Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی در مراسم هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: عدالت در آئینه احادیث ائمه می‌درخشد.

مسؤول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه در تاریخ تشیع تلاش بسیاری برای برقراری عدالت صورت گرفت، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف و فلسفه بعثت پیامبران الهی، گسترش عدالت در جامعه بود و ابزارهای مختلف از کتب الهی تا معجزات در راستای تحقق این هدف ارزشمند بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ساده‌زیستی و دوری از تجمل‌گرایی امامان معصوم (ع) اضافه کرد: ائمه معصومین‌(ع) همواره زندگی خود را همطراز با سطح فقرای جامعه قرار می‌دادند تا آنها را درک کنند و امروز نیز مدیران و مسئولان کشور باید این نکته را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

زمانی به نقش عدالت‌خواهی در زندگی امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: امام علی (ع) مصداق روشن عدالت‌محوری و مبارزه با ستمگران است و ایشان در کمتر از ۵ سال حکومت خود، عدالت را به معنای واقعی کلمه تحقق بخشید، با این حال برخی کشورهای مسیحی و سنی مذهب از ایران در شناساندن امامان ما پیشی گرفته‌اند.

مسؤول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: برخی از کتب ارزشمند در وصف زندگی ائمه و معصومین اسلام و شیعه در کشورهای مسیحی و سنی مذهب نوشته شده و این موضوع بیانگر ارزش بالای زندگی‌نامه ائمه و معصومین شیعه است.

وی با اشاره به اینکه در راستای عدالت‌خواهی و صدور اسلام امامزادگان به نقاط مختلف جهان سفر کرده‌اند، افزود: این موضوع به همان عدالت‌خواهی مربوط است، چون این افراد در مسیر عدالت‌محوری و ظلم‌ستیزی و گسترش دین اسلام سفر کرده و به دلایل مختلف از دنیا رفتند و به خاک سپرده شدند.

زمانی با اشاره به اینکه در راستای تحقق عدالت در طول تاریخ بسیاری شهید شده‌اند، افزود: مطالعه تاریخ نشان می‌دهد که از ابتدای جریان نهضت مشروطه در کشور بسیاری از عالمان از جمله  آیت‌الله طباطبایی و آیت‌الله مدرس برای تحقق عدالت تلاش کرده‌اند.

مسؤول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امام انقلاب را با دو هدف اجرای تمام حاکمیت دین در ایران و صدور انقلاب و  اینکه شجره طیبه در کشورهای دیگر اسلامی و غیراسلامی ریشه بدواند، آغاز کرد، گفت: ایشان فرمودند تا ظلم در جهان است، مبارزه است.

وی به نقش پررنگ آیت‌الله بهشتی در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: آیت‌الله بهشتی با ۷۲ تن از یاران خود فدای اسلام شدند و نقش‌آفرینی کردند.

زمانی با اشاره به اینکه شهید بهشتی از سال 43 تا 57 در زندان بودند و امام راحل را همراهی کردند، گفت: وی در همین دوران درس را شروع کرده و اجتهاد می‌کند و به طرق مختلف با ورود به دانشگاه و آموزش و پرورش تلاش می‌کند که تدوین کتاب‌های دینی آموزش و پرورش را گیر بیاورد تا آنها را از مطالب حوزه علمیه سیراب کند.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله بهشتی مشعل دین و قرآن بود، گفت: آیت‌الله بهشتی با ۷۲ تن از یاران خود فدای اسلام شدند و نقش‌آفرینی کردند و طبق فرمایش امام خمینی (ره) شهید بهشتی یک ملت و الگو برای شاگردان و جامعه عالمان است.

زمانی با اشاره به اینکه از ابتدای مبارزات آزادی و مشروطه عالمان و طلاب زیادی از جمله آیت‌الله طباطبایی و آیت‌الله مدرس در راستای تحقق عدالت و آزادی در جامعه تلاش کردند و در این راه به شهادت رسیدند و این افراد مفاخر روحانیت در مسئله ظلم‌ستیزی هستند، اضافه کرد: خون این عالمان شهید راه حقیقت به پای شجره انقلاب اسلامی نتیجه داد و اولین ثمره انقلاب اسلامی بود که به دست امام خمینی (ره) به وقوع پیوست.

مسؤول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور گفت: دنیا تشنه اسلام و تشنه قرآن است و بنده در طول این 40 سال که 30 کشور دنیا را رفته‌ام، هر جا پیش عالمان هر مذهب و دین رفته‌ام، وقتی مقداری از مطالب تشیع را عرض کردم، علاقه‌مند شده و تشنه آموختن شدند.

وی با اشاره به اینکه قوه قضائیه ایران اسلامی بهترین قوه قضائیه در جهان اسلام است، افزود: در مقایسه با کشورها رتبه نخست پاکی و عدالت را در این قوه داریم، هر چند منکر برخی اشتباهات نیستیم.

زمانی با بیان اینکه غارتگری و ظلم در قله حاکمیت ایران در قبل از انقلاب قرار داشت، تصریح کرد: قبل از انقلاب شاه و رضاشاهی بر کشور حکومت می‌کردند، رضاشاهی که به اقتدار معروف است، در مقابل کشورهای بیگانه هیچ اقتداری نداشت.

مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور ی افزود: عالمان بزرگ شیعه در راه پایداری انقلاب و جمهوری اسلامی از خودگذشتگی کردند و امروز این مسئولیت به ما سپرده شده است تا این حکومت را پایدارتر از قبل پاسداری کنیم و در نهایت به دست امام زمان (عج) برسانیم.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: ظلم ستیزی حقوق بشر آمریکایی فلسفه آیت الله بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعد از ظهر شنبه در نشست فصلی مدیران سازمان انتظامی در مرکز تربیت و تعالی ثامن الحجج علیه السلام شهر مقدس قم اظهار کرد: روحانیون عقیدتی سیاسی سفیران حوزه علمیه در ارگان‌های نظامی هستند و عقیدتی سیاسی انتظامی کارنامه درخشانی را از خود به جای گذاشته است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: جمهوری اسلامی در طی این سالیان مسیر پیشرفت را پشت سرگذاشته و با گذشته قابل قیاس نیست.

وی افزود: شرایط ایران با عملیات وعده صادق در جهان تغییر یافته و امروز ایران به قدرت منطقه و نماد پیشرفت و مقاومت در دنیا تبدیل شده است.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز کرد: روحانیون در محیط کاری و اداری نباید از فضای حوزوی و معنوی غافل شوند چراکه با اخلاق اسلامی می‌توان موثر بود.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مسئولیت‌ها به گفته امام علی (ع) برای امتحان و آزمایش ما هستند فلذا از بدو اخذ هر مسئولیتی ما امانت دار هستیم و اگر از این امانت غافل شویم به کجی و انحراف خواهیم رفت.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه روحانیون باید پیگیر مسائل و مشکلات مردم باشند، خاطرنشان کرد: طرح نور که در راستای عفاف و حجاب در حال اجراست، می‌بایست با ظرافت شده شود تا موجب ناکامی دشمنان و تحکیم شرایط اسلامی شود.

کد خبر 6090462

دیگر خبرها

  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی