Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@12:38:20 GMT

جوجه‌ریزی درتربت حیدریه ۱۳ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۸۷۳۵

جوجه‌ریزی درتربت حیدریه ۱۳ درصد افزایش یافت

سیدین گفت: در راستای تولید گوشت سفید مورد نیاز شهروندان از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و 611 هزار قطعه جوجه در واحدهای پرورشی شهرستان، جوجه ریزی صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد 13 درصدی برخوردار بوده‌است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ابوالحسن سیدین در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: همچنین در این مدت، بالغ بر 711 هزار قطعه کشتار شد که حاصل آن تولید یک میلیون و 354 هزار کیلوگرم گوشت مرغ بود و چهار هزار و 700 قطعه نیز به دلایل مختلف بیماری معدوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد واحدهای پرورشی طیور شهرستان را 120 واحد برشمرد و گفت: در هر دوره پرورشی نزدیک به 89 واحد فعال است.

رییس شبکه دامپزشکی تربت‌حیدریه افزود: نظارت بر جوجه‌ریزی در واحدهای تولید مرغ، ارایه الگوی صحیح آماده سازی بستر برای ورود جوجه‌های یک روزه، برنامه‌ریزی واکسیناسیون‌های مورد نیاز بر اساس کارت بهداشتی ارایه شده از سوی مراکز مرغ مادر و مدیریت صحیح پرورش از جمله وظایف و اقدامات اساسی این اداره نظارتی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۸۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد

ایسنا/البرز مدیرکل دامپزشکی استان البرز در خصوص چگونگی رشد جوجه پرورشی در یک بازه ۴۵ روزه، گفت: این جوجه‌ها با استفاده از یک خوراک مغذی که سرشار از پروتئین و دیگر مواد مغذی است در یک فرآیند کاملا بهداشتی و سالم به وزن مناسب می‌رسند و تزریق هورمون در هیچ واحد مرغداری وجود ندارد.

علیرضا رفیعی پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه جمعیت دام مولد و مرغ گوشتی البرز پاسخگوی نیاز این استان نیست، اظهار کرد: بر این اساس بخشی از نیاز البرزنشینان از سایر استان‌ها و گوشت وارداتی از سایر کشورها تامین می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۲۷۹ هزار کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ از طریق فرودگاه پیام به استان وارد شده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به فعالیت واحدهای مرغ گوشتی در استان توضیح داد: در این واحدها جوجه‌ای که در شرایط پرورش سنتی در بازه یکساله به حدود دو کیلوگرم می‌رسد، ۴۵ روزه این وزن را پر کرده و به واحدهای کشتار انتقال می‌یابد.

وی در پاسخ به اینکه آیا برای افزایش سریع وزن به مرغ‌ها هورمن تزریق می‌کنند، گفت: این اتفاق در هیچ یک از واحدهای مرغداری نمی‌افتد. این جوجه‌ها با استفاده از یک خوراک مغذی که سرشار از پروتئین و دیگر مواد مغذی است در یک فرآیند کاملا بهداشتی و سالم به وزن مناسب می‌رسند.

وی با اشاره به میزان نهاده‌ای که هر جوجه در طول رشد خود مصرف می‌کند، ادامه داد: هر کدام از این جوجه‌ها با مصرف پنج کیلو نهاده تقریبا به وزن سه کیلو می‌رسند.

رفیع پور ابراز کرد: در مجموع سالانه حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون جوجه ریزی در کشور انجام می‌شود که به تولید سه میلیون تن گوشت مرغ منتهی می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی البرز در پایان با اشاره به نظارت دوره‌ای بر واحدهای تولید مرغ گوشتی استان تصریح کرد: هر مرغداری معمولا یک ناظر فنی دارد که به صورت هفتگی گزارش دقیق و کاملی از تغذیه، تلفات احتمالی و... ارائه می‌دهد و در صورت تخلف موارد را گزارش می‌کند تا برخورد قانونی لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی