Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان ازشناسایی و ثبت ۱۱۰ هزار هکتار ذخیره گاه جنگلی در این استان خبرداد.

به  گزارش  خبرگزاری  برنا  از  لرستان  ؛  شیرزاد نجفی روز پنجشنبه در چجمع خبرنگاران ، اظهار کرد: در اجرای ماده یک قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی کشور درسال ۹۹ و ۱۴۰۰، تعداد ۸۹ ذخیره گاه جنگلی با مساحت۱۱۰ هزار هکتار در سطح ۱۰ شهرستان استان ایجاد و ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با اشاره به ماده یک و ۵۰ قانون حفاظت و بهره برداری از عرصه های جنگلی، افزود: این تعداد ۸۹ ذخیره گاه جنگلی در محدوده ۱۰ شهرستان با مساحت ۱۱۰ هزار هکتار در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ شناسایی و ثبت شده که استان لرستان در کشور حائز رتبه اول می باشد.

نجفی  به گونه‌های موجود در این ذخیره گاهها که شامل درختان بنه، بادام، ارس، بلوط دار مازو، زیتون، گردو و... می باشند اشاره کرد و گفت: این محدوده های ذخیره گاهی جدید پس از شناسایی و تهیه نقشه و تایید در کمیته فنی اداره کل، در روزنامه‌های کثیرالانتشار آگهی و ابلاغ عمومی شده است.

نجفی تصریح کرد: ذخیره‌گاههای جنگلی قسمتی از جنگل است که به دلیل داشتن گونه‌های نادر جنگلی و یا در خطر انقراض و یا داشتن رویشگاه‌های خاص، با سیم خاردار یا قفس و نظایر آن محصور و محافظت شده تا از انقراض گونه یا تخریب رویشگاه  جلوگیری شود.

او اجرای عملیات اصلاحی، احیایی، بهداشتی، قرق، نهال کاری، بذرکاری، ایجاد آتش بُر و جلوگیری از تخریب و حریق را از جمله اقدامات پیش بینی شده برای حفاظت از ذخیره‌گاههای ارزشمند جنگلی دانست و عنوان کرد: از اوایل انقلاب تا قبل از سال ۹۹ تعداد ۸ فقره ذخیره‌گاه جنگلی با مساحت ۱۵۷۶ در استان شناسایی و ثبت شده بود که در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ این تعداد به ۸۹ فقره با مساحت  ۱۱۰ هزار هکتار رسیده است.

شیرزاد نجفی  تاکید کرد: بیشترین ذخیره گاههای جنگلی استان در شهرستان الیگودرز واقع شده که خوشبختانه با همت و تلاش جهادی و مضاعف پرسنل اداره کل منابع طبیعی شاهد جلوگیری از سیر قهقرایی جنگل های استان و احیای جنگل ها و حفظ ذخایر جنگلی این گونه های مهم و نادر و سایر گونه های جنگلی و کمیاب در استان هستیم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگل محیط زیست منابع طبیعی نجفی ذخیره گاه جنگلی ۱۱۰ هزار هکتار شناسایی و ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۰۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود قلیزاده اظهار کرد: قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد و ما برای بازدید خبرنگاران از این منطقه آماده برگزاری تور رسانه‌ای هستیم.

وی خاطرنشان کرد: درختان جنگلی فندقلوی نمین سالیان سال مورد حفاظت ماموران یگان حفاظت قرار دارد و تصاویر منتشر شده از درختان جنگلی قطع شده مربوط به منطقه سوهای نمین نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: اخیرا تصاویر قطع درختان جنگلی منطقه سوهای نمین در برخی از کانال‌های مجازی با عنوان نابودی درختان جنگلی فندقلو منتشر شده است که بعد از بررسی کارشناسی و پایش منطقه مورد ادعا، مشخص شد هیچ گونه قطع درختان در این منطقه رخ نداده است.

قلیزاده ادامه داد: ادعای قطعی درختان جنگلی و انتشار تصویر هوایی آن از سوی کانال‌های مجازی مربوط به حوزه استحفاظی گیلان است و مربوط به محدوده جنگلی فندقلو در استان اردبیل نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: برای اثبات واقعیت و رد ادعای کانال‌های مجازی مبنی بر قطع گسترده درختان جنگلی آماده برگزاری تور خبری با حضور خبرنگاران هستیم تا وضعیت موجود جنگل فندقلو به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شود.

قلیزاده تصریح کرد: از انتقاد و نقد سازنده رسانه‌ها استقبال می‌کنیم و معتقدیم با نقد سازنده و پویا می‌توان مشکلات و کاستی‌های موجود را برطرف کرد.

وی اظهار کرد: آماده برگزاری تور خبری با حضور خبرنگاران هستیم تا وضعیت موجود جنگل فندقلو به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شود.

کد خبر 6097904

دیگر خبرها

  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • تولد گوزن زرد ایرانی در خرم‌آباد/ کشت و صنعت بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش کشور
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در این استان
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ