Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از میراث فرهنگی اردبیل ، جهانگیر شهبازی روز پنجشنبه با اشاره به نقش انجمن‌های میراث‌فرهنگی در حفاظت و حراست از آثار تاریخی بیان کرد: با هدف جلب مشارکت عمومی برای حفاظت از این آثار امسال شاهد تشکیل سه انجمن میراث‌فرهنگی در شهرستان بودیم.

وی از اجرای چهار مورد گشت مشترک با  نیروی انتظامی در راستای حفاظت از آثار تاریخی و جلوگیری از تخلفات در این حوزه خبر داد و گفت: در همین راستا دو جلسه نیز با فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهبازی برگزاری جلسه با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها را از دیگر برنامه‌ها برای جلب مشارکت مردمی در راستای حفاظت از مواریث فرهنگی منظقه ذکر کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون در این زمینه اقداماتی انجام شده که تلاش و جدیت بر تداوم این اقدامات در راستای جلب همراهی عمومی در حفاظت از تاریخ و تمدن شهرستان است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان کوثر ادامه داد: دریافت دو مورد گزارش حفاری غیرمجاز و اقدام برای جلوگیری از تخلفات در این حوزه و نیز برپایی موزه آثار تاریخی از دیگر اقداماتی بوده که از ابتدای سال در حوزه میراث‌فرهنگی در سطح شهرستان انجام شده است.

شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد ، رستم داشی (سنگ رستم) ، داش حمام (حمام سنگی) ، سنج روپیر ، یخچال طبیعی (بوزلوخ) ، دربند روستای هواشانق ، سرمستان یا سلمستان ، دربند مشکول ، منبر مشکول ، پل فیروزآباد و سدهای خاکی از جمله سد خاکی قره قشلاق از آثار تاریخی و مناطق دیدنی این شهرستان است.

برچسب‌ها کوثر تخریب بنای تاریخی میراث فرهنگی اردبیل بنای تاریخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوثر تخریب بنای تاریخی میراث فرهنگی کوثر تخریب بنای تاریخی میراث فرهنگی اردبیل بنای تاریخی میراث فرهنگی آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه