Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری گزارش دادند که در پی شنیده شدن صدای انفجارهای امروز(پنجشنبه) در منطقه «خمیس مشیط» واقع در جنوب غرب عربستان فعالیت فرودگاه «ابها» به حال تعلیق درآمد.  

به گزارش مشرق، منابع سعودی ساعاتی پیش از شنیده شدن صدای چندین انفجارها در «خمیس مشیط» عربستان خبر دادند.  

منابع سعودی تاکنون به علت و ماهیت این انفجارها اشاره نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فعالان توییتر در عربستان گفتند که صدای انفجارها  که در نقاط مختلف خمیس مشیط شنیده شد، بسیار شدید بود.

برخی منابع رسانه ای هم اعلام کردند که صدای انفجارها در خمیس مشیط ناشی از حمله موشک های بالستیک بوده است.  

در همین پیوند، کانال «صابرین نیوز» نوشت که استان عسیر در مرز جنوبی عربستان شاهد انفجارهای مهیب در نتیجه هدف گرفتن و عملیات موشک های بالستیک انصارالله یمن بوده است.  

تارنمای «المسیره» شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت گذشته با انجام پروازهای تجسسی و شناسایی بر فراز استان‌های البیضاء، الجوف، مأرب، بیضاء، حجه، ضالع، تعز، صعده و محورهای مرزی ۱۳۲ بار آتش بس سازمان ملل متحد را نقض کرد.

همچنین هواپیماهای تجسسی مسلح ائتلاف سعودی سه بار خانه های مسکونی و مواضع نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی را در تعز و ضالع هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ائتلاف سعودی مواضع نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی و همچنین منازل مسکونی شهروندان یمنی در استان‌های مأرب، تعز، البیضاء، حجه، صعده، ضالع، عسیر و جیزان را هدف حملات سنگین توپخانه‌ای، راکتی و خمپاره قرار دادند.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد برای تمدید دوباره آن، در نهایت حدود چهار هفته پیش برای دو ماه دیگر تمدید شد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت یمن عربستان سعودی رژیم صهیونیستی ائتلاف متجاوز سعودی سازمان ملل متحد خمیس مشیط خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت خمیس مشیط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی امروز دوشنبه بعد از دیداری که در ریاض با همتای آمریکایی داشت، از نزدیکی موعد امضای توافق امنیتی میان این کشور و آمریکا خبر داد.

وی در این باره اعلام کرد: ما در حال حاضر به مراحل نهایی درباره توافق دوجانبه با آمریکا نزدیک شده‌ایم.

این اظهارات درحالی بیان شده است که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، امروز در ریاض گفت: آمریکا و عربستان سعودی طی یک ماه گذشته درباره عادی‌سازی روابط میان ریاض و اسرائیل اقداماتی انجام دادند.

وی افزود: اقدام دوطرفه عربستان و آمریکا در رابطه با پرونده عادی‌سازی روابط با اسرائیل در مراحل پایانی است.

دولت بایدن به هموار کردن مسیر یک توافق بالقوه برای عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد، اما اکثر مقامات آمریکایی آن را یک رویا تلقی می‌کنند.

موانع پیش روی این توافق شامل جنگ در غزه، وابستگی نتانیاهو به شرکای ائتلاف راست افراطی خود و سیاست داخلی آمریکا است. 

سعودی‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که برای پیشبرد عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل، جنگ غزه باید پایان یابد و کابینه این رژیم به یک مسیر غیر قابل بازگشت به سمت راهکار «دو دولتی» متعهد شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد