Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@11:05:26 GMT

پیش‌بینی برداشت ۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۸۶۷۱

پیش‌بینی برداشت ۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ربعلی جهانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علمیات برداشت گندم آبی و دیم از مزارع این شهرستان در حال انجام است و پیش‌بینی می‌کنیم طی سال‌جاری بیش از ۶۰ هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شود.

وی افزود: بیش از ۷۰۰ دستگاه کمباین با نظارت تعداد ۹ نفر از کارشناسان مجرب و مهندسین ناظر، عملیات برداشت را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار با اشاره به اینکه این شهرستان به عنوان انبار غله استان محسوب می‌شود، بیان کرد: امسال در برداشت محصول گندم و جو شاهد بازدهی مناسب اراضی زراعی بودیم به طوری که از یک ماه گذشته برداشت گندم آغاز و هنوز هم عملیات برداشت همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون علی رغم خشکسالی‌های شدید در مناطق دیم و کاهش ده‌ها درصدی عملکرد، تاکنون بیش از ۵۳ هزار تن گندم از تولیدکنندگان خریداری شده است.

جهانی تاکید کرد: ۱۰ مرکز خرید گندم به صورت شبانه روزی در سطح شهرستان فعال بوده و تولیدکنندگان می‌توانند بدون نگرانی محصولات تولیدی خود را به نزدیکترین مرکز خرید منتقل و نسبت به فروش آن اقدام کنند.

وی اضافه کرد: از ۶۰ هزار تن گندم برداشت شده، ۴۰ هزار تن مازاد بر نیاز خواهد بود که تحویل مراکز خرید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیله‌سوار گفت: تمامی سیلوهای ذخیره گندم شهرستان منطبق بر موازین پدافند غیرعامل ایجاد شده است.

انتهای پیام/3727/

منبع: فارس

کلیدواژه: انبار غله خشکسالی گندم هزار تن گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ شهرداری استان اردبیل ارتقای درجه پیدا کرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: درجات شهرداری‌های هیر، قصابه، نمین، اسلام‌آباد، بیله‌سوار، پارس‌آباد و گیوی ارتقا پیدا کرد و این درجات شهرداری‌ها در بهره‌مندی بیشتر آن‌ها از اعتبارات و منابع ملی اثرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدکمال‌الدین میرجعفریان در جریان اهدای درجه شهرداری بیله‌سوار به شهردار این شهر، اظهار کرد: درجه شهرداری‌ها بر اساس سه شاخص جمعیت شهر، موقعیت شهر از لحاظ تقسیمات کشوری و درآمد مستمر و خالص شهرداری‌ها تعیین می‌شود.

وی افزود: بر اساس این درجات، شهرداری می‌تواند از اعتبارات و منابع ملی بیشتر بهره‌مند شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل اظهار کرد: بر این اساس، درجه شهرداری هیر از ۲ به ۴، قصابه از ۱ به ۳، نمین از ۵ به ۷، اسلام‌آباد از ۱ به ۳، بیله‌سوار از ۵ به ۷، پارس‌آباد از ۸ به ۹ و گیوی از ۴ به ۶ ارتقا پیدا کرده است.

کد خبر 751500

دیگر خبرها

  • بیش از ۱.۳ میلیون تن گندم خریداری شد، اما ریالی پرداخت نشد
  • بیش از ۶ هزار نفر در فرایند برگزاری دور دوم انتخابات مشارکت دارند
  • ارتقای درجه‌های ۷ شهرداری استان اردبیل
  • بیش از ۱.۳ میلیون تن گندم خریداری شد اما ریالی پرداخت نشد
  • ۷ شهرداری استان اردبیل ارتقای درجه پیدا کرد
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد