برداشت گندم اشاره کردو افزود: خوشبختانه با هماهنگی که در حوزه مدیریت کاشت و برداشت گندم امسال انجام پذیرفته شاهد برداشت قابل توجهی گندم در سطح استان هستیم و بارش های پیش رو موجب نگرانی هایی در حوزه محصولات برداشت شده و در حال برداشت گندم شده که با تدابیر استاندار و تشکیل قرارگاهی در حوزه معاونت اقتصادی شاهد هم گرایی و هماهنگی بیش از بیش دستگاه های اجرایی در سطح استان و کشاورزان و تشکل های مردمی حوزه کشاورزی بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: خوشبختانه شاهد شتاب گیری برداشت و انتقال محصولات برداشت شده به اماکن پوشیده و امن هستیم و امیدواریم در بارش های اخیر شاهد کمترین خسارت به کشاورزان اخیر باشیم.

کد خبر 6093964

دیگر خبرها

  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار