Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته عضو شورای اسلامی شهر قم شنیده شده سگ های ولگرد از مناطق دیگر در اطراف قم رهاسازی می شود به همین علت جمعیت سگ های ولگرد در قم افزایش پیدا کرده است و حامیان نگهداری سگ ها در منازل کار را برای جمع آوری سگ ها سخت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا در روزهای گذشته گذشته خبر تلخ پاره شدن گلوی یک کودک ۴ ساله توسط چند قلاده سگ که باعث مرگ کودک شد منتشر شد خبر ناراحت کننده که قلب هر انسانی را به درد می آورد، طبق دستوری قضایی دادستان استان، مدیریت پسماند شهرداری قم مسئول مستقیم در جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و دیگر حیوانات ناقل بیماری به انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قانون لازم برای جمع آوری سگ‌های ولگرد و قلاده‌دار کردن سگ‌های دارای صاحب وجود دارد، اما به نظر می‌رسد باید در زمینه اجرا بهتر عمل شود؛ مدیریت پسماند نمی‌تواند وارد محدوده‌های شخصی شود و لازم است در این خصوص نیروی انتظامی وارد عمل شود.

تعداد سگ‌های ولگرد در کشور روز به روز در حال افزایش است و این مهمانان ناخوانده حیات وحش ایران، به یکی از اصلی‌ترین معضلات برای گونه‌های ارزشمند حیات وحش و همچنین سلامت شهروندان تبدیل شده‌اند. عقیم کردن، واکسیناسیون، جمع‌آوری و نگهداری سگ‌ها توسط سازمان‌های مسئول و ممنوعیت غذارسانی به آن‌ها از جمله مواردی است که کارشناسان محیط زیست برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد همواره به آن تأکید کرده‌اند.

به گفته یکی از کارشناسان شهری حمایت های نابجا و جو سازی رسانه ای طرفداران نگهداری سگ در محیط شهری و منازل باعث شده که شهرداری در جمع آوری سگ ها محتاط تر عمل کنند

سید مجتبی سبحانی عضور شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: سازمان پسماند شهرداری قم وظیفه جمع آوری سگ ها را دارد و این مسئله به خوبی در حال انجام است بعد از جمع آوری ، سگ ها را در مراکزی که دارد نگهداری می کند و در محل هایی که سگ زیاد است تله گذاری انجام می دهد و سگ ها را بعد از گیر کردن در تله ها به مراکز مورد نظر انتقال می دهد و به هیچ عنوان کشتار و معدوم سازی سگ های ولگرد در دستور کار نیست و سگ ها زنده گیری می شوند.


سبحانی ادامه داد: بعد از اینکه سگ های ولگرد جمع آوری شد سگ هایی که ارزشمند هستند و می توانند مورد استفاده قرار گیرند به مراکز  مورد نیاز مانند دامداری ها فرستاده می شوند و سگ هایی هم که ارزش کاری ندارند در مراکز نگهداری باقی می مانند تا به طور طبیعی عمرشان به پایان برسد.

وی با اشاره به اینکه برخی از حامیان حیوانات در این زمینه افراطی عمل می کنند گفت: گروه های مردم نهاد مختلف وجود دارند که به شدت از حیوانات حمایت می کنند و مخالف جمع آوری حیوانات از جمله سگ ها هستند و موافق زندگی سگ ها در داخل شهرها و منازل هستند  و سازمان پسماند شهرداری توسط این گروه ها تحت فشار قرار می گیرند.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: طبق برخی از شنیده ها از مناطق دیگر سگ ها را اطراف قم رها می کنند به همین دلیل است که مدتی است با وجود جمع آوری سگ های ولگرد همچنان جمعیت این سگ ها در قم زیاد است.

سبحانی گفت: از طرفی اگر دقت در تفکیک زباله ها در مبدا وجود نداشته باشد حیواناتی مانند موش، سگ و گربه در سطح شهر افزایش پیدا می کنند زیرا بستر برای تامین غذا برایشان داخل کیسه های زباله فراهم می شوند مدیریت پسماند شهرداری قم به سمت تفکیک اصولی زباله حرکت کرده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پسماند شهرداری جمع آوری سگ ها سگ های ولگرد نگهداری سگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۰۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت

استاندار گیلان از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان دیگر به رفع مشکلات پسماند گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار استان ها خبرگزاری دانشجو، اسدالله عباسی در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت در سالن اجتماعات شهرداری رشت از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان دیگر به مشکلات پسماند گیلان خبر داد و اظهار کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب رشت در دست انجام و عملیات اجرایی در منطقه فخب و‌ سیاه اسطلخ با سرعت خوبی در دست احداث است.

 وی با بیان اینکه آرامش خوبی در شهر رشت در ۲ سال گذشته حاکم است، گفت: همدلی و وحدت بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند و چند سالی آرامش خوبی در سطح شهر رشت حاکم است لذا انتظار دارم این همدلی و وحدت ادامه‌دار باشد.

 استاندار گیلان با تأکید بر تسریع در روند احداث تقاطع غیر همسطح در ۵ نقطه شهر رشت گفت: احداث تقاطع غیر همسطح در پنج نقطه رشت یک اقدام جهادی و خوب بود که بخش اعظمی از مشکلات ترافیک در رشت را برطرف کرده و‌ دولت هم در کنار شهرداری است.

 عباسی با بیان اینکه در خصوص معضل ترافیک در برخی دیگر نقاط رشت باید اقدامی عاجل اتخاذ شود، افزود: در خصوص ترافیک در منطقه مصلی و چند نقطه دیگر باید اقداماتی انجام شود زیرا مردم لایق ارایه بهترین خدمات هستند.

 وی با بیان اینکه دولت در کنار شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر رشت است و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند، تصریح کرد: در خصوص کنار گذرهای شهر رشت و خصوصاً مسکن مهر رشت باید کارهای کارشناسی انجام شود

 استاندار گیلان با تأکید بر اجرای درست طرح تفضیلی شهر رشت بیان کرد: طرح تفضیلی رشت نقش مهمی در توسعه شهری دارد که اگر درست تحقق پیدا کند می‌تواند بخش قابل توجه‌ای از مشکلات را برطرف کند.

 عباسی با ابراز خرسندی از الکترونیکی بودن خدمات شهری افزود: الکترونیکی کردن خدمات شهروندی در رشت بسیار به کاهش ازدحام در ادارات و در نتیجه کاهش ترافیک کمک می‌کند.

 وی با اشاره به انجام لایروبی رودخانه‌ها در شهر رشت گفت: بخشی از آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت مربوط به آب‌های سطحی و فاضلاب خانگی بوده که طرح‌ها در این ارتباط نیز آغاز شده ضمن اینکه لایروبی در پنج نقطه این رودخانه‌ها از سوی شهرداری رشت در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند
  • ۵۰ میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت
  • سارقان خودرو را همراه کودک ربودند