Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشد تقاضای مصرف برق در روزهای اخیر و پیش‌بینی پایداری و افزایش دمای هوا در نقاط مختلف کشور، مدیران صنعت برق را شبانه به مرکز راهبری شبکه برق کشاند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آمار شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد که شیب نمودار رشد تقاضای مصرف برق در روزهای اخیر تند‌تر شده و مرز 66 هزار مگاواتی را پشت سر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته تقاضای مصرف برق به بالاترین رقم در سال جاری یعنی 66 هزار و 540 مگاوات رسید که نسبت به زمان مشابه سال قبل، رشدی 3 درصدی داشت.

در لحظه ثبت پیک مصرف برق در روز گذشته (ساعت 15 و 22 دقیقه) با کمک پیک‌سایی (جابه‌جایی بار) 8 هزار و 596 مگاواتی، پیک مصرف برق به میزان 57 هزار و 944 مگاوات به ثبت رسید.

رشد تقاضای مصرف برق در روزهای اخیر و پیش‌بینی پایداری و افزایش دمای هوا در نقاط مختلف کشور، مدیران صنعت برق را شبانه به مرکز راهبری شبکه برق کشاند.

در شامگاه سه‌شنبه (هفتم تیرماه) مرکز پایش صنعت برق میزبان جلسه شبانه معاون برق و انرژی وزارت نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر با شرکت های برق منطقه ای و توزیع نیروی برق سراسر کشور بود.

در این جلسه، همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی سهم بخش روشنایی از پیک و مصرف انرژی در کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز پیک به نزدیکی رکورد سال گذشته رسید و احتمالا با توجه به تداوم  گرمای هوا، شاهد شکست رکورد پیک خواهیم بود که نیاز به تلاش  و هماهنگی را بیش از گذشته نشان می دهد .

همچنین حمیدرضا پیرپیران، معاون هماهنگی توزیع توانیر نیز به ارائه گزارشی از برنامه های مدیریت بار در بخش توزیع پرداخت و خاطرنشان کرد: به برخی از  اهداف به ویژه در بخش اداری دست یافته ایم اما همچنان پتانسیل مدیریت مصرف در این بخش وجود دارد.

در این‌نشست، مسعود صادقی، مدیر کل مهندسی و راهبری معاونت توزیع توانیر نیز سهم روشنایی ها در مصرف انرژی را یکهزار و 35 مگاوات عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: تاکنون با انجام برنامه های مدیریت بار و تعدیل روشنایی معابر، 325 مگاوات از این میزان کاهش یافته است.

در این نشست همچنین شرکت های توزیع برق به طور میدانی  از روند اجرای برنامه تعدیل روشنایی معابر و تاثیر آن در کاهش پیک بار شبانه ، به طور میدانی گزارش دادند.

این 10درصدِ دردسرساز/ قبوض برق چندمیلیونی برای لاکچری‌نشین‌ها در راه است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: توانیر صنعت برق ایران توانیر صنعت برق ایران تقاضای مصرف برق مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۰۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود

مسئول کارگروه ساماندهی مُد و لباس کشور در سفر یک روزه به مشهد مقدس در جلسات متعدد با مسئولان فرهنگی، شهری و دانشگاهی استان خراسان رضوی دیدار کرد که در نتیجه این جلسات تصمیمات مهمی برای ساماندهی مُد و پوشاک استان اتخاذ شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدمجید امامی مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با مهم ارزیابی کردن برگزاری جلسه کارگروه مد و لباس استان خراسان رضوی گفت: در این جلسه مقرر شد بخشی از فرآیندهای نظارت بر توزیع پوشاک و تبلیغات فضای مجازی به استان‌ها واگذار شود و کنش‌گران مردمی و ناظران امین از این پس در این فرایندها فعالیت منسجم‌تری داشته باشند.

در دیدار مسئول کارگروه ساماندهی مُد و لباس کشور با معاون فرهنگی شهرداری مشهد نیز، بررسی‌های لازم برای تأسیس و بازگشایی بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب انجام شد و این مرکز به زودی به همت شهرداری مشهد و ستاد حجاب و عفاف استان خراسان رضوی افتتاح می‌شود.

در این سفر سیدمجید امامی با رئیس و معاونین دانشگاه فردوسی مشهد دیدار و بر "توسعه فعالیت‌های این دانشگاه در عرصه مد و سبک پوشش دانشجویی" تأکید کرد.

نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب

برگزاری جشنواره بزرگ طراحی لباس دخترانهمسئول کارگروه ساماندهی مُد و لباس کشور و مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی در جلسه‌ای، آخرین اقدامات برای برگزاری "جشنواره بزرگ طراحی لباس دخترانه" را بررسی کردند. قرار است این جشنواره در آینده‌ای نزدیک با پیگیری و همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شود.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور همچنین در سفر یک روزه خود به مشهد مقدس که تا بامداد امروز ادامه داشت، در طرح طوبی ویژه توانمندسازی تبلیغ و ترویج زیست عفیفانه طی سخنانی بر "ظرفیت‌ها و لزوم مردمی‌سازی اقدامات و برنامه‌ها در عرصه ساماندهی مد و لباس ایرانی اسلامی" تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • معدوم شدن بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیریت استان و مدیران ارشد کشور است
  • بیشترین بارش‌های شبانه‌روز گذشته در کدام مناطق کرمان بود؟
  • فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی
  • رشد چشمگیر احداث نیروگاه های خورشیدی در استان سمنان
  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور