Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای تراب محمدی در کارگاه آموزشی پیشگیری از سرقت گفت: در سایه تلاش نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی استان، آذربایجان شرقی از لحاظ امنیت جزو استان‌های بسیار امن کشور است.

 هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی افزایش آگاهی و ارتقای سطح مشارکت مردم در پیشگیری از سرقت است و مدیران و مسئولان دستگاه‌ها باید نسبت به گزارش‌های مردمی توجه داشته و آن‌ها را نادیده نگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر احساس مسئولیت مدیران و روسای ادارات، مراکز تولیدی و کارخانه‌ها نسبت به حفظ و حراست از بیت المال و کل مجموعه‌ای که در آن مستقر هستند تاکید کرد و گفت: پیشگیری، کنترل و کاهش سرقت و افزایش احساس امنیت در جامعه بسیار مهم است و تمامی دستگاه‌ها باید نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

 کمیته پیشگیری از سرقت شورای تامین استان رعایت تمام مواردی را که در این جلسه به دستگاه‌ها آموزش داده شده را رصد خواهد کرد و مدیران دستگاه‌ها موظف هستند طی یک ماه نسبت به ارتقای سطح ایمنی دستگاه مربوطه اقدام کنند.

سردار عبدی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی نیز در این کارگاه گفت: پدیده سرقت یکی از مهم‌ترین مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است که زمینه را برای پیدایش انحراف فراهم می‌کند.

پلیس با بررسی راهکار‌های پیشگیری از جرایم و اتخاذ تمهیدات لازم و اجرای طرح‌های منطقه‌ای در سطح استان با سارقان و مجرمان برخورد می‌کند.

وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در استان، گفت: پلیس مصمم است با افرادی که درصدد برهم زدن امنیت و آرامش جامعه هستند با همکاری دستگاه قضایی برخورد کند.

 پلیس در بحث پیشگیری از سرقت از توان و ظرفیت سازمان‌های دولتی و در بحث پیشگیری اجتماعی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده می‌کند.

آقای علیلو دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی نیز در این کارگاه بر تجهیز و بروز رسانی دوربین‌های مدار بسته دستگاه‌ها به خصوص بانک‌ها و موسسه‌های مالی تاکید کرد و گفت: در صورت عدم توجه دستگاه‌ها به موارد ارائه شده در این کارگاه و وقوع جرم با مدیر و مسئول مربوطه برابر قانون به جد برخورد می‌شود.

نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی باید اهتمام جدی نسبت به حفاظت و صیانت از اموال دولتی داشته باشند.

آقای رزمی مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این کارگاه گفت: موضوع سرقت یکی از ناهنجاری‌هایی اجتماعی است که باید از ظرفیت دستگاه‌ها برای پیشگیری از آن بهره برد.

عدم رعایت برخی از اصول حفاظتی  در وقوع سرقت‌ها موثر است و اجرای برخی اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده اولیه در راستای مقابله با سرقت و دستبرد را خواستار شد.

هدف اصلی ما در حوزه مبارزه با سرقت، پیشگیری از سرقت و افزایش خود ایمنی، تقویت مشارکت اجتماعی و مردمی، تقویت ابعاد عینی و ذهنی امنیت در جامعه، اطلاع رسانی عمومی و به روز در خصوص شیوه‌های سرقت و برنامه ریزی در راستای مقابله و کاهش این معضل اجتماعی است.

وی هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقای آگاهی مسئولان برای مقابله با جرایمی مانند سرقت عنوان کرد و گفت: در این نشست افراد با انواع روش‌ها و شگرد‌های اعمال شده از سوی سارقان برای دستبرد آشنا می‌شوند.

 آسیب شناسی کاهش سرقت‌ها و پیگیری موضوع آگاه سازی مردم، شناسائی نقاط آسیب پذیر و پیگیری و آزمایش بر اساس یک برنامه در آگاه سازی و پیشگیری از سرقت از تاکیدات مربیان دوره آمورشی برای حاضران در این کارگاه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیشگیری از سرقت کارگاه آموزشی پیشگیری از سرقت آذربایجان شرقی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۸۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری

به گزارش خبرگزاری‬ مهر، ابوالفضل نیکوکار، ‬ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‏گذاری را در بین مردم از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‏‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‏‌ها، تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان و … شود، که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌‏شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‏‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقای هماهنگی بین دستگاه قضائی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات جلساتی برگزار شده است که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

کد خبر 6089662

دیگر خبرها

  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • به‌روزرسانی این گوشی‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود!
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد