Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: تیم های مشترک ارزیابی ایمنی برای ساختمان های عمومی و اماکن نا ایمن و پر خطر با هدف ساماندهی و رفع خطرات احتمالی موجود با همکاری سازمان ها و نهادهای مرتبط در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایران اکونومیست از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی نصیری در جلسه هماهنگی اجرای مصوبات اخیر دادستانی کل کشور با موضوع تدوین راهکارهای تامین ایمنی ساختمان های پر خطر و پیشگیری از تبعات و خسارات ناشی از وقوع شرایط بحرانی در عرصه ها و اماکن مختلف، افزود: در گام نخست باید موانع اجرایی شناسایی و ابعاد مختلف خطرات موجود اماکن عمومی نا ایمن استخراج شود و پس از آن تهیه چک لیست ارزیابی ایمنی در دستور کار قرار می گیرد و با تهیه  تفاهم نامه و به صورت دستورالعمل و با تکیه بر بانک اطلاعاتی و تقسیم وظایف بر اساس قوانین فرادست به خصوص قانون مدیریت بحران کشور اقدامات لازم اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصیری خاطرنشان کرد: تیم های مشترک ارزیابی متشکل از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، وزارت راه و شهرسازی و سازمان هایی همچون مدیریت بحران شهر تهران، آتش نشانی و خدمات ایمنی، معاونت های شهرسازی و فنی عمرانی شهرداری است که این تیم مشترک بازرسی در قالب امضای یک تفاهم نامه همکاری های خود را انجام می دهند.

در این نشست حامد یزدی مهر مدیر کل اداره مدیریت بحران استانداری تهران نیز تصریح کرد: در حوزه مدیریت بحران باید شناخت قانون تقویت شود و به دستور دادستانی تمام سازمان ها باید پای کار باشند و تعامل و همکاری تقویت شود و هر سازمانی موظف است وظیفه خود را بدرستی انجام دهد.

در روز ۲۳ خرداد ماه جلسه ای در محل دادستانی کل کشور با حضور سازمان ها و نهادهای مدیریت شهری برگزار شد و طی آن در خصوص ساماندهی ساختمان ها و اماکن ناایمن و پرخطر بحث و بررسی انجام و مقرر شد شناسایی ساختمان های ناایمن در قالب تدوین تفاهم نامه های مشترک فی مابین نهادها و سازمان های مرتبط دنبال شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سازمان مدیریت بحران کشور ، مدیریت بحران ، آسیب ها

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان مدیریت بحران کشور مدیریت بحران آسیب ها مدیریت بحران ساختمان ها شهر تهران سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۹۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از احتمال وقوع بارش های شدید در چهار استان جنوبی و غربی کشور خبر داد.

حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین هشدار هواشناسی در خصوص بارندگی در کشور گفت: در پی صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی کشور، در استان‌های غربی و جنوبی کشور و به خصوص در جنوب شرق خوزستان و شهر ماهشهر، جنوب و شرق استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری از فردا شاهد بارش های گسترده در این مناطق خواهیم بود.

وی افزود: تمام نهادهای مربوطه، اعم از هلال احمر، مدیریت بحران، استانداری‌ها، شهرداری‌ها و تمام نیروهای امدادی و درمانی در حالت آماده‌باش خواهند بود تا با کمک خداوند ان‌شاءالله از این بارش ها نیز عبور کنیم. از آنجایی که احتمال رعد و برق نیز وجود دارد به عشایر و مسافران عزیر توصیه می‌کنم که از ارتفاعات فاصله بگیرند. همچنین با توجه به اینکه احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد بنابراین به کشاورران توصیه می‌کنم اقدامات مناسب را برای مراقبت از زمین های کشاورزی خود انجام دهند.

ظفری ادامه داد: در چنین شرایطی و در برخی مواقع پلیس مجبور است برای حفظ جان افراد، راه‌هایی را مسدود کرده یا هدایت های اجباری انجام دهند بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم با ماموران پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در واقع اگر نیاز باشد راهی مسدود شود تا جان افراد حفظ شود، این اتفاق حتما توسط پلیس و راهداری خواهد افتاد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901735

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • سازمان مردم نهاد در حوزه HSE تشکیل شود/ تصمیم‌گیری‌های ما مسئولیتی بین‌نسلی است
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب