Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح امروز وزیر بهداشت در سفری به اصفهان از بیمارستان سیدالشهدا(ع) بازدید کرد و در ادامه برای بررسی طرح‌های بهداشتی و درمانی به شهرضا سفر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز _پنجشنبه نهم تیرماه_ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در سفری به اصفهان از بیمارستان سیدالشهدا (ع) بازدید کرد و در ادامه برای بررسی طرح‌های بهداشتی و درمانی به شهرستان شهرضا سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح عدالت و تعالی در سیستم وزارت بهداشت کلید خورد

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهرام عین‌اللهی ظهر امروز پنجشنبه _ نهم تیرماه_ در سفر به شهرستان شهرضا و در حاشیه بازدید از بیمارستان امیرالمؤمنین این شهر، اظهار کرد: این بیمارستان نمونه‌ای از همیاری مردم است و بزرگترین مؤلفه قدرت در هر جامعه مردم هستند و پیروزی ایران بر تمام تحریم‌ها و فائق آمدن بر بحران کرونا به خاطر همکاری مردم بود.

وی افزود: طرح عدالت و تعالی نظام سلامت در وزارت بهداشت تدوین شده است و دستورالعمل آن برای تمام بخش‌ها رفته و جزو برنامه‌های اصلی قرار گرفته است. در دوران کرونا اثبات شد که سلامت بعد از امنیت بسیار اهمیت دارد و بدون سلامت اشتغالی وجود ندارد و رونق اقتصادی نخواهیم داشت.

وزیر بهداشت افزود: با بیان اینکه سلامت نباید تنها منحصر به پولدارها باشد بلکه باید سلامت را برای همه اقشار فراهم کنیم، ادامه داد: در طرح عدالت و تعالی بسته‌های خدمت را تدوین کردیم و به ترتیب پیش می‌بریم. دریافتی پزشکان براساس محل خدمت آنها باید تغییر کند به طوری که دریافتی پزشکان مناطق محروم باید بالاتر از پزشکان در شهرهای بزرگ باشد که این مسئله را در شورای حقوق و دستمزد مصوب کردیم و به دنبال آن بسته‌های تشویقی برای پزشکان در مناطق محروم تعیین کردیم.

وی با بیان اینکه بهره‌وری در بخش عمده‌ای از مراکز دولتی ما کامل نیست، ادامه داد: در این مراکز باید زمینه‌ای فراهم کرد که مردم تنها درد بیماری را داشته باشند نه تأمین پول درمان را، که در این عرصه با تقویت بیمه‌ها می‌توان به نتیجه لازم رسید.

عین‌اللهی بودجه بیماران خاص را هشت هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تنها با تقویت بیمه‌ها باید برای بیماران صعب‌العلاج و خاص حاشیه امن ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش عالی محدود به مرکز و مکان خاصی نیست و باید این امکان برای تمام نقاط کشور فراهم شود. گفت: تأسیس دانشکده بهداشت در شهرضا منوط به تعیین حداقل سه رشته پزشکی است.

وزیر بهداشت به پیر شدن جمعیت اشاره کرد و خواستار توجه خیران در این حوزه و برنامه‌ریزی جدی شد و گفت: در آستانه پیر شدن جمعیت کشور قرار داریم و نیاز به یک حرکت جهادی است و اگر مردم همراهی نکنند ایران از پویایی خواهد افتاد همان طور که تنها دلیل موفقیت یافتن ما در هشت سال جنگ تحمیلی جوان بودن جمعیت کشور بود.

وی گفت: بزرگترین بودجه در طول تشکیل وزارت بهداشت را سازمان جهانی بهداشت به تنظیم جمعیت داده است.

عین‌اللهی افزایش جمعیت را یک مسئله فرهنگی دانست و افزود: فرمانداران باید طرح‌های تشویقی ایجاد کنند و اکنون ستاد جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان راه‌اندازی شده است و هر کسی بچه‌دار شد همان زمان مادر را بیمه و تا پنج سال کودک به طور رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تقویت شبکه‌های بهداشت و درمان در دستور کار وزارتخانه است و باید دانشگاه‌های علوم پزشکی بر این امر همت کنند، گفت: بهورزان از اهمیت بالایی برای سیستم بهداشت و درمان برخوردارند.

بزرگترین نیروگاه خورشیدی بیمارستان‌های کشور در شهرضا افتتاح شد

بزرگترین نیروگاه خورشیدی بیمارستان‌های کشور امروز به دست وزیر بهداشت در بیمارستان امیرالمومنین شهرضا افتتاح شد.

نیروگاه خورشیدی با توان ۱۰۰ کیلو وات ساعت و هزینه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان با کمک خیران ساخته شد.

افتتاحیه توسعه بخش تصویربرداری شامل سی تی اسکن و ام آر ای نیز که هزینه آن از محل اعتبارات هیئت امنای ارزی وزارت خانه و دریافت شده و بالغ بر ۲۵ هزار دلار ارز ترجیحی است توسط وزیر بهداشت صورت گرفت.

کمبود شدید نیروی فوریت‌های پزشکی در اصفهان

شاهین شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حاشیه سفر وزیر بهداشت به شهرضا، اظهار کرد: در حال حاضر از نظر تعداد پایگاه اورژانس و آمبولانس در شرایط نسبتاً مطلوبی هستیم اما با کمبود شدید نیروی انسانی در بخش فوریت‌های پزشکی مواجه هستیم که در مواردی این امر گاهی تا سرحد تعطیلی پایگاه رفته است اما با جابه‌جایی نیروها از این شرایط سخت خارج شده‌ایم.

وی افزود: بعد از دوران دفاع مقدس و به برکت خون شهدا، ارتقای حوزه سلامت یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بوده است به طوری که امید به زندگی از ۵۰ به ۷۵ سال رسیده است که البته حاصل ادغام آموزش پزشکی با بهداشت و درمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: بیمارستان امیرالمومنین شهرضا با کمک خیران عزیز نوسازی شد و اکنون به عنوان قطب درمانی جنوب استان اصفهاناست اما هنوز هم با کمبود برخی تخصص‌ها از جمله جراحی اعصاب در این بیمارستان مواجهیم

وی از حضور ۵۵ متخصص در بیمارستان خبر داد و افزود: با پول نمی‌توان پزشک خرید و ما باید مسیر کار و فعالیت پزشکان را تسهیل و هموار کنیم، که در این راستا سیاست‌های تشویقی خوبی در حال تعیین است.

شیرانی از اجرای سیاست بومی گزینی خبر داد و گفت: در این راستا از ظرفیت‌های خالی دستیاری در راستای بومی گزینی استفاده می‌کنیم و هر پزشکی در منطقه خود دوران تعهد خدمت پزشکی خود را خواهد گذراند.

تجدید میثاق وزیر بهداشت با شهدای شهرضا

وزیر بهداشت در ابتدای ورود به شهرضا با شهدای این منطقه تجدید میثاق کردند که تعداد شهدای شهرضا بالغ بر ۷۵۰ نفر است. همچنین به زیارت مرقد مطهر امامزاده شاه رضا شرف یاب شدند.

۵ افتتاحیه به دست وزیر بهداشت در بیمارستان سیدالشهدا اصفهان

به دنبال بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان سیدالشهدا اصفهان، پنج پروژه افتتاح شد.

افتتاح توسعه خدمات تخصصی بیمارستان سیدالشهدا، افتتاح توسعه خدمات درمانی، توسعه بخش‌های بالینی و افتتاح توسعه خدمات رادیو آنکولوژی بیمارستان سیدالشهدا و افتتاح توسعه خدمات تشخیصی به دست دکتر عین‌الهی صورت گرفت.

ساخت، تجهیز و راه‌اندازی اتاق تمیز جهت آماده‌سازی ایمن و استاندارد داروی شیمی درمانی با زیر بنای ۶۰ متر مربع و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال با کمک خیران، احداث ساختمان توسعه بخش رادیوانکولوژی با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال با زیر بنای ۱۰ هزار متر مربع، بهره‌برداری از دستگاه سی تی سیمولاتور با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و تجهیز و بهره‌برداری از بخش پیوند سلول‌های بنیادی با شش تخت استاندارد با قابلیت پیوند اتولوگ و آلوژن و با زیر بنای ۵۲۰ متر مربع با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و بازسازی بونکر شماره دو و نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری از دستگاه شتاب دهنده توموتراپی (Radixact9) با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال از این جمله است.

۱۲ هزار میلیارد تومان برای توسعه بیمارستان‌ها در کشور اختصاص یافت

وزیر بهداشت گفت: از زمان روی کار آمدن دولت جدید تاکنون بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان برای توسعه بیمارستان‌ها اختصاص یافته است.

بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان سیدالشهدا، اظهار کرد: ۲۲۰ بیمارستان در کشور در حال تکمیل داریم که بهره‌برداری از آنها جزو اولویت‌ها وزارت بهداشت است.

وی سرطان را به عنوان یکی از مشکلات شایع و عمده سیستم بهداشت و درمان بیان نمود و افزود: داروهای این بیماران به لحاظ اینکه عمدتاً وارداتی است و با نوسانات قیمت دلار قیمتش تغییر می‌کند لذا روز گذشته توافق شد که هیچ تغییری در وضعیت داروهای سرطانی از نظر ارز ترجیحی صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از سرطان در کشور نداریم و بسته به نوع سرطان تعداد مبتلایان متفاوت است، بنابراین آنچه امروز پر اهمیت است مسئله پیشگیری است.

عین‌اللهی ادامه داد: امروزه با شیوع سرطان در زنان به ویژه سرطان سینه مواجه هستیم و مراکز متعددی برای این منظور درنظر گرفته شده است که در مراحل ابتدایی سرطان شناسایی شود و به درمان و کاهش سرطان سینه در کشور بینجامد.

وزیر بهداشت وارد اصفهان شد

صبح امروز بهرام عین اللهی وزیر بهداشت به منظور بازدید از وضعیت بهداشت و درمان شهرضا و دهاقان و افتتاحیه چند بخش از بیمارستان سیدالشهدا به اصفهان سفر کرد.

بهرام عین‌اللهی در سفر نیم روزه خود به اصفهان در ابتدا از بیمارستان تخصصی سیدالشهدا بازدید به عمل می‌آورد و سپس از شهرستان‌های شهرضا و دهاقان بازدید و در انتها اصفهان را به مقصد آباده شیراز ترک خواهد کرد.

وی در بازدید از بیمارستان سیدالشهدا پنج پروژه را افتتاح کرد.

کد خبر 585143

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سفر وزیر بهداشت به اصفهان بهرام عین اللهی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیمارستان سیدالشهدا افتتاح توسعه خدمات نیروگاه خورشیدی بهرام عین اللهی بهره برداری وزیر بهداشت بهداشت و درمان بیمارستان ها وزارت بهداشت میلیارد ریال علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۰۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: نخستین نیروگاه‌های خورشیدی کشور برای تامین برق چاه‌های کشاورزی در خراسان رضوی نصب می‌شود و این استان پیشگام اجرای این طرح در کشور است.
علیرضا خدابنده افزود: خراسان رضوی در راستای ابلاغیه وزارت نیرو مبنی بر نهضت «تولید محصول سبز با برق سبز» با هدف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تامین برق چاه‌های کشاورزی، نصب این نیروگاه‌ها را به عنوان اولین استان و پیشرو در این طرح آغاز کرد.

او گفت: مدیریت بار در روز‌های اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی در استان خراسان رضوی است، در این راستا دارندگان چاه‌های کشاورزی می‌توانند با مراجعه به ادارات برق شهرستان‌ها نسبت به ثبت نام برای دریافت پنل‌های خورشیدی اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: یکی از استان‌های پیشتاز در حوزه نصب و بهره برداری از نیروگاه‌های خورشیدی خراسان رضوی است و تاکنون هزار و ۱۲۱ نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت ۱۰.۵ مگاوات در استان نصب شده است.

خدابنده افزود: برنامه امسال نیز نصب حدود ۵۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی ویژه مشترکان در خراسان رضوی است.

او گفت: به این منظور مقرر شده است با هدف انسجام بخشی و هم افزایی فعالیت‌های نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی، کمیته راهبری این نهضت در هر شهرستان تشکیل و به صورت هفتگی نشست‌های خود را برگزار کرده تا مسیر راهبری طرح تا قبل از آغاز روز‌های پیک تابستان ۱۴۰۳ هموار گردد.

 

دیگر خبرها

  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • افتتاح طرح برق‌آبی اومااویا در سریلانکا / رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • آیت الله رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود