Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در دانشگاه سمنان گفت : کاهش آمار داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در کشور نگران کننده است که باید در این خصوص فکر اساسی از سوی مسئولان مربوطه انجام شود .

به گزارش خبرنگار استانهای خبرگزاری دانشجو، علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در دانشگاه سمنان با اعلام این مطلب در جریان بازدید از روند برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۱ در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان افزود: تعداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی امسال در سطح کشور کمتر از ۱۰ درصد، در علوم تجربی حدود ۴۰ درصد، در علوم انسانی حدود ۲۸ درصد، در گروه آزمایشی هنر ۱۱ درصد و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی حدود ۱۳ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با بیان اینکه استقبال از گروه آزمایشی علوم تجربی همچنان بسیار بالاست افزود: کاهش متقاضیان گروه آزمایشی ریاضی نگران کننده است چرا که میزان داوطلبان در سال‌های گذشته بالای ۲۵ درصد بود و در حال حاضر به کمتر از ۱۰ درصد رسیده و باید در این خصوص تدابیری از سوی مسئولان وزارت علوم و شورای گسترش آموزش عالی اندیشیده شود.

خیرالدین گفت: تعداد ثبت نام کنندگان کنکور سراسری ۱۴۰۱ در سطح کشور یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر است که ۶۱ درصد زن و ۳۹ درصد مرد هستند.

وی اظهار داشت: تعداد داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۱ در استان سمنان مجموعا ۱۲ هزار و ۵۱۲ نفر است که ۶۱ درصد آنان شامل هفت هزار و ۶۲۴ نفر زن و ۳۹ درصد شامل چهار هزار و ۸۸۸ نفر مرد است.

معاون فناوری و نواوری وزارت علوم گفت: خوشبختانه تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان به خوبی اندیشیده شده است.

خیرالدین از خانواده‌ها خواست تا فرزندان خود را به شرکت در برگزاری کلاس‌های زبان انگلیسی، کسب مهارت‌های جانبی و فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای آینده شغلی بهتر تشویق نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آزمون 1401 سازمان سنجش وزارت علوم معاون فناوری دانشگاه سمنان گروه آزمایشی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۹۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ماراتون نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳/ رقابت گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی با بیش از ۵۰۰ هزار داوطلب

آزمون نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ از امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت آغاز شده و به مدت دو روز در گروه‌های آزمایشی مختلف برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ از صبح امروز با رقابت گروه آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی آغاز شده و عصر امروز نیز گروه‌های زبان خارجی و هنر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

تعداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی، ۱۲۸ هزار و ۳۶۲ داوطلب و علوم انسانی،۳۸۴ هزار و ۹۶۰ داوطلب است.

در مجموع در یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر در نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر زن و ۴۳۲ هزار و ۸۶۲ نفر مرد هستند. به این ترتیب ۶۳ درصد داوطلبان را زنان و ۳۷ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند.

تعداد ثبت نام کنندگان عادی ۴۹۲ هزار و ۱۲۵ نفر و تعداد ثبت نام کنندگان فرهنگیان ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر است.

آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در استان همدان
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در همدان
  • روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد
  • دفترچه سوالات کنکور علوم انسانی و ریاضی منتشر شد
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در اصفهان
  • آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • آغاز ماراتون نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳/ رقابت گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی با بیش از ۵۰۰ هزار داوطلب
  • آغاز آزمون سراسری علوم ریاضی و علوم انسانی
  • رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری از فردا
  • رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری