Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل اعلام کرد که کودتای سال گذشته و حملات مداوم ارتش برای اعمال کنترل، تلفات زیادی بر کودکان در میانمار وارد کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از آناتولی، به گفته کمیته حقوق کودک سازمان ملل، از زمان کودتای فوریه ۲۰۲۱، حداقل ۳۸۲ کودک توسط گروه‌های مسلح کشته یا معلول شده‌ و بیش از ۱۴۰۰ کودک به طور خودسرانه دستگیر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکانی که در تظاهرات شرکت کرده یا مظنون به شرکت در تظاهرات بوده‌اند، از جمله افرادی هستند که توسط ارتش بازداشت شده‌اند. در بیانیه سازمان ملل آمده است که حداقل ۲۷۴ کودک زندانی سیاسی تا ۲۷ مه سال جاری در بازداشت ارتش باقی مانده‌اند.

این کمیته هشدار داد: زمان برای نجات نسل آسیب دیده میانمار رو به پایان است.

درخواست مداخله در حالی مطرح می‌شود که پراک سوخون، وزیر امور خارجه کامبوج، به عنوان فرستاده ویژه رئیس فعلی انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه‌آن)، در راس هیئتی برای سفری پنج روزه به میانمار می‌رود.

کامبوج رئیس کنونی گروه منطقه‌ای ۱۰ کشور در سال جاری است و این دومین سفر سوخون به این کشور برای اجرای یک طرح پنج ماده‌ای است که توسط آسه‌آن پس از سرنگونی دولت آنگ سان سوچی توسط حکومت نظامی نظامی تهیه شده است.

در حالی که تاریخ میانمار با اکثریت بودایی مملو از رژیم های حکومت نظامی است، کودتای اخیر با ناآرامی های مدنی توده‌ای مواجه شده است. به گفته یک ناظر محلی، ارتش در تلاش‌های خود برای سرکوب مخالفان از نیروی وحشیانه استفاده کرده و بیش از ۲۰۰۰ نفر را کشته است.

سازمان ملل تخمین می‌زند که بیش از ۷۰۰,۰۰۰ نفر از اول ژوئن در کشور آواره داخلی شده‌اند که بیش از ۲۵۰,۰۰۰ کودک هستند. این کمیته گفت که ۷.۸ میلیون کودک از مدرسه بازمانده‌اند و بسیاری از آنها "بر اساس گزارش ها ... ربوده شده و برای درگیری‌های مسلحانه استخدام شده اند."

این سازمان ارتش میانمار را به گروگان گرفتن کودکان برای تحت فشار قرار دادن والدین آنها برای تسلیم متهم کرد. این بیانیه می‌افزاید که در حال حاضر دست کم ۶۱ کودک توسط حکومت نظامی گروگان گرفته شده‌اند. کودکان روهینجا به اتهام جرایم مرتبط با مهاجرت دستگیر و بازداشت شده‌اند.

این کمیته گفت که شکنجه و بدرفتاری، از جمله سوء استفاده جنسی، ظاهراً بر این کودکان تحمیل شده است. همچنین نگرانی عمیق خود را نسبت به اقدامات ارتش میانمار برای ممانعت عمدی از «دسترسی به غذا، بودجه، کمک‌های پزشکی و ارتباطات برای تضعیف پایگاه پشتیبانی برای مقاومت مسلحانه و برانگیختن ترس» ابراز کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ميانمار حکومت نظامی سازمان ملل شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۸۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه در روز جاری

به گزارش جام جم آنلاین، حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد امروز تاکنون با هدف قراردادن خانه‌های فلسطینیان در منطقه‌های مختلف نوار غزه ۱۵ فلسطینی را به شهادت رسانده است.

در نتیجه حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «الصبره» در جنوب شهر غزه ۲ کودک فلسطینی به شهادت رسیدند.

۳ فلسطینی دیگر از جمله ۲ کودک نیز بر اثر حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در شرق شهر رفح شهید شدند. این حمله همچنین به زخمی‌شدن شمار دیگری از فلسطینیان انجامید.

همچنین نیروهای پدافند غیرعامل نوار غزه پیکر ۵ شهید فلسطینی شامل ۲ زن و ۳ کودک را از زیر آوار خانه‌ای در شمال نوار غزه که از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت بیرون کشیدند. هنوز پیکر ۳ تن از شهیدان این حمله زیر آوار است. علاوه بر این، این حمله زخمی‌شدن شمار دیگری از فلسطینیان را در پی داشت.

ارتش رژیم صهیونیستی یک زمین کشاورزی در شهرک «الشوکه» واقع در شهر رفح را نیز هدف قرار داد.

کمی پیش‌تر نیز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه گزارش روزانه خود در خصوص آخرین آمار شهیدان و زخمی‌های حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون را منتشر کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، طی ۲۱۱ روز جنگ غزه، ۳۴ هزار و ۶۵۴ فلسطینی در نتیجه حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه به شهادت رسیده‌اند و ۷۷ هزار و ۹۰۸ نفر دیگر نیز بر اثر این حمله‌ها زخمی شده‌اند.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تاکید کرد که همچنان پیکر شماری از قربانیان در زیر آوارها و یا در خیابان‌های نوار غزه رها شده است و نیروهای امدادی و پدافند غیرعامل نوار غزه توانایی دستیابی به پیکر این قربانیان را ندارند.

دیگر خبرها

  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید
  • حکومت نظامی توخل در بایرن مونیخ
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • حکومت نظامی شهر فرانسوی برای جوانان
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • فاجعه انسانی در غزه؛ هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه در روز جاری