Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کمپین کاملاً جدید فیشینگ که از نرم افزار چت بات سو استفاده می‌کند توسط شرکت امنیت سایبری SpiderLabs کشف شد. محققان توضیح دادند که هدف از این کمپین به دست آوردن اعتبار فیس بوک افراد و سایر اطلاعات شخصی آن‌ها است.

شیوه کار اینگونه است که در ابتدا، قربانی ایمیلی دریافت می‌کند که وانمود می‌کند از فیس‌بوک است و ادعا می‌کند که صفحه آن فرد استاندارد‌های سایت را نقض می‌کند و ظرف ۴۸ ساعت بسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ایمیل همچنین دارای یک پیوند "تجدیدنظر" است که ظاهرا به قربانی این فرصت را می‌دهد تا درخواست تجدیدنظر کند.

خوشبختانه، محتوای ایمیل حاوی چند پرچم قرمز است که باید به کاربران کمک کند پیام را تقلبی تشخیص دهند.

البته خوشبختانه افراد آگاه با مقوله امنیت سایبری، به راحتی می‌توانند تشخیص دهند که این ایمیل، جعلی است. به عنوان مثال، چند اشتباه املایی و دستوری در متن پیام وجود دارد و نام گیرنده به عنوان «مسائل خط‌مشی» ظاهر می‌شود.

اگر قربانی پیوند "درخواست تجدیدنظر" را باز کند، به یک ربات چت مسنجر منتقل می‌شود (احتمالا برای دور زدن سرویس امنیتی ایمیل‌ها از این روش استفاده شده است)، که با ادامه دادن، کاربر داده‌های خود را به مهاجمان تقدیم می‌کند.

بیشتر بخوانید

چرا سهم همه پیام‌رسان‌های داخلی اندازه یک پیام‌رسان خارجی نیست؟ باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هک اطلاعات فیشینگ اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست های ضداینترنت تجدیدنظر کنید/ مردم خوبی ها را ارج می نهند

به گزارش جماران؛ محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر پیشین ارتباطات در کانال تلگرامی خود نوشت:

اینکه پس از یک رویه سراسر اشتباه و ناکارآمد که در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و با استدلال حفظ امنیت کنکور طی دستورالعمل مصوب شاک دنبال می‌شد، اینترنت موبایل در محل برگزاری آزمون خاموش و موجبات اختلال گسترده در شبکه ارتباطی شهرها فراهم می آورد و حتی در برهه ای برخی مسئولین دولت سیزدهم در برنامه های تلویزیونی سخن از محدودیت‌های گسترده تر بر اینترنت در روزهای برگزاری آزمون می‌کردند، بالاخره در سال جاری این رویه اشتباه کنار گذاشته شد، خبر نیکویی است .

کاش در سایر سیاست‌های ضدیت با اینترنت هم تجدید نظر کنند؛ مردم خوبی ها را ارج خواهند نهاد.

دیگر خبرها

  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • نارضایتی کارکنان منچستریونایتد از رویکرد رتکلیف در حذف امتیاز آن‌ها
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست های ضداینترنت تجدیدنظر کنید/ مردم خوبی ها را ارج می نهند
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است