Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@07:57:16 GMT

ثبت اولین مورد آبله میمونی در ترکیه

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۰۲۸۳

ثبت اولین مورد آبله میمونی در ترکیه

وزیر بهداشت ترکیه از ثبت اولین مورد آبله میمونی در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه امروز پنجشنبه در توییتی اعلام کرد که اولین مورد آبله میمونی در این کشور به ثبت رسید.

وی افزود: این بیمار ۳۷ ساله نقص سیستم ایمنی دارد و تحت مراقبتهای ویژه قرار گرفته است. افرادی که با او در تماس بودند تحت معاینه و آزمایش قرار گرفتند و مورد دیگری پیدا نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیماری از طریق تنفسی منتقل نمی شود بلکه از طریق تماس فیزیکی نزدیک منتقل می شود.

آبله میمونی یک بیماری ویروسی که باعث علائم شبه آنفولانزا و ضایعات پوستی می‌شود و عمدتاً در مردان  همجنسباز، شیوع پیدا کرده است؛ آبله میمونی عمدتاً در آفریقا شایع بوده و در سال جاری تقریباً ۱۵۰۰ مورد ابتلا و ۷۰ مورد مرگ در آفریقای مرکزی گزارش شده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت ترکیه آفریقای مرکزی بهداشت ترکیه آنفولانزا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت آبله میمونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۰۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در سفر به ریاض، پایتخت عربستان سعودی در روزهای ۲۸ تا ۲۹ آوریل، قرار است به ابتکارات آنکارا برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین ادامه دهد.

منابع دیپلماتیک ترکیه در این خصوص اعلام کردند که فیدان یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در ریاض با اعضای گروه تماس تشکیل شده از سوی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برای پایان دادن به کشتار مردم مظلوم غزه و تضمین صلح دائمی دیدار و گفتگوخواهد کرد.

به گفته این منابع قرار است گروه تماس با وزرای خارجه کشورهای غربی نیز دیدار کند.

گفته می‌ شود وزیر امور خارجه ترکیه در ریاض دیدارهای دوجانبه ای نیز خواهد داشت و محور گفتگوها هم آخرین وضعیت تحولات در نوار غزه خواهد بود.

کد خبر 6090379

دیگر خبرها

  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • رویای گولر: اولین بازیکن ترک قهرمان چمپیونزلیگ
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • افزایش ۵ هزارمگاواتی ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره