Web Analytics Made Easy - Statcounter

هکرهای کره شمالی احتمالا در حمله هفته گذشته که در جریان آن حداکثر ۱۰۰ میلیون دلار رمزارز از یک شرکت آمریکایی به سرقت رفت، دست داشته‌اند.

به گزارش ایران اکونومیست، دارایی‌های رمزارز ۲۳ ژوئن از Horizon Bridge که توسط بلاک چین هارمونی اداره می‌شود و امکان انتقال دارایی‌های رمزارز به بلاکچینهای دیگر را فراهم می‌کند، به سرقت رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سومین هک یک پل بلاک چین مهم در سال میلادی جاری است. هکرها در فوریه، بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از پل بلاک چین وارمهول به سرقت بردند. پل بلاک چین رونین در اواخر مارس حدود ۶۲۰ میلیون دلار را در یک حمله هک از دست داد.

طبق یافته‌های شرکتهای تحقیقات دیجیتالی، از آن زمان فعالیت هکرها نشان می‌دهد این سرقت، ممکن است به کره شمالی ارتباط داشته باشند. ناظران تحریمهای سازمان ملل متحد می‌گویند پیونگ یانگ از پولهای مسروقه برای تامین مالی برنامه‌های موشکی و هسته‌ای استفاده می‌کند.

نیک کارسن، تحلیلگر سابق اف بی آی که درباره سرقتهای رمزارز کره شمالی برای شرکت آمریکایی TRM Labs تحقیق می‌کند، اظهار کرد: بر اساس الگوی مبادلات، به نظر می‌رسد این هک، کار کره شمالی باشد. شرکت الیپتیک هم در گزارشی اعلام کرد شواهد قوی وجود دارد که گروه لازاروس کره شمالی، مسئول این دزدی هستند.

شرکت تحقیقاتی Chainalysis اعلام کرد اگر این یافته‌ها تایید شود، هشتمین سرقت سایبری امسال خواهد بود که با اطمینان، به کره شمالی نسبت داده می‌شود و این سرقت‌ها به یک میلیارد دلار بالغ می‌شود که معادل ۶۰ درصد از پول‌های به سرقت رفته در سال ۲۰۲۲ است.

بر اساس گزارش رویترز، افت اخیر ارزش رمزارزها، بهره بردن از دارایی‌های مسروقه را برای کره شمالی دشوارتر می‌کند و به گفته مقامات کره جنوبی، یک منبع مهم تامین مالی را برای این کشور به خطر می‌اندازد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: کره شمالی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کره شمالی میلیون دلار کره شمالی بلاک چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۸۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا در بازار جهانی باز هم کاهش یافت. آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد اونس طلا با کاهش ۵ دلاری به نرخ ۲ هزار و ۳۳۱ دلار کاهش یافت. این رقم، کاهش ۰‌۱ درصدی قیمت طلا را نشان می‌دهد.

کاهش قیمت طلا در حالی است که گزارش‌ها از روند بازار جهانی طلا، همچنان از رشد ۱۱ دلاری قیمت طلا در طول یک هفته گذشته و ۱۰۰ دلاری را در طول یک ماه گذشته حکایت دارد.

بنا به این گزارش، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده در ماه گذشته مطابق با پیش‌بینی‌ها ۰.۳ درصد افزایش یافت و بعید است انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را تا سپتامبر متوقف کند، تغییر دهد. کاهش نرخ بهره جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

انجمن طلای کشور چین اعلام کرد مصرف طلای چین در سه ماهه اول نسبت به سال گذشته نزدیک به ۶ درصد افزایش یافته است. دلالان طلا در هند هفته گذشته برای اولین‌بار طی دو ماه، به دلیل عقب نشینی قیمت‌های داخلی خریداران را جذب کردند.

سود صنعتی چین در ماه مارس کاهش یافت و رشد را در سه ماهه نسبت به دو ماه اول کاهش داد و تردیدها را در مورد قدرت بهبود دومین اقتصاد بزرگ جهان افزایش داد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901194

دیگر خبرها

  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • (ویدئو) مهاجر مبتلا به سرطان برنده جایزه بخت آزمایی یک میلیارد دلاری شد
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • تصاویری از لاشه پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا که حوثی‌ها منفجرش کردند
  • استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم
  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • (ویدئو) سوال میلیون دلاری در اسرائیل: روسیه به ایران چه داده؟!
  • یک ایرانی این خودروری یک و نیم میلیون دلاری را نابود کرد! | تصاویر
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین