Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از وزش بادشدید، احتمال وقوع طوفان لحظه ای ،خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا از روز یکشنبه تا روز سه شنبه  هفته آینده در مناطق شمال شرق و شرق استان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، شکستن درختان کهن‌سال و نهال‌ها، سقوط اشیا از ارتفاع و آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و کاهش دید افقی وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است از حضور در فضای باز بویژه گروه‌های حساس اجتناب کنند و نسبت به مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک توجه لازم را داشته باشند.

این اداره کل همچنین در اطلاعیه دیگری نسبت به کاهش نسبی دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتی گراد ، ایجاد تنش دمایی از اواسط روز یکشنبه تا اواخر روز دوشنبه خبر داد .

این وضعیت برای روز یکشنبه در مناطق شمال شرق و شمال استان و روز دوشنبه در بیشتر مناطق استان و با شدت بیشتری در نیمه شرقی استان فعال خواهد بود.

در این اطلاعیه به کشاورزان، گلخانه داران و مرغداران توصیه شده است نسبت به حفاظت از محصولات کشاورزی در مقابل تنش دمایی ، کنترل دمای گلخانه ها و مراغداریها ، مدیریت بهینه در مصرف حامل های انرژی توجه لازم را داشته باشند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی به نسبت پایدار تا اوایل هفته آینده بر روی استان است افزود: وضعیت جوی در بیشتر مناطق به‌صورت صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

محمد رضا رفیعی افزود: غبار محلی در مناطق مرکزی و صنعتی استان به کاهش دید و کیفیت هوا منجر می‌شود.

رفیعی ادامه داد: دمای هوا بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان برای کلانشهر اصفهان در روز جمعه ( فردا ) هوای صاف تا کمی ابری و غبارمحلی گاهی وزش باد به نسبت شدید و برای روز شنبه هوای صاف تا کمی ابری و غبارمحلی گاهی وزش باد پیش بینی کرد.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا اصفهان سازمان هواشناسی پروندهٔ خبری کنکور ۱۴۰۱ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا اصفهان سازمان هواشناسی تغییرات آب و هوا اصفهان سازمان هواشناسی هواشناسی اصفهان پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۰۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

سازمان هواشناسی کشور از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در برخی استان‌ها طی ۲ روز آینده خبر داد.   به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده و آورده است: « براساس این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در استان خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.   براین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.   از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.   به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان