Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@07:29:42 GMT

مراسم سالگرد شهادت امام جواد در ورامین برگزار شد

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۰۷۴۲

مراسم سالگرد شهادت امام جواد در ورامین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت جواد الائمه(ع) ظهر امروز در مصلی صاحب الزمان(عج) ورامین با حضور عاشقان و دلسوزان مکتب اهل بیت علیهم السلام برگزار شد.

حجت الاسلام حسنی معاون حوزه علمیه امام صادق(ع) ورامین طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: امام جواد علیه السلام با آنکه در سن نوجوانی به امامت رسیدند اما تنها در یک جلسه در ایام حج سی هزار سوال را پاسخ دادند که باعث شگفتی همگان شد و دشمنان فهمیدند امامت یک امر و از طریق الهی است و سن و سال ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به در پیش بودن ماه ذی الحجه و دهه ولایت و امامت افزود: مسئله غدیر را در پیش داریم و باید مثل ماه محرم، ویژه به استقبال آن برویم. امام شناسی در غدیر از اصول ما است که باید با تبیین آن برای شناخت این جایگاه قدم برداریم.

معاون حوزه علمیه امام صادق(ع) ورامین بیان کرد: در  سیره و سبک زندگی حضرت جواد(ع) درس‌های فراوانی برای الگو و مدد گرفتن وجود دارد و مظلومیت و سبک زندگی ایشان مانند تکبر زدایی، دوری از اشرافیت و تجملات، همراهی با محرومین و نیازمندان، تقوای الهی و توجه به امور خیر مسلمانان و غیره از شاخص های ایشان است.

حجت الاسلام حسنی با انتقاد از برخی رفتارهای اجتماعی که منجر به مشکلاتی جدی برای مردم شده است گفت: متاسفانه برخی از مردم  به فکر دیگران نیستند و برخی موجران با چند برابر کردن اجاره خانه باعث گرفتاری همنوعان خود شده اند که این رفتارها برخاسته از خود ما است که باید با تأسی از اهل بیت علیهم السلام تجدید نظر داشته باشیم.

لازم به ذکر است پس از پایان این مراسم، عزاداران بصورت دسته عزاداری با پیاده روی به سوی گلزار شهدای سید فتح الله حرکت کردند و در پایان با سینه زنی به ساحت مقدس امام زمان(عج) ابراز ارادت کردند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: حوزه علمیه امام صادق ع ورامین شهادت امام جواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۰۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای روستای ثانی آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، همزمان با سالروز شهادت امام صادق علیه السلام مراسم یادمان شهدای روستای ثانی آباد دهستان میانکوه شهرستان مهریز برگزار شد.


در این مراسم حجت الاسلام کریمی از راویان دفاع مقدس با اشاره به سالروز شهادت امام صادق علیه السلام به ذکر فضائل و مناقب اهل بیت علیهم السلام پرداخت و با بیان عظمت شیعیان، رشادت و از خود گذشتگی و جانفشانی و توکل بر خداوند و توسل به اهل البیت علیه السلام را از ویژگی‌های خاص شهدا بیان نمود. 


روستای ثانی آباد در طول هشت سال دفاع مقدس ۱۷ شهید تقدیم انقلاب نموده که قبور مطهر ۳تن از این شهدا در این روستا قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدای روستای ثانی آباد
  • آئین تجلیل از خانواده معظم ۲۰شهید روحانی و طلبه ورامین️ برگزار شد
  • عزاداری ورامینی‌ها در سالروز شهادت امام صادق (ع) + فیلم
  • برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر
  • سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب جعفری
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • تشییع باشکوه پیکر شهید معلم در ورامین برگزار می شود
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله مرتضی مطهری برگزار شد + عکس
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع)