Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبد العظیم حسنی از امام جواد (ع) درباره ظهور حضرت مهدی (ع) حدیثی را نقل می کند که در این مطلب آن را برای شما آورده ایم.

به گزارش برنا؛ از سیّد الزّکى عبد العظیم الحسنى صلّى اللّٰه علیه و آله و سلّم منقول است که من به امام جواد (ع) گفتم که: یا ابن رسول اللّٰه صلّى اللّٰه علیه و آله و سلّم من امیدوارم که تو قائم از أهل بیت محمّد صلّى اللّٰه علیه و آله و سلّم بوده همان قایم که زمین را مملوّ گرداند از قسط‍‌ و عدل بعد از آنکه پیشتر از ظلم و جور پر شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن حضرت علیه السّلام فرمود که: نیست هیچ أحدى از سلسلۀ علّیۀ أهل بیت ما الاّ آنکه او قایم بأمر آله و هادى خلق بدین اللّٰه است لیکن قایم که بحکم خداى مهیمن زمین را از أهل کفر و انکار پاک گردانیده آن را مملوّ از قسط‍‌ و عدل سازد.

او آنچنان کسى است که بر مردمان ولادت ایشان مخفى و پنهانست هم نام و هم کنیت پیغمبر علیه الصّلوه و السّلام است و آن قائمست که زمین منتظر قدوم مسرّت و میمنت لزوم اوست و هر صعب جهان بر آن حضرت بغایت آسان گردد و هنگام خروج و ظهور آن سرور أصحاب او چون بعدد أهل بدر که آن سیصد و سیزده نفرند رسد.

البتّه آن امام الجنّ‌ و البشر ظاهر گردد و آن جماعت از أقاصى بلاد زمین در مکان که آن حضرت علیه السّلام بود حاضر گردند و از اینجاست قول خداى تبارک و تعالى أَیْنَ‌ مٰا تَکُونُوا یَأْتِ‌ بِکُمُ‌ اَللّٰهُ‌ جَمِیعاً إِنَّ‌ اَللّٰهَ‌ عَلىٰ‌ کُلِّ‌ شَیْ‌ءٍ قَدِیرٌ  .

پس هر گاه این عدد مذکور از أهل اخلاص مجتمع گردند حضرت ایزد أکبر أمر آن خلاصۀ أولاد سیّد البشر را بر خلایق ظاهر گرداند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام زمان عج امام جواد ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جلال‌مآب در حاشیه بازدید شیخ عبدالمهدی کربلایی متولی شرعی حرم امام حسین (ع) از مراحل پیشرفت طرح توسعه حرم که با همت مهندسان، استادکاران و هنرمندان ایرانی در حال ساخت است، گفت: فاز نخست طرح جامع توسعه حرم امام حسین (ع) مزین بنام صحن و شبستان حضرت زینب (س) بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: براساس طرح صحن حضرت زینب (س)، ساخت ۴ شبستان در تراز رو و زیرسطحی به‌نام‌های شبستان حضرت علی اکبر (ع)، شبستان امام حسین (ع)، شبستان باب القبله و شبستان عقیله در حال اجراست.

جلال‌مآب گفت: از این تعداد، شبستان حضرت علی اکبر (ع) در روبروی خیمه‌گاه حسینی و به مساحت حدود ۲هزار و۸۰۰ مترمربع در طبقه همکف قرار دارد و سه شبستان دیگر در تراز زیر سطحی ساخته می‌شود.

به گفته وی، شبستان عقیله به مساحت ۲هزارمترمربع در شمال ساختمان مقام حضرت زینب (س)، شبستان امام حسین (ع) به مساحت ۴هزار و۸۰۰ مترمربع در جنوب ساختمان مقام و شبستان باب القبله به مساحت ۲هزار و۵۰۰ مترمربع در جنوب در باب القبله حرم مطهر همگی در تراز زیر سطح در حال ساخت است.

وی درباره سایر طرح‌ها و اقدامات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: این تشکل مردم نهاد با پشتیبانی خیران و نذر دوستداران اهل بیت علیهم السلام، بیش از ۱۸۰ طرح مرمت، بازسازی، خدماتی – رفاهی و توسعه‌ای را در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا، بلد، مسیب عراق و سوریه به اتمام رسانده یا در دست اجرا دارد.

وی یادآور شد: حدود یک سال است که طرح توسعه حرم امام علی (ع) در نجف اشرف مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها به مساحت ۲۳۰ هزار متر مربع به اتمام رسیده و اکنون در حال بهره‌برداری است.

وی‌گفت: در کاظمین نیز طرح توسعه زیرسطحی مزین بنام شبستان حضرت امام محمد باقر (ع) به متراژ پنج هزار متر مربع طراحی شده و در حال اجراست.

جلال‌مآب گفت: پروژه استحکام بنای حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام در سامرا نیز براساس دانش فنی روز و مهندسی پیشرفته در حال انجام است.

براساس این گزارش، علاقه‌مندان به مشارکت در طرح توسعه حرم‌های مطهر در عتبات می‌توانند به تارنمای ستاد توسعه و بازسازی عتبات و قسمت پرداخت آنلاین به نشانی https://atabat.org/fa/onlinepayment/form مراجعه کرده و کمک‌های خود را به میزان دلخواه اهداء کنند.

کد خبر 6092947 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • اقدام جالب شمس‌آذری‌ها علیه حکم کمیته انضباطی
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • نماهنگ|«تو را است معجزه درکف... عصا بیفکن!»
  • مهدی نصیری و توهم اتحاد
  • نماهنگ| «تو را است معجزه درکف... عصا بیفکن!»
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • خبر خوش به گوش جواد نکونام رسید/ هافبک استقلال فیزیوتراپی را شروع کرد
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • ببینید | اعتراف خنده‌دار مهران غفوریان در برنامه تلویزیون؛ حرکت جالب همسر آقای بازیگر علیه او