Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابلو شهید ترور «سید عبدالکریم مخبر» با حضور شهردار و جمعی از مدیران شهری منطقه ۱۴، در محل سکونت خانواده این شهیدسرافراز در دارالمومنین تهران رونمایی شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایران اکونومیست از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴؛ محمدامین سالاری پور شهردار منطقه ۱۴ در این مراسم با بیان اینکه ترور و کشتار صدها روحانی توسط ایادی استکبار جهانی، موید تلاش نقش پر اهمیت روحانیت در انقلاب اسلامی  است، گفت: شهید مخبر حلقه ای دیگر از سلسله پر شکوه شهیدان روحانیت و سندی دیگر بر بطلان دعاوی ضد انقلاب بود و شهادتش نیز چون زندگی اش، خون دیگری در رگ‌های اسلام و انقلاب جاری و آن را جلا و استحکام بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن ادای احترام به خانواده شهید مخبر، بر اجرای فعالیت ها در راستای زنده نگه داشتن مکتب شهدا و شهید سلیمانی و تداوم راه روشن و نورانی  انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد.

شهید سید عبدالکریم مخبر در سال ۱۳۰۵ در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود. از همان اوان کودکی شیفته اسلام و تحصیل علوم دینی بود و تحصیل علوم دینی را در شهر قم و محضر اساتید بزرگی چون آیت الله حاج سید محمد تقی خوانساری و آیت الله بروجردی فرا گرفت.

با ورود به تهران فعالیت‌های اجتماعی و مبارزاتی او ابعادی تازه یافت و پیوندی نزدیک با شهید نواب صفوی و فدائیان اسلام برقرار کرد. در خرداد ۱۳۴۲ به ندای امام امت لبیک گفت و از سازماندهان قیام خونبار ۱۵ خرداد شد.

همه ساله منزل شهید مخبر از دهم تا ۲۸ صفر شاهد مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) بود. بیست و پنجم آذر ۱۳۶۰ نیز طبق معمول هر ساله جمعیت عزاداران و سوگواران حسینی در منزل وی اجتماع کرده و مهیای برگزاری مراسم بودند. یکی از تروریست‌های منافق به بهانه‌ای شهید مخبر را که سرگرم پذیرایی از جمعیت عزادار بود را به سر کوچه می‌کشاند و با شلیک یک گلوله دست پلید خود را به خون پاک و مطهر او آغشته می‌کند و این عالم متقی در اربعین جد بزرگوارش در کنار خیمه حسینی به لقاء الله می‌پیوندد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: انقلاب اسلامی ایران ، شهرداری تهران ، شهید

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران شهرداری تهران شهید شهید مخبر منطقه ۱۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۰۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام حسن پورعلی در مراسم بزرگداشت روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی که در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله ارومیه برگزار شد، با تبریک روز معلم گفت: روز معلم یکی از رویدادهای مهم و ارزشمند است که از زحمات و تلاش‌های معلمان تجلیل می شود و معلمان نقش بسیار مهمی در جامعه دارند؛ آن‌ها افرادی هستند که نه‌تنها دانش را به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند، بلکه موجب شکوفایی استعدادها و رشد فردی آن‌ها نیز می‌شوند. این روز فرصت مناسبی برای قدردانی از معلمان است.

وی با اشاره به شخصیت آیت‌الله مطهری افزود: آیت‌الله مطهری یکی از شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار در تاریخ ایران معاصر و یک عالم، فیلسوف، و سیاستمدار بود که با دانش و عقایدش تأثیر فراوانی بر جامعه و فرهنگ ایران گذاشت. شهید مطهری با داشتن دیدگاه‌های فراگیر و اندیشه‌های عمیق، به گسترش فرهنگ علمی و دینی در ایران کمک کرد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ارومیه خاطرنشان کرد: آیت‌الله مطهری با داشتن دیدگاه‌های ترکیبی از دین و علم، سعی کرد تا تطابق و هماهنگی بین این دو را ترویج کند و او همچنین در زمینه سیاست نیز فعالیت داشت و نقش مهمی در دوران انقلاب اسلامی ایران ایفا کرد.

وی در ادامه با تبریک هفته عقیدتی سیاسی تصریح کرد: هفته عقیدتی، سیاسی بهترین فرصت برای تبیین ارزش های انقلابی و ترویج فرهنگ تعلیم و تربیت دینی است.

حجت الاسلام پورعلی ادامه داد: فرهنگ اسلامی به عنوان بالاترین جایگاه در عرصه علم و تربیت، در سپاه پاسداران نهادینه شده و این نهاد انقلابی با این رویکرد مقدس از ارزش های انقلاب اسلامی در کشور و منطقه صیانت می کند.

وی یادآور شد: وظیفه اصلی سپاه پاسداران به عنوان یکی از نیروهای مسلح کشور، صیانت از انقلاب اسلامی است و به همین دلیل مسائل اعتقادی و معارف اسلامی اولویت تمام برنامه های این نهاد انقلابی قرار دارد.

‌مسئول تعلیم و تربیت سپاه ارومیه در پایان به خطاب به طلاب گفت: با توجه به اهمیت این هفته، بهتر است که همگی به ترویج اندیشه‌های موضوعی و ارتقای اهمیت آنها ،در جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم. امیدوارم این هفته، برای همه‌ی ما فرصتی باشد برای بررسی عمیق‌تر ارزش‌ها و عقاید سیاسی و انسانی که ما را به یک جامعه بهتر هدایت می‌کنند.

 

 

دیگر خبرها

  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • دشمنانی که به دنبال ناامیدی مردم ایران بوند در حال نابودی هستند
  • از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران
  • اسم رمز ترور؛ «قم» را به خاک و خون می کشیم
  • اسم رمز ؛ «قم» را به خاک و خون می کشیم
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیل درباره ترور یک نیروی وابسته به سپاه
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • سپاه، صلح طلب اما جنگ بلد، مقتدر ولی مظلوم
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران