Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در حاشیه همایش افشای حقوق بشر آمریکایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمریکا از ناقضان اصلی حقوق بشر در عرصه داخلی و بین‌المللی است و حقوق بشر برای آمریکا صرفا ابزاری برای اعمال فشار سیاسی بر کشورهای مستقل جهت حصول به اهداف سیاست خارجی خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 آمریکا بزرگ‌ترین دشمن بشریت است


وی تصریح کرد: اقدامات آمریکا با هیچ وسیله‌ای قابل توجیه نیست، آمریکا بزرگ‌ترین دشمن بشریت است. وقت آن فرا رسیده است که جامعه بین‌المللی آمریکا را بابت جنایت‌هایش پاسخگو کنند؛ سازمان‌های بین المللی متاسفانه سیاست‌زده شدند و به همین دلیل باید از افکار عمومی شروع کرد و این فشار در ادامه از طریق سازمان‌های بین‌المللی تداوم یابد.

غریب‌آبادی همچنین در مورد اقدام‌های انجام شده برای آزادی شماری از افراد بازداشت شده در آمریکا که به اتهامات واهی در زندان به سر می‌برند، گفت: در بحث حمایت از اتباع و نیز دیپلمات‌های ایرانی آسیب‌دیده بر اثر اقدامات کشورهای خارجی به‌ویژه آمریکا قانونی در سال 1389 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه تصریح کرد: آیین‌نامه اجرایی این قانون در زمینه حمایت از اتباع ایرانی که با ادعاهای واهی توسط دولت های خارجی دستگیر و زندانی می شوند، متاسفانه ساکت است. وظیفه حاکمیت است که در کنار حمایت از کارکنان دستگاه‌های اجرایی و یا افرادی که ماموریتی از این دستگاه‌ها دریافت می‌کنند، از اتباع عادی که بی‌اساس و بدون هیچ جرمی در خارج از کشور به زندان می‌افتند و در کنار آن متحمل خسارات مالی هم می‌شوند، حمایت کند. حداقل این حمایت، شامل اخذ وکیل و حمایت‌های دیپلماتیک است. به عنوان ستاد حقوق بشر از دستگاه‌های ذیربط اجرایی درخواست می‌کنیم تا آیین‌نامه اجرایی این قانون را اصلاح و تکمیل کنند.

  وظیفه ما پیگیری این گروگان‌گیری‌ها از سوی رژیم آمریکاست


وی در ادامه با اشاره به اینکه تعدادی از ایرانیان به بهانه‌های واهی دور زدن تحریم‌های غیرقانونی در آمریکا در زندان به سر می‌برند، بیان کرد: وظیفه ما پیگیری این گروگان‌گیری‌ها از سوی رژیم آمریکاست و در این خصوص اقدامات مختلفی نیز تاکنون انجام شده است، البته باید اقدامات بیشتری انجام شود.

 

ما به اقدامات مختلف برای آزادی اتباع خود ادامه خواهیم داد


غریب‌آبادی در خاتمه گفت: یکی از اقداماتی که تاکنون انجام شده، پاسخ مثبت به ایده‌های تبادل زندانیان در چند مرحله بوده است، علی‌رغم این که از نظر نظام قضایی متخلفین متعلق به کشورهای خارجی باید تا روز آخر مجازات خود را طی کنند، اما با رویکرد حمایت از اتباع بی‌گناه خود، با تسامح به چنین طرح‌هایی نظر مساعد نشان داده است. ما به اقدامات مختلف برای آزادی اتباع خود ادامه خواهیم داد.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کاظم غریب آبادی زندانیان ایرانی خارج از کشور برای آزادی غریب آبادی بین المللی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، ناصر کنعانی در پیامی در شبکه ایکس نوشت: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است. مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • غریب‌آبادی: سرکوب جنبش‌‌های دانشجویی آمریکا را محکوم کنید
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد