Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی از خالی بودن ۴۵ درصد سمت‌های قضایی و اداری این دستگاه در خراسان رضوی خبر داد.

حجت الاسلام مهدی بصیری در حاشیه سفر خود به کاشمر در گفت‌وگو با ایسنا بومی‌سازی را یکی از محورهای سند تحول قضایی دانست و افزود: با بومی‌سازی سند تحول قضایی براساس وضعیت خاص هر منطقه تصمیم‌گیری می‌شود، به عنوان مثال اگر در منطقه‌ای سرقت، مواد مخدر و هر آسیب و معضل دیگر زیاد بود براساس میزان پرونده‌های وارده به دادگستری تصمیم‌گیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: بخشی از کار بومی‌سازی سند تحول در کمیته برنامه‌ریزی استان بر اساس مشکلات و موضوعاتی است که در هر حوزه قضایی اتفاق می‌افتد.

بصیری با بیان اینکه بومی‌سازی سند تحول قضایی در دستور کار قرار دارد، در خصوص نحوه نظارت بر قضات تصریح کرد: به شدت و حدت بر عملکرد قضات نظارت می‌شود.

مسئول واحد نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری استان خراسان رضوی، مطرح کرد: در این راستا واحد ارزشیابی و نظارت بر عملکرد قضات به صورت محسوس و غیر محسوس در حوزه‌های قضایی سطح استان حضور پیدا می‌کنند و عملکرد هر قاضی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی گفت: اگر تخلفات محرز شود پرونده به دادسرای انتظامی قضات منعکس و از طریق این دادسرا در دادگاه عالی انتظامی قضات رسیدگی می‌شود.

معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اینکه سالانه ۱۰ نفر از قضات در معرض تعلیق هستند ولی با دو یا سه نفر قطع رابطه می‌شود، افزود: شکایت‌هایی مردم در دستگاه قضا از چند بخش دریافت می‌شود.

وی تصریح کرد: فقط در ملاقات عمومی با رئیس کل دادگستری که روزهای دوشنبه برگزار می‌شود ۷۰ تا ۸۰ نفر و در بخش نظارت و ارزشیابی قضات در روز ۱۵ تا ۲۰ نفر مراجعه دارند که اعتراض‌ها و شکایت‌هایشان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بصیری کمبود قاضی در خراسان رضوی را یکی از مشکلات جدی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر فقط ۵۵ درصد پست‌های قضایی و اداری این دستگاه تکمیل بوده و ۴۵ درصد دیگر نیز خالی هستند.

وی بیان کرد: این خالی بودن پست‌ها موجب شده حجم کار همکاران قضایی و اداری بسیار بالا باشد، اگر نرمال ارجاع به هر قاضی در ماه ۹۰ پرونده باشد ولی در وضعیت موجود ۱۶۰ تا ۱۷۰ پرونده ارجاع می‌شود.

مسئول واحد نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری استان خراسان رضوی با بیان اینکه در کاشمر به هر قاضی بیش از ۱۵۰ تا ۱۶۰ پرونده ارجاع می‌شود، افزود: باوجود اینکه نرمال ارجاع پرونده‌های حقوقی در ماه ۹۰ پرونده و کیفری ۱۱۰ پرونده است اما اکنون بیش از این به هر قاضی ارجاع می‌شود.

وی مطرح کرد: وارد کردن این حجم کار سنگین و مضاعف بر قضات موجب می‌شود مقداری از کیفیت کار کاسته شود، اکنون ۸۵۰ قاضی در سطح استان خراسان رضوی فعال هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها دستگاه قضایی کاشمر خبرهای شهرستان کاشمر خراسان رضوی بومی سازی سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۹۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز هم یک حکم قضایی خاص در عجب‌ شیر

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، قاضی یاور واحد، قاضی نوع‌دوست عجب‌شیری متهمی را که مهارت کاشی‌کاری داشت، محکوم کرد با تهیه لوازم کاشی‌کاری (کاشی، سیمان و ماسه ) منزل مسکونی ۲ معلول را تحت نظارت اداره بهزیستی عجب‌شیر کاشی‌کاری و تحویل دهد.

دیگر خبرها

  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • باز هم یک حکم قضایی خاص در عجب‌ شیر
  • توصیه‌های اژه‌ای به قضات
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود