Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حسین زجاجی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: صنعت شیشه ایران شامل صنایع شیشه تخت، بلور، بطری، شیشه خودرو، شیشه بسته بندی و غیره است و ۶۰ واحد بزرگ ذیل این انجمن فعالیت می‌کنند.

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: امروز دستیابی به تولید سه میلیون تنی در این صنعت برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان‌داشت: به‌طور معمول کمتر از ۶۰ درصد از تولید داخل برای تامین نیاز داخلی کفایت می‌کند و بقیه صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌طوری که امروز بیش از یک میلیون تن ظرفیت صادراتی در کشور وجود دارد.

زجاجی گفت:‌ با این حال به دلیل کیفیت بالای محصولات ایرانی و مزیت نسبی کشورمان در این صنعت، توان صادرات ۸۰ درصد تولیدات نیز وجود دارد.

 وی، کشورهای همسایه، سی. آی. اس و حتی کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا و ترکیه را از جمله مقاصد صادراتی محصولات صنعت شیشه عنوان کرد که خریدار کالاهای خام و همچنین محصولات ساخته شده و نهایی ما هستند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنعت شیشه تصریح‌کرد: امروزحرکت به سمت صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا در دستور کار فعالان این صنعت در همه حوزه‌ها است، به‌طوری که از صادرات متوسط ۳۰۰ دلاری هر تن محصول به حدود ۵۰۰ دلار در هر تن ارتقا یابند.

وی با بیان اینکه پایه و اساس صنعت شیشه مبتنی بر دانش است، خاطرنشان‌کرد: در مسیر ارتقای این صنعت، شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان می‌توانند کمک‌حال باشند و نگاهی به محصولات و تولیدات عرضه شده در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه، بلور، کریستال و ماشین‌آلات وابسته، حاکی از ارائه دستگاه‌ها، تجهیزات و ربات‌هایی است که با حضور دانش بنیان‌ها در این صنعت محقق شده است.

زجاجی تاکید کرد: هرچند در جهان کشورهای خاص و معدودی تولیدکننده ماشین‌آلات و فناوری‌های صنعت شیشه هستند، اما توان لازم در شرکت‌ها و تولیدکنندگان ایرانی برای تولید محصولات مختلف وجود دارد و باید توان متخصصان صرف کسب دانش روز شود.

به گزارش ایرنا، پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت شیشه، بلور، کریستال و ماشین آلات این صنعت با حضور و مشارکت ده ها شرکت داخلی و خارجی از روز یکشنبه (پنجم تیرماه)  در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار و در آن نوین ترین صنایع و تولیدات این صنعت ارائه شد که روز گذشته (چهارشنبه) خاتمه یافت.
 در این رویداد بین المللی انواع صنایع، دستگاه‌ها، تجهیزات و خطوط تولید، معادن و فرآوری مواد اولیه، انواع شیشه‌های ساختمانی، شیشه‌های نما، در و پنجره، شیشه‌های اداری، شیشه‌های اتومبیل، شیشه‌های ضدگلوله، مواد اولیه و دیگر صنایع مرتبط ارائه و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

۱۰۰ درصد مواد اولیه صنعت شیشه در داخل کشور وجود دارد. سالیانه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن شیشه در کشور تولید می‌شود که یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن آن شیشه تخت، ۴۵۰ هزار تن آن را بطری و بقیه بلور است.

برچسب‌ها ایتالیا توسعه صادرات سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین صادرات غیر نفتی دانش‎ بنیان ‎ها ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایتالیا توسعه صادرات سال تولید دانش بنیان اشتغال آفرین ایتالیا توسعه صادرات سال تولید دانش بنیان اشتغال آفرین صادرات غیر نفتی دانش بنیان ها ترکیه دانش بنیان بین المللی صنعت شیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محصولاتی، چون دستگاه همو دیالیز و یا تجهیزات صنایع بالادستی ازجمله این محصولات فناورانه است که در کنار جلوگیری از خروج ارز، با توسعه بازار صادراتی ارز آوری برای کشور هم داشتند. 


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بنابر اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم اکنون بیش از ۹ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد هزار شرکت محصولاتشان را به عرصه صادرات رسانده اند.

دیگر خبرها

  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز به دست آمد/ استفاده حداکثری از توان دانش بنیان‌ها جواب داد
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن