Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، فصل نقل‌ و انتقالات بازیکنان در فوتبال ایران چند سال است که یک حاشیه مهم و برجسته دارد ؛ حاشیه‌ای برآمده از نبود ضابطه‌ای مشخص برای تعیین رقم دستمزد بازیکنان که فشار زیادی بر تیم‌های خصوصی و غیرمتمول فوتبال وارد می‌کند.

تعیین ارقام عجیب و نجومی برای دستمزد برخی بازیکنان که عملکرد چندان شاخصی هم نداشتند سبب شده صدای اعتراض باشگاه‌های لیگ برتری یک بار دیگر بلند شود و از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و نهادهای نظارتی درخواست کنند که برای جلوگیری از رد و بدل شدن پول‌های کلان در فصل نقل‌ و انتقالات بین باشگاه‌ها و دلالان وارد عمل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان این باشگاه‌ها معتقدند که باید ضوابط محکمی برای تعیین قیمت بازیکنان تدوین شود. عده‌ای در نظر گرفتن سقف قرارداد را مطرح می‌کنند و برخی دیگر نیز بر این باورند که تعیین سقف با توجه به تجربه شکست خورده‌ای که دارد چاره‌ساز نیست و باید برای بازیکنان بر اساس پیشینه و عملکرد و کیفیت‌شان جدول قیمتی تهیه کرد.

نساجی هم یکی از تیم‌هایی است که به روند موجود در قیمت‌گذاری بازیکنان و رقم‌های نجومی قراردادها بین برخی باشگاه‌ها و بازیکنان اعتراض جدی دارد ؛ تیمی که به صورت کاملا خصوصی و شخصی مدیریت می‌شود و نسبت به تیم‌های صنعتی و بهره‌مند از اعتبارات مستقیم و غیرمستقیم دولتی بودجه کمی برای جذب بازیکن دارد.

ضرورت تدوین قاعده در تعیین دستمزد بازیکنان

مدیرعامل باشگاه نساجی معتقد است که استمرار روند موجود در تعیین مبالغ کلان برای انعقاد قرارداد بین باشگاه‌های متمول و بازیکنان علاوه بر این که باشگاه‌های خصوصی را با مشکل جدی در جذب بازیکن مواجه می‌کند، چالش‌های فضای فوتبال کشور را نیز افزایش می‌دهد.

ایزد سیف‌الله‌پور می‌گوید: باید قاعده‌ای باشد که بازیکن‌ها بر اساس کیفیت قیمت داشته باشند. بر چه اساسی چند ایجنت کنار یک بازیکن رده پایه که در ابتدای کار است قرار می‌گیرند؟ این روند باعث می‌شود در فوتبال ما مشکل ایجاد شود. مسئولان نهادهای نظارتی باید وارد شوند و جلوی این فرآیند را بگیرند. اگر جلوی این اتفاق را نگیریم در سال‌های بعد به مشکل می‌خوریم.

وی اظهار می‌کند: پولدارها که حال بی‌پول‌ها را نمی‌پرسند. در این وضعیت باشگاه‌های خصوصی دچار مشکل می‌شوند. چون به جز حمایت مالی توسط مالک باشگاه هیچ حمایتی از تیم نمی‌شود. اما بعضی تیم‌ها به بودجه دولت و منابع مالی واحدهای صنعتی بزرگ وصل هستند. در چنین شرایطی تأکید هم می‌شود که از بخش خصوصی حمایت کنیم. چه حمایتی؟ وقتی در این جنگ نابرابر کسی از ما حمایت نمی‌کند دچار مشکل می‌شویم.

مدیرعامل باشگاه نساجی تصریح می‌کند: ما مخالف وضعیت موجود هستیم و اعتقادمان این است که باید روی یک رویه مشخص قیمت‌ها تعیین شود. دیده می‌شود که فقط برای رضایتنامه یک بازیکن ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان پرداخت می‌شود. این پول از کجا می‌آید؟ این بودجه دولت است. خرج کردن از جیب دولت راحت است.

سیف‌الله‌پور درباره طرح تعیین سقف قرارداد برای بازیکنان نیز معتقد است که با توجه به منعقد شدن قرارداد بین بازیکنان و باشگاه‌های متمول از ابتدای فصل نقل و انتقالات تا کنون، اتخاذ چنین تصمیمی شاید چندان کارساز نباشد. وی می‌گوید: فکر نمی‌کنم تیمی که کارش را انجام داده و قرارداد بسته حالا زیر بار این موضوع برود. چون هزینه زیادی کرد تا آن بازیکن را به خدمت بگیرد. اما باید کاری کرد که این روند ادامه نداشته باشد.

در انتظار فروکش کردن ارقام قراردادها

نساجی در چند فصل اخیر نیز همین مشکل را داشت. به همین دلیل مسئولان تیم برای جذب بازیکن با توجه به محدودیت‌های مالی ناچار بودند منتظر بمانند تا خرید بازیکن توسط تیم‌های متمول پایان یابد و سپس از بازیکنانی که قراردادی امضا نکرده بودند فوتبالیست مد نظر را انتخاب و با او مذاکره کنند. به گفته سرمربی جدید نساجی این روند باید در این فصل هم برای نساجی تکرار شود.

حمید مطهری درباره برنامه‌ریزی برای جذب بازیکنان جدید به نساجی می‌گوید: در شرایط کنونی با این وضعیت از قیمت بازیکن‌ها ما نمی‌توانیم گامی برداریم. البته رایزنی‌هایی با برخی بازیکنان در حال انجام است و تا کنون دو بازیکن جوان باتجربه با درخواست من و به دلیل علاقه‌ای که به نساجی داشتند با وجود پیشنهادهای بهتر به این تیم پیوستند. اما باید صبر کنیم تیم‌های بزرگ یارهای مد نظرشان را بگیرند و بعد ببینیم که چه انتخاب‌هایی می‌توانیم داشته باشیم. خوشبختانه بازیکنان باتجربه و شاخص تیم هم با تعصبی که به نساجی داشتند در این تیم ماندند که از همه این بازیکنان تشکر می‌کنم.

 وی می‌افزاید: قیمت‌هی بازیکنان و ارقام قراردادها بی‌محابا دارد بالا می‌رود. نساجی کاملا خصوصی اداره می‌شود و این که بخواهد با تیم‌های صنعتی رقابت کند خیلی سخت است. در واقع یک جنگ نابرابر است. نه این که پول داشتن بد باشد. اتفاقا همه تیم‌ها باید به سمتی بروند که درآمدزایی کنند و بنیه مالی داشته باشند. اما در این شرایط که برخی تیم‌ها پشتوانه‌های مالی غیرخصوصی دارند نمی‌توان رقابتی برابر داشت. باشگاه‌های خصوصی نمی‌توانند با این ارقام تیم‌شان را ببندند.

 سرمربی نساجی تصریح کرد: البته معتقدم ورزشکاران حرفه‌ای و فوتبالیست‌های ما با توجه به سختی‌هایی که می‌کشند حق‌شان است که آینده‌شان تامین شود. زندگی حرفه‌ای خودم با یک آسیب دیدگی عوض شد و با این مسائل آشنا هستم. اما معتقدم قیمت‌ها هم باید منطقی و حرفه‌ای باشد.

مطهری با تاکید بر ضرورت حمایت از تیمداری خصوصی در کشور خاطرنشان می‌کند: آقای حدادیان یکی از محترم‌ترین افراد فوتبال کشور است. همین که تیمداری می‌کند کار بسیار بزرگی است. هزینه می‌کند که برای مردم مازندران یک دلخوشی ایجاد شود تا شور و شوقی برای مردم این استان باشد. اما آیا توان رقابت با تیم‌های صنعتی را دارد؟ از مسئولان ورزشی و حتی سیاسی مازندران می‌خواهم که این فرد و هیئت مدیره ما را تنها نگذارند و کمک کنند تا نساجی بتواند تیم قابل احترامی باشد و با تیم‌های متمول رقابت کند.

ضرورت تعیین قیمت بازیکن بر اساس شایستگی

دروازه‌بان باتجربه نساجی هم یکی از افرادی است که در عین اعتقاد نداشتن به تعیین سقف قرارداد برای بازیکنان، بر این باور است که باید ساز و کاری تعیین شود که برای بازیکنان بر اساس شایستگی‌های رقم قرارداد را مشخص کند.

علیرضا حقیقی می‌گوید: من به سقفف قرارداد اعتقادی ندارم. فوتبال روز دنیا هم این موضوع را نمی‌پذیرد. اما این که عملکرد یک بازیکن در زمین چطور است برای تعیین رقم قراردادش اهمیت دارد. به نظرم برای بعضی از بازیکن‌ها که رقم‌هایی مطرح شده که شایستگی‌اش را نداشتند. البته امیدوارم در حد حرف بوده باشد.

وی می‌افزاید: با این شرایط نقل و انتقالات و هزینه‌ای که تیم‌های صنعتی برای جذب بازیکن انجام می‌دهند، کار برای تیم‌های شخصی مانند نساجی سخت می‌شود. البته فوتبال هم این طور نیست که هر چه یک تیم هزینه کند در پایان فصل نتیجه بگیرد. برای نمونه کسی اول فصل قبل فکر نمی‌کرد نساجی قهرمان جام حذفی شود. اما نتیجه گرفتیم.

سنگربان اسبق تیم ملی خاطرنشان می‌کند: به نظرم در این زمینه باید باشگاه‌ها بویژه پرسپولیس و استقلال کمی با هم  هماهنگ باشند. ضمن این که وقتش است تا یک اتحادیه بازیکنان و اتحادیه مربیان ایجاد شود که حق بازیکن و باشگاه ضایع نشود. متاسفانه اکنون شرایط به گونه‌ای شده که حتی مدیربرنامه هم حذف شده و فقط دلال‌ها دارند از موقعیت سوءاستفاده می‌کنند. وقتی هم که در طول فصل بازیکن به مشکل می‌خورد مدیر برنامه پی تفریحات خودش است و پاسخگو نیست.

به دنبال راهکار جدید برای معضل تکراری

معضل قراردادهای نجومی در دو سه فصل اخیر نیز گریبان نساجی را گرفته بود. تا جایی که پیش از آغاز فصل بیستم این باشگاه بیانیه‌ای را در اعتراض به بی‌برنامه بودن و نبود نظارت بر ارقام قراردادهای بازیکنان در لیگ برتر و فشاری که به تیم‌هایی مانند نساجی وارد می‌شود صادر کرد و صراحتاً از روند مالی ایجاد شده در افزایش قیمت قرارداد بازیکنان فوتبال کشور انتقاد کرد. در این بیانیه، تزریق اعتبارات کلان دولتی و واحدهای صنعتی شاخص و بزرگ کشور به تیم‌های فوتبال آفتی برای فوتبال و اهرم فشار بر تیم‌های خصوصی بیان شده بود. یعنی همان موضوعی که امسال هم مورد انتقاد بسیاری از تیم‌های لیگ برتری قرار گرفته و گفته می‌شود که فقط یکی دو تیم حاضر به مخالفت با آن نیستند.

در چنین شرایطی تنها نکته‌ای که تا حدودی خیال هواداران نساجی را برای فصل بیست‌ودوم تا حدودی آسوده نگه می‌دارد، مدت‌دار بودن قراردادهای بازیکنان این تیم است که در ابتدای فصل گذشته با آینده‌نگری کادر مدیریتی رقم خورد. ماندن مهره‌هایی مانند علیرضا حقیقی، مسعود شجاعی، حامد شیری، اکبر صادقی، عبدالکریم اسلامی و ایوب کلانتری در نساجی به دلیل ادامه داشتن قرارداد با این تیم سبب شده که نساجی در این فصل از نقل و انتقالات شرایط تقریبا باثباتی داشته باشد و با آسودگی خاطر بیشتری به فکر جذب مهره‌های دیگر باشد. با این حال جذب همان تعداد بازیکن مد نظر نیز با توجه به شرایط کنتونی بازار نقل و انتقالات برای این تیم کاملا خصوصی دشوار است.

طی روزهای اخیر زمزمه‌هایی مبنی بر تعین سقف رقم هشت میلیارد تومانی برای قراردادهای بازیکنان مطرح شده است. اما این موضوع همان‌طور که گفته شد با توجه به تجربه شکست خورده‌اش طی چند سال اخیر راهکار مناسبی به نظر نمی‌رسد. چرا که راه‌های زیادی برای بستن قرارداد با رقم مصوب و پرداخت بیشتر به یک بازیکن در فرآیندهای خارج از قرارداد وجود دارد. باید دید فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ طی روزها و هفته‌های آتی به چه نتیجه‌ای برای کمک به باشگاه‌هایی مانند نساجی خواهند رسید.

برچسب‌ها فوتبال تیم فوتبال نساجی مازندران حمید مطهری نقل و انتقالات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال تیم فوتبال نساجی مازندران حمید مطهری فوتبال تیم فوتبال نساجی مازندران حمید مطهری نقل و انتقالات برای جذب بازیکن نقل و انتقالات برای بازیکنان تیم های صنعتی باشگاه ها یک بازیکن بر اساس تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۹۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصاحبه بد موقع و حذف از جام حذفی کار دست اوسمار داد/ چالش پرسپولیس در مورد بیرانوند، صادقی و رامین رضاییان!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، پرسپولیس در آستانه بازی حساسش با سپاهان با چند موضوع مواجه شده است. اول اینکه حذف سرخ ها از جام حذفی روحیه تیمی را کاهش داده و ریکاوری تیم برای بازگشت به لیگ و داشتن انگیزه برای رقابت با استقلال کار راحتی نیست.

* آخرین وضعیت بیرانوند، هنانوف و عالیشاه

مسئله دوم مصدومان پرسپولیس است. وضعیت بیرانوند هنوز مشخص نیست. او روز گذشته تمرین را با مربی گلرها شروع کرده اما اینکه بتواند از دروازه حراست کند مشخص نیست. وضعیت وحدت هنانوف نیز نامشخص است. او بعد از سپری کردن مصدومیت از ناحیه کشاله ناگهان سرما خورد تا بازی با آلومینیوم در جام حذفی را از دست بدهد. در مورد امید عالیشاه هم که باید گفت با توجه به مصدومیت از ناحیه همسترینگ او سخت بتواند مقابل سپاهان به میدان برود.

* سعید صادقی و نیمکت نشینی

مسئله سوم شایعاتی است که در مورد سعید صادقی مطرح می شود. در نیم فصل دوم اوسمار کمتر از صادقی به عنوان بازیکن فیکس استفاده کرده و همین به نظر می رسد انگیزه های بازیکن پرسپولیس را کاهش داده است. او هم ناگهان در آستانه بازی با آلومینیوم اعلام کرده سرماخورده و بدن درد دارد و به این ترتیب سرخپوشان یکی دیگر از بازیکنان مهم خود را برای این بازی نداشتند. در چند روز گذشته هم شایعاتی مطرح شده که اوسمار او را برای فصل بعدی نمی خواهد البته مسائلی که معمولا در روزهای پایانی فصل در مورد بازیکنان زده می شود اما وقتی هنوز وضعیت تمدید قرارداد اوسمار مشخص نیست چطور می توان با قاطعیت گفت که وضعیت صادقی برای فصل بعد چگونه است؟

* مصاحبه بد موقع کار دست اوسمار داد

اوسمار ویرا سرمربی پرسپولیس تا پیش از اینکه به برنامه فوتبال برتر برود روند خوبی را در پیش گرفته بود اما حضور در این برنامه و انجام برخی صحبت هایی که کرد باعث شده تا شرایط درونی سرخپوشان کمی بهم بریزد.

اینکه اوسمار ویرا از روی بی تجربگی و یا تفاوت فرهنگی و فکری او با فوتبال ایران صحبت از بازیکنان مورد علاقه اش می کند هر چه باشد باعث شده تا برخی از بازیکنان پرسپولیس از این صحبت ها خوششان نیاید. نگاه منطقی می گوید سرمربی هیچ تیمی نباید وقتی هنوز فصل در جریان است اسمی از بازیکنان مورد پسند خود بیاورد اما اینکه چرا اوسمار این قدر توجیه نبوده و یا اصلا چرا باید باشگاه پرسپولیس به او اجازه دهد در این شرایط حساسی که تیمشان دارد او وارد یک مصاحبه چالشی شود موضوعی است که باید در موردش روشنگری شود.

در هر حال نام بردن از نفراتی مثل رامین رضاییان و شهریار مغانلو و رضا اسدی باعث شده تا بازیکنان تیمش ناراحت شوند. به خصوص در مورد رامین رضاییان که حساسیت هایی هم از قبل وجود داشته و اصلا یکی از دلایلی که یحیی گل محمدی سرمربی سابق سرخپوشان به راحتی با جدایی رضاییان موافقت کرد همین مسائل بود و نمی خواست در تیمش دو دستگی ایجاد شود.حالا ویرا برای جمع کردن این حواشی کار سختی دارد و باید  در بازی های باقی مانده عیار خود را نشان دهد. شاید تنها قهرمانی در لیگ برتر بتواند مهر تائیدی بر عملکرد وی باشد وگرنه حذف از جام حذفی به یکباره شرایط این تیم را به سمت حواشی تغییر داد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقابل نساجی برای ارتقای جایگاه ذوب‌آهن تلاش می‌کنیم
  • شاگردان الهامی آماده دیدار با ذوب آهن (عکس)
  • شکایت سپاهان و نساجی رد شد
  • رد شکایت سپاهان و نساجی از صنعت نفت آبادان
  • نساجی گلزنی به ذوب آهن را تمرین کرد (عکس)
  • غیبت ۲ ستاره پرسپولیس در آستانه بازی با سپاهان
  • تمرین چالش برانگیز پرسپولیس شاداب شد
  • بازی، شادی، تماشا در تمرین پرسپولیس
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • مصاحبه بد موقع و حذف از جام حذفی کار دست اوسمار داد/ چالش پرسپولیس در مورد بیرانوند، صادقی و رامین رضاییان!