Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه همشهری نوشت: دستمزد بازیگران و بازیکنان فوتبال آنقدر بالا رفته که بشود نجومی‌بگیر خواندشان. البته نه همه بازیگران و نه همه فوتبالیست‌ها. در حوزه فیلم و البته سریال، گروهی که ستاره نامیده می‌شوند دستمزدهای بالا می‌گیرند. درحالی‌که بسیاری از بازیگران با مبالغی بسیار پایین‌تر جلوی دوربین می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در همه جای دنیا هم هست که مثلا تام کروز دستمزدی نجومی دریافت کند. تفاوت در اینجاست که دستمزد تام کروز برای تهیه‌کننده توجیه اقتصادی دارد.

 سوپراستار به واسطه درآمدی که نصیب کمپانی سازنده می‌کند دستمزد بالایی می‌گیرد. همانطور که برای دستمزد سنگین رونالدو چنین توجیهی وجود دارد. در اینجا اما در مورد بسیاری از دستمزدهای کلانی که در فیلم‌ها و به‌خصوص سریال‌های نمایش خانگی پرداخت می‌شود توجیه اقتصادی وجود ندارد. باشگاهی که درآمد فوتبالی‌اش در برابر هزینه‌هایش ناچیز است و از برکت وجود معدن یا کارخانه‌ای ارتزاق می‌کند، می‌تواند هر سال نرخ تورم را در پرداخت دستمزد فوتبالیست‌ها بالا ببرد. سرمایه‌گذاری هم که با اهداف نامعلوم وارد عرصه فیلم و سریال می‌شود بدون منطق اقتصادی دستمزدهای نجومی پرداخت می‌کند، بی‌‌آنکه بازگشت سرمایه برایش مسئله باشد. مسئله دستمزدهای نجومی ستاره‌های سینما و فوتبال، نه بازیگران و فوتبالیست‌ها که اقتصاد غیرشفاف است؛ اقتصادی که حجم عظیمی از سرمایه‌های در گردش آن به دلایل مختلف وارد عرصه سرگرمی‌سازی‌ و باشگاه‌داری می‌شود.

نتیجه اینکه آنها که سلبریتی نامیده می‌شوند روزانه دستمزدی می‌گیرند که یک فرد عادی ممکن است در طول ۶ ماه چنین مبلغی را دریافت کند. قرار نیست دستمزد ستاره سینما با یک کارمند برابر باشد ولی این میزان اختلاف‌سطح و این دستمزدهای عجیب و غریب که اخبارش هم مدام در رسانه‌ها بازنشر می‌شود، باید قابل توجیه باشد که نیست. وقتی سریالی کل درآمدش به اندازه یک‌پنجم سرمایه صرف شده در آن هم نیست، یعنی دستمزدهای نجومی اشتباهی پرداخت شده.  وقتی محبوبیتی در کار نیست، طبیعتاً نباید از دستمزدهای نجومی هم خبری باشد.

همانطور هم هر فوتبالیست متوسطی نباید با رقم‌های عجیب و غریب قرارداد ببندد. خروج از چنین شرایطی نه دست مدیران که برعهده تصمیم‌گیرانی است که باید اقتصاد ایران را شفاف کنند؛ اقتصاد که شفاف شد همه‌‌چیز در قالب نظام عرضه و تقاضا معنا می‌یابد و آن وقت است که می‌شود گفت «هر چقدر می‌گیرند نوش جانشان.»

تکذیب رقم اعلام‌شده برای تولید «برادران لیلا » توسط نوروزبیگی

بعد از بازگشت سازندگان «برادران لیلا» و توقیف این فیلم و عدم‌صدور مجوز نمایش آن از سوی سازمان سینمایی، حالا خبرهای جدیدی از دستمزدهای میلیاردی این فیلم شنیده می‌شود که جدیدترین آن دستمزد ۹میلیاردی است که سرمایه‌گذار فیلم (امید اخباراتی) به سعید روستایی داده است. این خبر را محمدحسین فرحبخش، تهیه‌کننده در یک برنامه رادیویی اعلام و در گفت‌وگو با همشهری آن را تأیید می‌کند، اما جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده فیلم این خبر را تکذیب می‌کند. این عدد و رقم در تولید یک فیلم سینمایی با توجه به دستمزدهای دیگر بسیار بالاست و این سؤال پیش می‌آید که یک فیلم در سینمای ایران مگر چقدر فروش دارد که میلیاردها تومان هزینه تولید آن می‌شود؟ و اینکه در تولید یک فیلم سینمایی هزینه‌ها و دستمزدها بر چه اساس و معیاری است و چرا کف و سقف هزینه تولید یک فیلم مشخص نیست؟

در صحبتی که با یکی از مدیران تولید سینما داشتیم، وی در پاسخ به این سؤال که هزینه تولید فیلمی چون «برادران لیلا» چقدر است، می‌گوید: «این هزینه با توجه به فیلمی چون «برادران لیلا» ۱۰تا ۱۲میلیارد تومان است.» با یک حساب سرانگشتی به‌نظر می‌رسد با توجه به سرمایه‌گذاری که وجود دارد برآورد هزینه این فیلم بالای ۳۰میلیارد تومان باشد.

محمدحسین فرحبخش، تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با مصطفی امامی در برنامه رادیویی استودیو هشت از دستمزد بالای سعید روستایی انتقاد کرده بود. وی در این گفت‌وگو عنوان کرده است: «اینکه فیلم قبل از حضور در جشنواره خارجی باید مجوز می‌گرفته مُرّ قانون است، اما در مورد فیلم «برادران لیلا» هم مدیران ارشاد و هم سازندگان فیلم اشتباه کردند.» وی خطاب به سعید روستایی می‌گوید: «آقایی که می‌گویی برای این فیلم خون دل خوردی برچه اساسی برای ساخت یک فیلم ۹میلیارد دستمزد گرفته‌ای؟»

فرحبخش در گفت‌وگویی که با همشهری دارد، با تأکید و تأیید دوباره صحبت‌هایش می‌گوید: «من این صحبت را در یک برنامه رادیویی انجام دادم و حالا نمی‌دانم چگونه بخشی از این گفت‌وگو وارد فضای مجازی شده است، اما من این صحبت را تأیید می‌کنم. اینکه آقای نوروزبیگی این موضوع را تکذیب می‌کند، تعجب نمی‌کنم. این خبر از منابع موثق رسیده است و امید اخباراتی، سرمایه‌گذار فیلم گفته‌اند که به سعید روستایی ۹میلیارد تومان دستمزد داده شده است. وقتی صاحب سرمایه این صحبت را کرده چطور می‌شود آن را تکذیب کرد.»  با این حال در گفت‌وگویی که همشهری با جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده «برادران لیلا» داشت، وی این خبر را تکذیب کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فوتبال دستمزدهای نجومی بازیگران دستمزدهای نجومی برادران لیلا سعید روستایی فوتبالیست ها تهیه کننده گفت وگو یک فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۹۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش فوتبالیست‌ها و فوتسالیست‌های قزوین

مومنی و تیم ملی فوتسال در فینال جام ملت‌های آسیا

تیم ملی فوتسال کشورمان که در ترکیب خود از سعید مومنی ملی پوش قزوینی بهره می‌برد با برد ازبکستان در ضربات پنالتی راهی دیدار نهایی جام ملت‌های آسیا شد

ملی پوشان کشورمان یکشنبه در بازی نهایی به مصاف تایلند میزبان می‌روند



درخشش دختران فوتبالیست در جام کافا

در ادامه رقابت‌های فوتبال کافا، تیم ملی فوتبال دختران کشورمان با حساب ۵ بر صفر از سد تیم تاجیکستان گذشتند

مریم دینی ملی پوش استان مانند دیدار‌های گذشته موفق به گلزنی شد

پرنیا رحمانی دیگر ملی پوش استان و طاهره کشتیرانی مدیر تیم ملی فوتبال دختران ایران در رقابت‌های فوتبال آسیای مرکزی کافا هستند



تساوی مقاومت در لیگ دو فوتسال

در ادامه رقابت‌های مرحله نهایی لیگ دو فوتسال کشور، تیم مقاومت قزوین در خانه برابر تیم فرداد کاشمر به تساوی ۳-۳ رسید

این بازی در سالن شهید بابایی قزوین برگزار شد



دعوت فوتسالیست‌های ناشنوای استان به اردوی تیم ملی

پویا قاسمی و ذکریا زارعی دو فوتسالیست استان به مرحله جدید اردوی آماده سازی تیم ملی فوتسال زیر ۲۱ سال دعوت شدند

این اردو برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی جهان از امروز تا ۱۳ اردیبهشت در کرمان برگزار می‌شود



تیم فوتبال امید شمس آذر فردا به میدان می‌رود

تیم فوتبال امید شمس آذر در ادامه مرحله نهایی لیگ برتر فوتبال امید باشگاه‌های کشور و در بازی هفته پنجم در خوزستان فردا به مصاف فولاد می‌رود

این بازی فردا ساعت ۱۶ در ورزشگاه فولاد برگزار می‌شود



برگزاری رقابت‌های رنکینگ اسنوکر استان

در پایان این رقابت‌ها محمد میر نورزه‌ای قهرمان شد، محمد امین طاهری دوم و سعید کریمی و روح الله فرجی هم مشترکا سوم شدند

این رقابت‌ها در باشگاه بیلیارد پارس برگزار شد



برد بزرگسالان شمس آذر در بازی دوستانه

تیم فوتبال شمس آذر قزوین در دیداری دوستانه برابر تیم منتخب تهران با حساب ۴-۲ به برتری رسید

این بازی در ورزشگاه شهید رجایی قزوین برگزار شد

دیگر خبرها

  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی متفاوت ایران در 10 سال آینده
  • درخشش فوتبالیست‌ها و فوتسالیست‌های قزوین
  • زور سرمایه به هنر نمی‌رسد
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد