Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان انتقال گفت: میزان اهدای خون توسط بانوان که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند، کم و زیر ۵درصد اهدای خون در کشور توسط زنان انجام می شود.

دکتر مصطفی جمالی در گفت و گو با خبرنگار ایران اکونومیست در مورد اینکه چرا اهدای خون در ایران توسط بانوان کم است، افزود: مشکل اساسی این است که ما امکانات اهدای خون را در نزدیکی محل زندگی بانوان نداریم و باید این امکانات را فراهم کنیم تا دشواری های رسیدن به محل اهدای خون برای آنان مرتفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر متوسطه اهدای خون توسط بانوان در کشور زیر ۵درصد است، اما وقتی در برخی از محلات تهران شرایط موقت اهدای خون که در دسترس بانوان باشد و به محل زندگی آنها نزدیک باشد را فراهم کردیم، شاهد بودیم که میزان اهدای خون توسط  بانوان به حدود ۲۵ درصد رسید.

مدیرعامل سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: پس اشکال از ماست، که نتوانسته‌ایم امکاناتی که برای اهدای خون لازم است و باید در نزدیک محل زندگی مردم باشد را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی برای تشویق و ترغیب مردم و بخصوص بانوان در اهدای خون هم نقش مهمی دارد، تاکید کرد: در این زمینه هم برنامه هایی با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، معاونت دانشجویی دانشگاه ها و آموزش و پرورش در دست انجام داریم که میزان اهدای خون توسط بانوان افزایش یابد.

جمالی گفت: اما اینکه، اگر بخواهیم اهدای خون را توسط بانوان را به عنوان مثال از ۵درصد به ۱۰ درصد برسانیم، کار زمان‌بری است، ولی ما این کار را دنبال می‌کنیم، چون نصف جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند و مثل این است که نصف جامعه را نتوانستیم برای اهدای خون فرهنگ سازی کنیم.

وی تاکید کرد: ضمن اینکه اهدای خون کاری مقدس‌ و ارزشمند است و به نظر من این وظیفه ما است که زمینه و امکان اهدای خون برای بانوان را بتوانیم در جامعه طوری فراهم کنیم که بتوانند در نزدیکی محل زندگی خودشان، اهدای خون داشته باشند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از سازمان انتقال خون، زنان هرچهار ماه یک بار و درسال در مجموع ۳ بار و مردان هرسه ماه یک بار و در مجموع ۴ بار در سال می توانند خون اهدا کنند.

حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون ۱۸ سال تمام و حداکثر سن ۶۰ سال تمام است. حداکثر سن برای اولین اهدای خون ۶۰ سال است و برای دفعات بعدی سن اهداکننده مستمر (با سابقه حداقل ۲ بار اهدای خون در سال) حداکثر ۶۵ سال است.

 استان های لرستان، قزوین، کردستان، خراسان جنوبی، گلستان، خراسان شمالی و زنجان از بین استان ها کشور دارای بیشترین شاخص اهدای خون توسط بانوان هستند.

سالانه در کشور بیش از ۲ میلیون نفر به صورت کاملا داوطلبانه خون اهدا می کنند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سلامت زنان ، اختصاصی ایرنا ، سازمان انتقال خون ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سلامت زنان اختصاصی ایرنا سازمان انتقال خون ایران اهدای خون توسط بانوان سازمان انتقال محل زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۸۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف از اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت پایش و ارزیابی علاقمندان است

فاطمه ستاری نوید در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد :۳۰ اردیبهشت ماه بدلیل ابلاغ سیاست های کلی جمعیت توسط رهبر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۳ روز ملی جمعیت نامگذاری شده است وطبق ماده ۱۹ قانون جوانی جمعیت مکلف هستیم برنامه های متنوعی داشته باشیم.

وی یادآورشد: روز ۳۰ اردیبهشت ماه روز اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت در ۷ بخش نخبگان، رسانه، خانواده ها، سازمان‌های های مردم نهاد، مدیران، موسسات و شرکتهای خصوصی و دستگاه اجرایی خواهد بود.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری همدان تصریح کرد: همه علاقمندان می توانند در هر بخش که احساس می کنند در رویداد می توانند حائز رتبه شوند آثار و مستندات خود را به استانداری تحویل دهند و اگر بخواهند بصورت کشوری شرکت کنند باید به سایت ستاد جمعیت مراجعه کنند.

ستاری نوید ادامه داد: هدف از برگزاری این برنامه پایش و ارزیابی تمام علاقمندان و کسانی که در این زمینه زحمت می کشند خواهد بود بگونه ای که بتوانیم برترین ها را انتخاب کنیم و این کار جهت محقق شدن ابلاغ سیاست های رهبر انقلاب اسلامی است که تاکید بر افزایش نرخ باروری، افزایش جمعیت و افزایش جمعیت دارند و با اینگونه برنامه ها باعث ایجاد انگیزه بیشتر در بین مردم خواهیم شد.

کد خبر 6092930

دیگر خبرها

  • هشدار! به خط قرمز نزدیک می‌شوید
  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است.
  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • طلوع خورشید اسلام، روح نشاط و امید در کالبد زن دمید
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • هدف از اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت پایش و ارزیابی علاقمندان است