Web Analytics Made Easy - Statcounter

امکان بیمه فراگیر تامین اجتماعی برای کلیه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و لحاظ شدن دوران تحصیلی به عنوان سابقه بیمه براساس تفاهم نامه میان معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی ایجاد شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایران اکونومیست از وبدا،  حمیدرضا اشراقی مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت در این زمینه اظهار داشت: در راستای پیگیری و بستر سازی هر چه بهتر تسهیلات رفاهی برای جامعه دانشجویی دانشگاه‌ های علوم پزشکی کشور برآن شدیم تا پوشش بیمه تامین اجتماعی را برای دانشجویان و به صورت فراگیر فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سازمان تامین اجتماعی و در راستای سیاست‌ های کلی رفاه و تامین اجتماعی، زیرساخت و بستر لازم برای بیمه دانشجویی ایجاد شده و امکان استفاده این پوشش برای کلیه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز فراهم شده است.

این مسوولان امور دانشجویی وزارت بهداشت همچنین اظهار داشت: به دنبال برگزاری جلسات کارشناسی و با تایید مراجع ذی ربط در وزارت بهداشت، کلیات این موضوع در قالب یک تفاهم‌نامه مابین سازمان تامین اجتماعی و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مورد تایید قرار گرفت.

اشراقی تصریح کرد: این تفاهم‌نامه این امکان را به دانشجویان خواهد داد تا همزمان با دوران تحصیلی خود در رشته‌های مختلف علوم پزشکی که بین ۴ تا بیش از ۱۰ سال می‌تواند به طول بینجامد، بستری فراهم شود تا دانشجویانی بتوانند با پرداخت حق بیمه دانشجویی از خدمات ۱۸ گانه سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند.

وی در خصوص موضوعات مطرح شده در این تفاهم‌نامه، ادامه داد: بر اساس آن‌چه در این تفاهم‌نامه دیده شده، دانشجویانی که تحت تکفل پدر و مادر خود هستند و بیمه شده تبعی از نظر سازمان تامین اجتماعی تعریف می‌شوند، می‌توانند هزینه حق بیمه درمانی را پرداخت نکنند و مانند گذشته از بیمه درمانی والدین خود استفاده کنند و تنها حق بیمه سنوات، بازنشستگی و از کار افتادگی را پرداخت کنند تا تمامی دوران تحصیل برای این عزیزان به نوعی سابقه بیمه محسوب شود.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین بیمه‌ای تامین اجتماعی در ۳ سطح، پرداخت حق بیمه برای دانشجویان  برابر با ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد محاسبه می‌شود که سهم پرداخت دولت نیز معادل دو درصد خواهد بود که در مجموع این مبلغ حدودا بین ۵۱۵ تا ۷۲۰ هزار تومان را در سه سطح شامل می‌شود.

اشراقی خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و علاقمند جهت ثبت‌نام و دریافت پوشش بیمه تامین اجتماعی، اضافه کرد: دانشجویان به هیچ عنوان برای انجام امور بیمه خود نیاز به مراجعه حضوری در دفاتر و شعب تامین اجتماعی در شهر و استان خود ندارند و از طریق درگاه تامین اجتماعی می‌توانند روند اداری کار را دنبال کنند. به واقع درگاه‌های تامین اجتماعی در سازمان مرکزی و ادارات استانی تامین جهت انجام روند ثبت نام و پرداخت حق بیمه دانشجویی دیده شده است و به زودی این درگاه از طریق روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت(مفدا) نیز در اختیار دانشجویان عزیز قرار داده خواهد شد.

وی افزود: یکی دیگر از موارد مورد تفاهم، ارائه امکانات و ابزارهای رسانه‌ای و فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به همکاران سازمان تامین اجتماعی است تا از این ظرفیت جهت پوشش اخبار و بیان موضوعات مهم در حوزه بیمه دانشجویی استفاده کنند.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت در پاسخ به این سووال که آیا هم اکنون دانشجویان می‌توانند برای ثبت‌نام پوشش بیمه تامین اجتماعی اقدام کنند؟ گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های کار انجام شده است و دانشجویان می‌توانند وارد "درگاه تامین اجتماعی" شده و گزینه "بیمه دانشجویی" را انتخاب و ثبت نام کنند و هزینه مورد نظر را بر اساس خدمتی که می‌خواهند دریافت کنند واریز نمایند. در آینده نزدیک این درگاه در سایت مفدا ایجاد خواهد شد.

اشراقی، امنیت بیمه‌ای را مهمترین شاخصه این تفاهم‌نامه دانست و گفت: استفاده دانشجویان از این امکان، فرصتی است که همزمان با شرایط تحصیل به وی کمک ‌می‌کند تا سال‌های تحصیل را به دوران سابقه بیمه‌ای اضافه کند و رفاه و امنیت بیمه‌ای خود و سایر اعضای خانواده را ارتقا دهد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سلامت ، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، بهداشت و سلامت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت سازمان تامین اجتماعی تفاهم نامه علوم پزشکی بیمه دانشجویی حق بیمه بیمه ای ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۰۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب،بهرام بنده یزدانی روز شنبه در آیین آغاز کار ساخت مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیای شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه در دوره های پیش سهمیه مناسبی برای استخدامی نیروهای بهداشت و درمان در نظر گرفته نشد و این بخش با مشکل مواجه بود.

وی افزود: رایزنی‌ها برای استخدام جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است تا سهمیه مناسبی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی باشد.

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بیان کرد: مسیر قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران، ۹۰۰ نفر در سال گذشته را شامل شد و این خود کمک بزرگی به امنیت شغلی کارکنان و وضعیت کیفی شاخص های استخدامی منابع انسانی کرد.

وی اضافه کرد: رایزنی های لازم برای استفاده از این ظرفیت جدید استخدامی که به زودی اعلام رسمی می شود در مدیریت منابع انسانی وزارتخانه در حال انجام است.

هزینه کرد بی‌سابقه دولت سیزدهم در خرید تجهیزات پزشکی

بنده یزدانی در ادامه اضافه کرد: هزینه های کلانی در بحث خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم انجام شده که اختصاص هفت میلیون و ۳۰۰ هزار یورو تجهیزات به خراسان شمالی از این موارد است.

وی افزود: اعتبارهای بیشتری برای بخش درمان خراسان شمالی در دور سوم سفرهای مسئولان وزارتخانه به این استان اختصاص می‌یابد.

۹ طرح درمانی، آموزشی و رفاهی امروز (شنبه) با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان‌های خراسان شمالی راه اندازی و کلنگ زنی شد.

طرح های راه اندازی شده شامل بخش «ام آر آی» و «سی تی اسکن» بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد، بخش دیالیز رازوجرگلان، بخش دیالیز فاروج، بخش «وی آی پی» بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان، مرکز تصویربرداری دیجیتال و همراه سرای بیمارستان امام علی (ع) بجنورد است.

طرح های کلنگ زنی نیز شامل مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیاء شیروان و طرح توسعه بیمارستان جاجرم است.

شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری خاور بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی