Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@14:13:46 GMT

خطرات «وبا» برای کودکان را جدی بگیرید

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۰۵۸۸

خطرات «وبا» برای کودکان را جدی بگیرید

 

دکتر کیقباد قدیری با اشاره به خطرات بیماری وبا برای کودکان، گفت: کودکان با توجه به سطح ایمنی ضعیف جزو گروه های در معرض خطر این بیماری هستند.

وی با بیان اینکه این بیماری به ندرت در کودکان زیر دو سال رخ می دهد، گفت: این کودکان با توجه به اینکه بخشی از تغذیه شان از شیر مادر است و با توجه به پروتکسین موجود در شیر تا حدی محافظت در برابر این بیماری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته ابتلا این کودکان به بیماری وبا هم وجود دارد و ممکن است در برخی موارد هم شدید شود.

قدیری گفت: برای سایر کودکان بیماری وبا با خطرات جدی همراه است و از دست دادن یکباره آب بر اثر وبا می تواند بیماران را در معرض خطر جدی قرار دهد.

این فوق تخصص عفونی کودکان با اشاره به نقش موثر کودکان در انتقال بیماری وبا گفت: با توجه به اینکه عمده کودکان بهداشت فردی را آنطور که باید رعایت نمی کنند، احتمال ابتلای آنها به وبا و انتقال بیماری توسط آنها به سایر افراد بسیار زیاد است، بنابراین والدین باید مراقبت بیشتری از آنها داشته باشند.

قدیری گفت: بسیار مهم است که به کودکان آموزش داده شود که حتما پیش از مصرف هر نوع خوراکی و یا نوشیدنی دست های خود را با آب و صابون با دقت بشویند. همچنین باید به کودکان آموزش داد که از خوردن هر نوع سبزی و میوه نشسته به طور جد خودداری کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص خرید خوراکی از دستفروشان هم هشدار داد و افزود: والدین نباید اجازه خرید و مصرف هر نوع خوراکی فاقد بسته بندی بهداشتی را به فرزندان خود بدهند.

قدیری در ادامه با بیان اینکه نشانه بارز بیماری وبا درکودکان اسهال شدید است، گفت: وبا در تمامی افراد با اسهال شدید خود را نشان می دهد و با توجه به خطراتی که کم آبی برای کودکان دارد، به محض مشاهده این علامت افراد و بویژه کودکان باید به مراکز درمانی منتقل شوند.

وی با تاکید بر لزوم جبران هرچه سریعتر مایعات برای فرد مبتلا گفت: بهترین مایع برای جبران آب از دست رفته، استفاده از محلول ORS است و والدین باید سریعا این مایع را به کودکان مبتلا بدهند.

این فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان با اشاره به کشنده بودن بیماری وبا در صورت عدم درمان به موقع و از دست رفتن آب بدن، از والدین خواست که علامت اسهال در کودکان را جدی گرفته وحتما به پزشک مراجعه کنند و در این مدت هم مایعات زیاد به کودک بدهند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور بیماری وبا کودکان حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۰۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات

به گزارش همشهری آنلاین، علی محمد مختاری در این باره گفت: افزایش شهرنشینی و رشد جمعیت در کلان شهرهایی نظیر تهران و وجود آلودگی‌های زیست محیطی در این کلان شهرها، نیاز به فضای سبز و گسترش آن را به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در کاهش آلاینده ها مطرح می کند.

او افزود: آفات و بیماریها یکی از عوامل خسارت برای فضای سبز شهری هستند که در صورت عدم کنترل می توانند سالانه خسارت جبران ناپذیری را وارد سازند. از این رو یکی از مسائل پر اهمیت در حوزه نگهداری و حفظ فضای سبز شهری حفاظت از گیاهان در برابر خسارت آفات و بیماریها است که یکی از چالش های حائز اهمیت برای دست اندرکاران فضای سبز شهری است. سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران در راستای حفاظت از محیط زیست و درختان در برابر آفات و بیماریهای موجود ، اقدام به انجام مدیریت تلفیقی با آفات و بیماریها (IPM) نموده که مقابله با آفات و بیماریها تنها از طریق مبارزه تلفیقی و مکانیکی و بیولوژیکی انجام می پذیرد و در موارد حساس از سموم گیاهی استفاده می‌شود که برای عموم شهروندان و محیط زیست مضر نباشد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با تاکید بر اینکه سال های اخیر به دلیل افزایش بیماریهای ناشی از آلودگی‌ها، گرم شدن کره زمین، نبود زمستان های سرد تا حد زیادی بیماری های موجود در فضای سبز را افزایش داده است، ادامه داد: بیماری‌های مهمی همچون سفیدک ها، شانکرها و آفاتی همانند سفید بالک، سوسک برگ خوار نارون پسیل، زیتون سوسک چوبخوار و پوستخوار، شته و.... در این کلان شهر شیوع یافته اند که با انجام اقدامات تلفیقی مهار و تحت کنترل قرار می‌گیرند.

مختاری در ادامه برخی از آفات و بیماریهای شایع در فضای سبز شهر تهران را معرفی کرد و گفت: سفید بالک ها علائمی در زیر برگها و اطراف رگبرگها گیاه میزبان (توت زیتون) هستند و از شیره گیاه مکیده و از خود ماده چسبناک عسلک بجا می گذارند.

کد خبر 848607 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها فضای سبز شهردارى تهران تهران بوستان

دیگر خبرها

  • درمان بیماری‌های صرع و تشنج کودکان در ایران
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید
  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود